آموزش ساخت آلاچیق هشت ضلعی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، این آلاچیق هشت ضلعی با قطر 8 فوت (2400 میلی متر) یکی از ساده ترین و ارزان ترین آلاچیق های هشت ضلعی برای ساخت است.

آموزش ساخت آلاچیق هشت ضلعی

جهت دریافت خدمات آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

کل آلاچیق از الوارهای اره شده (نه پانسمان شده) خشن ساخته شده است که در بیشتر قسمت ها به آسانی در دسترس و ارزان تر از الوارهای روکش شده یا روکش شده است. الوارهای اره شده خشن نیز به شکل روستایی جذابی به نظر می رسند.

کف: در این مجموعه پلان هیچ اجازه ای برای کف سازه ای وجود ندارد زیرا آلاچیق برای استفاده از زمین موجود (چمن کاری شده) به عنوان"طبقه"طراحی شده است. اگر یک طبقه ساختاری با بعضی توضیحات ترجیح داده گردد، بتن، کاشی، تخته سنگ یا الوار به راحتی می توانند بعدا اضافه شوند.

توجه: این نقشه ها به منظور صدور پروانه یا موافقت ساختمان در نظر گرفته نشده است. اگر شک دارید که آیا برای ساختار این آلاچیق مجوز یا مجوز ساختمان ضروری است، لطفاً از مقامات محلی خود پرس و جو کنید.

فوتینگ و چیدمان پست

این آلاچیق با هشت پایه بتن ریزی شده در زمین به جای پیچ و مهره به دال بتنی یا کف چوبی طراحی شده است. این به این معنی است که کف لازم نیست - چمن بسیار خوب عمل می نماید! با این حال، اگر طبقه ای با بعضی توضیحات ترجیح داده گردد، بتن، کاشی، تخته سنگ یا الوار به راحتی می توانند بعداً بدون تأثیر بر ساختار آلاچیق اضافه شوند.

از آنجایی که قرار است تیرها در زمین بتن ریزی شوند، هیچ مهاربندی دیگری برای آلاچیق مورد احتیاج نیست. هر قوس یا قوس (تکه های فانتزی بین تیرها و تیرهای سر) صرفاً تزئینی هستند و نه ساختاری.

تنظیم هشت پست مهم ترین احتیاج این پروژه است. مهم است که برای این کار وقت بگذارید و آن را به درستی انجام دهید. اینگونه است:

ساخت قالب پایه و پست

نسخه فوت و اینچ: (نسخه متریک در زیر)

منطقه ای از زمین یکنواخت را پیدا کنید یا ایجاد کنید که در آن قصد دارید آلاچیق را بسازید. این منطقه باید حداقل 10 فوت قطر داشته باشد تا به شما فضای کار بدهد.

از چهار قطعه مستقیم چوبی 1×4 به طول 85 اینچ، یک الگو برای سوراخ ها و پایه های پایه درست کنید.

عرض و ضخامت الوار مهم نیست، با این حال طول (85 اینچ) باید به درستی مقدار گیری گردد. نوع الوار نیز مهم نیست، زیرا پس از بتن ریزی ستون ها در زمین، این الگو دور انداخته می گردد.

با دقت مقدار گیری کنید و مرکز هر تکه چوب را علامت بزنید (شکل 1) و یک سوراخ به قطر 1/8 اینچ تا پایان از علامت مرکزی دریل کنید.

چهار تکه الوار را روی هم قرار دهید. یک میخ 4 اینچی را به سوراخ مرکزی بکوبید و به وسیله چهار تکه الوار، تخته های قالب را صدا می زنیم.

با استفاده از میخ در وسط به عنوان محور محور، تخته های قالب را به بیرون فن دهید (شکل 2). تخته های قالب الوار را به اطراف بچرخانید تا تمام پایان با فاصله مساوی از هم فاصله بگیرند. هر قطعه الوار باید 45 درجه نسبت به یکدیگر باشد.

هشت فیله الوار تقریباً 1×2 و طول حدود 44 اینچ تهیه کنید. (این مقدار گیری ها مهم نیستند، زیرا فیله های چوب فقط برای مهار و نگه داشتن تخته های قالب در جای خود استفاده می شوند.)

فیله ها را روی تخته های قالب قرار دهید و حدود 12 اینچ از پایانی آن قرار دهید (شکل 2) و فیله ها را به تخته های قالب بچسبانید. دوبار آنالیز کنید که پایانی تخته های الگو از هم فاصله یکسانی داشته باشند. در غیر این صورت، گیره ها را شل کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید. شما اکنون قالب خود را ساخته اید.

قالب را روی زمینی که قرار است آلاچیق را بسازید صاف قرار دهید.

هنگامی که الگو در جای خود نهاده شد، می توانید موقعیت های سوراخ پایه را معین کنید.

هر یک از هشت پایه را با یک قوطی اسپری با استفاده از ابعادی که در نقاشی نشان داده شده است علامت بزنید: قطر 14 اینچ و از پایانی هر تخته الگو 5 اینچ عقب نشینی کنید. (نقاشی را ببینید.)

هنگامی که هر هشت پایه علامت گذاری شدند، می توان الگو را برداشت تا امکان حفر سوراخ ها فراهم گردد. همه سوراخ ها را به عمق 20 اینچ حفر کنید.

قبل از آغاز هر کار معینی، مطمئن شوید که همه پست های شما در موقعیت مناسبی قرار دارند. میله ها از چوب اره شده، 4×4 و طول تقریباً 10 فوت - کمی طولانی تر از حد مورد احتیاج، اره می شوند، اما وقتی بتن سخت است، می توان رویه ها را برش داد. پس از حفر سوراخ ها، قالب را به حالت اولیه خود برگردانید و یک بار دیگر آنالیز کنید که پایانی تخته های قالب به یک مقدار از هم فاصله داشته باشند.

نسخه متریک:

منطقه ای از زمین یکنواخت را پیدا کنید یا ایجاد کنید که در آن قصد دارید آلاچیق را بسازید. این منطقه باید حداقل 3000 میلی متر قطر داشته باشد تا فضای کار را به شما بدهد.

از چهار تکه چوب مستقیم به عرض 100 میلی متر، ضخامت 25 میلی متر و طول 2156 میلی متر، یک الگو برای سوراخ ها و پایه های پایه درست کنید. عرض و ضخامت چوب مهم نیست، با این حال طول (2156 میلی متر) باید به درستی مقدار گیری گردد. نوع الوار نیز اهمیت خاصی ندارد، زیرا پس از بتن ریزی ستون ها در زمین، این الگو دور انداخته می گردد.

با دقت مقدار گیری کنید و مرکز هر تکه چوب را علامت بزنید (شکل 1) و یک سوراخ به قطر 3.5 میلی متر تا امتداد علامت مرکزی دریل کنید.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: buildeazy.com
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4716

به "آموزش ساخت آلاچیق هشت ضلعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت آلاچیق هشت ضلعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید