اعتراض سفیر چین به اظهارات جهانپور ، سخنگوی وزارت خارجه ورود کرد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سفیر چین در تهران به اظهارات و توییت کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت کشورمان واکنش نشان داد.

اعتراض سفیر چین به اظهارات جهانپور ، سخنگوی وزارت خارجه ورود کرد

به گزارش خبرنگاران، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت همچنین در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت چین با ارائه آمار و مدارکش نسبت به بیماری کووید-19 شوخی تلخی با جهان کرد و اضافه نمود: همه کشورهای درگیر این بیماری به استناد مدارک چین تصور کردند بیماری شبیه و آسان تر از بیماری آنفلوآنزا است.

او همچنین در توییتی نوشت: مباحث علمی را هیچگاه نه می توان و نه باید با سیاست آمیخت، همه محافل آکادمیک جهان بر پایه اطلاعات اپیدمیولوژیک و گزارش محققان چین، حداقل آنفلوآنزای تیپ A را از ویروس نوپدید کرونا وخیم تر قلمداد کردند، امروز یافته ها خلاف این را نشان می دهد، به یافته های خودی اطمینان بیشتری داریم.

پس از این اظهارات، چانگ هوا سفیر چین در تهران در پاسخ به توئیت کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت کشور در توئیتی نوشت: وزارت بهداشت چین هر روز نشست خبری دارد. پیشنهاد می کنم برای حصول نتیجه، اخبار آن را با دقت بخوانید.

  • سخنگوی وزارت خارجه: همواره قدردان چین در این شرایط سخت بوده ایم

البته اظهارات جهانپور تبعات گسترده تری داشت به طوری که سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در توئیتی نوشت: دولت و ملت چین پیشگام مبارزه با ویروس کرونا و اعطای کمک های سخاوتمندانه به سایر کشورها در اقصی نقاط جهان هستند.

وی با بیان اینکه شجاعت، تعهد و حرفه ای گری چین در مهار کرونا شایسته تبریک است، گفت: ایران همواره قدردان چین در این شرایط سخت بوده است.

فارس نوشته است: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران، دولت و ملت چین اقدام به ارسال محموله هایی شامل اقلام پزشکی و بهداشتی به ایران کردند. در همین خصوص محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن گفت که شنبه شب طی دو پرواز از شهر پکن کمک های چین برای مقابله با ویروس ⁧‫کرونا‬⁩ به ایران ارسال خواهد می شود.

سفیر ایران با بیان اینکه تا به امروز کمک های دولتی و مردمی چین با 28 پرواز طبق جدول پیوست از شهرهای پکن ، شانگهای و گوانجو به کشورمان ارسال شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ده میلیون ماسک، 500 هزار کیت تشخیص کرونا، 300 هزار جراحی و لباس ایزوله، دو میلیون و 200 هزار دستکش، 350 ونتیلاتور، 500 اتاق پیش ساخته بیمارستانی و انواع دارو و تجهیزات بیمارستانی از جمله این کمک ها می باشد.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3733

به "اعتراض سفیر چین به اظهارات جهانپور ، سخنگوی وزارت خارجه ورود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض سفیر چین به اظهارات جهانپور ، سخنگوی وزارت خارجه ورود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید