برگزاری دوره های آموزشی برای دهیاران و شوراهای اسلامی بوشهر

به گزارش مجله وبلاگ فروش، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی بوشهر گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی ظرفیتی ارزشمند برای حفاظت از آثار تاریخی استان هستند.

برگزاری دوره های آموزشی برای دهیاران و شوراهای اسلامی بوشهر

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر، سرهنگ عبدالحمید حقانی روز سه شنبه 23 اردیبهشت 99 گفت: یکی از عملکردهای کاربردی یگان حفاظت میراث فرهنگی استفاده از مشارکت های اجتماعی است که در سال های اخیر به خوبی مورد استفاده قرار گرفته است و برگزاری نشست های ما با جامعه روستایی در نتیجه مثبت مأموریت ها بسیار ملموس بوده است.

او اضافه نمود: برگزاری دوره های آموزشی در مورد چگونگی ارتباطات تعاملی با فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان یکی از فعالیت های این فرماندهی برای دهیاران و شوراهای اسلامی است که سال قبل، 25 مورد انجام شد و در امسال هم در دوران پساکرونا انجام خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی بوشهر توضیح داد: به همین دلیل سهم مستقیم مردم در مورد کاهش حفاری غیرمجاز بالا بوده و با کوشش جامعه هدف روستایی و شهری تا به امروز شاهد کاهش 58 درصدی جرائم در این حوزه بوده ایم.

او اضافه نمود: با توجه به گستردگی آثار در استان تا به امروز برگزاری این دوره ها موجب تعامل و همکاری مثبت دهیاران و شوراهای اسلامی بوشهر با فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان شده است.

سرهنگ حقانی توضیح داد: جامعه هدف روستایی ظرفیتی فوق العاده برای همکاری در این راستا دارد. با توجه به اینکه نیمی از آثار ما در روستاها واقع شده است و بیشتر مردم کشاورز و دامدار هستند، بر محیط پیرامون اشراف دارند، به این منظور می توان از این ظرفیت ارزشمند بیشتر بهره برد.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4530

به "برگزاری دوره های آموزشی برای دهیاران و شوراهای اسلامی بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دوره های آموزشی برای دهیاران و شوراهای اسلامی بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید