ترکیه اروپا را به عمل نکردن به تعهدات خود در قبال آنکارا متهم کرد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، وزیر امور خارجه ترکیه در آستانه سفر مرکل به این کشور انتقاد شدیدی به عمل نکردن اروپا به وعده هایی که به آنکارا داده است وارد کرد.

ترکیه اروپا را به عمل نکردن به تعهدات خود در قبال آنکارا متهم کرد

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در آستانه سفر صدر اعظم آلمان به ترکیه در گفتگویی با نشریه بیلد آلمان اتحادیه اروپا را به نقض توافق پناهندگان متهم نموده و تاکید نمود که یاری های اقتصادی وعده داده شده از طرف اروپا به ترکیه در توافق پناهندگان کاملا پرداخت نشده است.

وی تاکید نمود که آنکارا به توافق پناهندگان پایبند است و همه پناهندگان بازگردانده شده از اروپا را می پذیرد. اما اتحادیه اروپا چطور؟

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین گفت که اتحادیه اروپا وعده داده است که در اواخر سال 2016 اولین مرحله پرداختی به مبلغ 3 میلیارد یورو را به ترکیه بدهد و در انتها سال 2018 هم 3 میلیارد دیگر پرداخت کند. وی اضافه کرد: ما اکنون در سال 2020 هستیم و هنوز 3 میلیارد اول را هم کامل دریافت ننموده ایم.

مرکل روز آدینه برای ملاقات با مقامات ترکیه به این کشور سفر می نماید.

چاووش اوغلو در بخش دیگری از سخنانش تاکید نمود که اروپا علاوه بر وعده های اقتصادی به دیگر وعده های خود به ترکیه هم عمل ننموده است. به گفته وی گسترش اتحادیه گمرکی و گگردده شدن فصل جدیدی از مذاکرات عضویت در اتحادیه اروپا که به ترکیه وعده داده شده بود اتفاق نیفتاده است. به همین دلایل آنکارا می توانست مرزهای خود برای هجوم پناهندگان به سمت اروپا را باز کند. با وجود همه انتقادها اما ترکیه همچنان خواستار ادامه این توافق است.

اقدامات سرکوبگرانه ترکیه بعد از کودتای نظامی سال 2016 ،محدودیت آزادی رسانه ها و دستگیری مخالفان از جمله بعضی اتباع آلمانی و همچنین دخالت نظامی آنکارا در سوریه مناسبات بین اتحادیه اروپا و ترکیه را خدشه دار نموده است.

وزیر امور خارجه ترکیه از دستگیری اتباع آلمانی در کشورش حمایت نموده و گفت: چرا ما باید بدون دلیل اتباع آلمانی- ترک را دستگیر کنیم؟ این مسئله مربوط به عرصه سیاسی نبوده و بر عهده قوه قضائیه است.

وی اضافه کرد: وقتی که حمایت از تروریسم از طرف افرادی خاص برای ما محرز می گردد قوه قضائیه وارد عمل می گردد، همان طور که در آلمان این گونه است.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1949

به "ترکیه اروپا را به عمل نکردن به تعهدات خود در قبال آنکارا متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه اروپا را به عمل نکردن به تعهدات خود در قبال آنکارا متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید