جاهای دیدنی ارزرومِ ترکیه

به گزارش مجله وبلاگ فروش، بهتر است در هنگام سفرتان به شهر ارزروم از جاذبه های گردشگری این شهر آگاه شوید و در هنگام سفرتان برای بازدید از این جاذبه ها از قبل برنامه ریزی داشته باشید. شهر ارزروم همیشه هواداران خاص خود را دارد و به دلیل نزدیکی به ایران همیشه مورد استقبال هموطنانمان قرار می گیرد که به خرید آنلاین بلیط هواپیما اقدام می نمایند تا از Erzurum Attractions بازدید نمایند. بومیان شهر ارزروم مذهبی هستند و نسبت به سایر شهرهای ترکیه حساس هستند.

جاهای دیدنی ارزرومِ ترکیه

چرا باید از جاهای دیدنی شهر ارزروم بازدید کنیم؟

شهر ارزروم شامل دو منطقه بالا و پائین است که بخش بالایی آن بهتر است.

آب و هوای شهر ارزروم اغلب اوقات سال آفتابی است.

طبیعت شهر ارزروم جنگلی نیست؛ اما پارک های شهری زیبایی دارد.

تفریحات در شهر ارزروم شامل رستوران گردی و تفریحات زمستانی است.

معرفی شهر ارزروم ترکیه

شهر Erzurum در سمت شرق منطقه آناتولی قرار گرفته است و جزو بخش آسیایی ترکیه است. هر ساله جمعیت ارزروم به عنوان عظیمترین شهر کوهستانی ترکیه رو به افزایش است. اسناد تاریخی نشان می دهد که ارزروم در زمان های گذشته جزو ناحیه بالکان و آناتولی به شمار می رفت و همچنین آثاری از سلجوقیان نیز آنجا یافت می شود. تفریحات زمستانی گوناگون در شهر ارزروم شامل اسکی و سایر تفریحات زمستانی است. حتی خیلی از افراد معتقد هستند ارزروم از دو واژه ارض و روم تشکیل شده و به معنی سرزمین رومیان است و به خاطر تکرر استفاده به کلمه ارزروم تغییر شکل داده است. در ادامه با چند مورد از جاذبه های مشهور شهر ارزروم آشنا شوید.

مدرسه یاقوتیه Yakutia Madrasa

مدرسه ای قدیمی در شهر ارزروم به نام مدرسه یاقوتیه است که قدمت آن به قرن 14 بر می شود و این مدرسه به دستور دنیا الدین خواجه یاقوت، یکی از فرمانداران محلی ایلخان ساخته شده که نام مدرسه نیز الهام گرفته از اسم همین فرماندار است. هدف از ساخت این مدرسه نیز تعلیم و تربیت اسلامی بوده و امروزه به عنوان موزه برای نمایش آثار باستانی استفاده می شود، در سال 1991 نیز به طور کامل مورد بازسازی و بازسازی قرار گرفته است و امروزه به عنوان موزه مردم نگاری استفاده می شود، به طوری که سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از آن به ترکیه سفر می نمایند.

ساعت بازدید: 8 صبح تا 5 عصر

موزه خانه آتاتورک Ataturk evi ve muzesi

آتاتورک، مهمترین شخصیت کشور ترکیه بوده است که بر همین اساس در بیشتر شهرهای این کشور بنا و یادبودی برای این قهرمان ملی ساخته شده است تا تمامی گردشگران و جهانگرد ها با این شخصیت مهم آشنا شوند. موزه خانه آتاتورک نیز در شهر ارزوم دارای ساختمانی است که در اواخر قرن 19 توسط یکی از اعیان های شهر ارزروم به عنوان مهمانسرا ساخته شده بود، سپس در سال 1919 مصطفی کمال پاشا به همراه دوستان آتاتورک در آنجا اقامت کردند و همین امر باعث شد تا این ساختمان اهمیت تاریخی پیدا کند و چندین سال بعد این خانه به عنوان موزه آتاتورک به شهرت رسید. در موزه آتاتورک آثار گرانبها و تاریخی زیادی در معرض نمایش است تا بازدیدنمایندگان با بازدید از این همه زیبایی لذت ببرند.

ساعت بازدید: همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 9 صبح تا 6 عصر

مدرسه منار دوقلو Çifte Minareli Medrese

یکی از بناهای تاریخی شهر ارزروم مدرسه منار دوقلو است که در اواخر دوره سلجوقیان و در سال 1265 ساخته شده است. نام این مدرسه به خاطر وجود دو مناره به کار رفته در معماری آن گرفته شده است. کتیبه موجود در این مدرسه نشان دهنده دستور ساخت آن توسط خدابنده خاتون، دختر سلطان سلجوق کی قباد است. این مدرسه تا 50 سال اخیر به عنوان مکانی برای یادگیری علوم دینی مورد استفاده قرار می گرفت اما بعدها به دلیل فضا و معماری خاص و زیبای به عنوان جاذبه دیدنی شهر ارزروم شهرت دارد؛ بنابراین در هنگام سفرتان به شهر ارزروم بازدید از مدرسه منار دوقلو را نباید فراموش کنید که کاشی کاری ها و مناره های این ساختمان چشم هر ببیننده ای را جذب خود می نماید.

ساعت بازدید: 8 صبح تا 6 عصر

سه مقبره Üç Kümbetle

سه آرامگاه کوچک مشهوری در شهر ارزروم وجود دارند و دو مورد از این آرامگاه ها دارای 12 وجه هستند که در قرن چهاردهم ساخته شده اند و بنای سوم نیز در قرن یازدهم ساخته شده و دارای هشت وجه است. هر سه بنا دارای ظاهری مخروطی شکل هستند و به دلیل معماری خاص این مقبره ها دارای ارزش بالایی هستند.

ساعت بازدید: 8 صبح تا 6 عصر

کاروانسرای رستم پاشا Rüstem Pasha Caravanserai

رستم پاشا به عنوان وزیر دولت سلیمان شاه دستور ساخت کاروانسرای زیبایی را در شهر ارزروم ترکیه داده که در سال 1561 تکمیل شده است. این ساختمان به عنوان بنای با شکوه دولت عثمانی معروف شده و در طول تاریخ مسافران زیادی در حین سفرهای خود در این کاروانسرا استراحت می کردند. در کتیبه ای که بر روی سردر این کاروانسرای تاریخی وجود دارد، نوشته ای خواهید دید که نشان دهنده قدمت تاریخی این بنا است و این بناها به رباط مشهور هستند، رباط ها بناهایی برای حفاظت از مرزهای هر کشور به شمار می فرایند و همچنین به عنوان مکانی برای استراحت نیز استفاده می شده است.

قلعه ارزروم Castle of Erzurum

در زمان های قدیم، شهر ارزروم مورد حمله آشوریان، ساسانیان، ایرانیان و رومی ها قرار می گرفت که بر همین اساس برای در امان ماندن مردم شهر ارزروم در سال 415 میلادی به دستور امپراتوم دوم بیزانس قلعه زیبایی به نام قلعه ارزروم ساخته شده است و جزو قدیمی ترین مناطق ارزروم شناخته می شود و شامل نمای مسحور نماینده و باشکوهی است که جزو جاذبه های دیدنی شهر محسوب می شود. معماری این قلعه زبانزد همگان شده است و شامل بخش های جذاب و متنوعی است که در طول سال های اخیر تکامل یافته است و امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری ارزروم ترکیه شناخته شده است.

ساعت بازدید: 10 صبح تا 7 عصر

آبشار تورتوم Tortum(Uzundere) Şelalesi

تورتوم یکی از عظیمترین آبشارهای کشور ترکیه به شمار می رود که بعد ساخته شدن سد تورتوم در سال 1390 به وسیله کانال های این سد، آبشار عظیم تورتوم پدید آمد. این آبشار دارای زیبایی است که در فصل بهار و تابستان پر آب بوده و چشم انداز زیبا و منطقه ای سرسبز دارد. به خاطر فضای جنگلی و کوهستانی در اطراف این آبشار بهتر است کفش مناسب پیاده روی بپوشید و در چایخانه نزدیک این آبشار استراحت نموده و از تماشای منظره بی نظیر لذت ببرید. آبشار Tortum در هر دوره از سال زیبایی متفاوتی دارد و با زیبایی های بی نظیر خود دوستداران طبیعت را به سوی خود جذب می نماید.

ساعت بازدید: شبانه روزی

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8649

به "جاهای دیدنی ارزرومِ ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی ارزرومِ ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید