برخورد جدی با چارترکننده های گرانفروش بلیت هواپیما

به گزارش مجله وبلاگ فروش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه تکلیف قیمت بلیت هواپیما را عرضه و تقاضا معین می نماید نه سازمان هواپیمایی، گفت: با چارترنماینده های بلیت هواپیما که مرتکب تخلف شده و گرانفروشی می نمایند، برخورد جدی می کنیم.

برخورد جدی با چارترکننده های گرانفروش بلیت هواپیما

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، تورج دهقانی زنگنه در این باره اظهار کرد: معین کردن کف و سقف قیمت بلیت هواپیما هیچ ربطی به سازمان هواپیمایی ندارد و نرخ پروازهای داخلی بستگی به متغیرهای بسیاری دارد و بازار آن را معین خواهد نمود.

وی با اشاره به اینکه شرایط فعلی برای قیمت بلیت هواپیما قابل دوام نیست، اضافه نمود: نمی توان بدون اینکه به ایرلاین ها کمکی کرد از آن ها خواست قیمت ها را ثابت نگه دارند و هیچ حالتی به جز اینکه دولت از آن ها حمایت کند یا به آن ها اجازه افزایش قیمت داد، وجود ندارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: سازمان هواپیمایی قائل به کف و سقف قیمت ها نیست و عرضه تقاضا آن را معین می نماید اما با گرانفروشی در این زمینه برخورد می کنیم. به عنوان مثال در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما در جهت تهران-مشهد از 355 هزار تومان تا 701 هزار تومان است و اگر کسی بالاتر از آن بلیت پروازش را بفروشد سازمان هواپیمایی با آن برخورد می نماید. البته بلیت بیزینس کلاس قیمتش بالاتر است.

دهقانی زنگنه افزود: سایت های فروش رسمی و معتبر که به ایرلاین ها دسترسی دارند، قوانین را رعایت می نمایند و چارترنماینده هایی هم که در چارچوب قوانین عمل می نمایند جزئی از این زنجیره بازار هستند و مسئله ای با آن ها نداریم اما بعضی چارترنماینده ها، سلف خری می نمایند و به عنوان مثال پروازی را یک سال خریداری می نمایند و برای جهت رفت قیمت بالایی معین می نمایند و در جهت برگشت قیمت شان را پایین تر می آورند. این رفتار و سوءاستفاده آن ها به این صنعت لطمه می زند.

وی تاکید نمود: سازمان هواپیمایی کشوری بر بازار بلیت هواپیما و چارتر نماینده نظارت می نماید و به موقع با آن ها برخورد جدی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تکلیفی شدن قیمت بلیت هواپیما به معنی از بین رفتن صنعت هوانوردی است، توضیح داد: اگر بخواهیم صنعت هوانوردی را حفظ کنیم همه ارکان نظام از دولت مجلس و قوه قضائیه باید دست به دست هم بدهند تا از این شرایط بتوانیم خارج شویم و دشمن نتواند به هدفش که تعطیل کردن این حوزه است، دست پیدا کند.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8050

به "برخورد جدی با چارترکننده های گرانفروش بلیت هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد جدی با چارترکننده های گرانفروش بلیت هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید