خبرنگاران توافق 15 کشور آسیایی پیرامون پیمان مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران- خبرنگاران- رهبران 15 کشور آسیا - اقیانوس آرام بدون حضور هند امروز یکشنبه در یک نشست مجازی توافق بر سر پیمان مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای (RCEP) را امضا کردند.

خبرنگاران توافق 15 کشور آسیایی پیرامون پیمان مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران از یونهاپ، 10 کشور عضو آسه آن به همراه ژاپن، چین، کره جنوبی، هند، استرالیا و نیوزیلند از سال 2012 سرگرم مذاکره پیرامون این منطقه تجارت آزاد بودند اما هند به دلیل نگرانی از تاثیر منفی احتاقتصادی تعرفه های پایین بر صنایع داخلی اش، از امضاء این پیمان خودداری کرده است.

آ. سه. آن مجموعه ای از 10 کشور واقع در جنوب شرقی آسیا است که برای توسعه اقتصادی، برقراری ثبات سیاسی کشورهای عضو اتحادیه و ثبات منطقه تلاش می کنند.

این اتحادیه در 8 آگوست سال 1967 توسط تایلند، سنگاپور، فیلیپین، مالزی و اندونزی شکل گرفت، سپس کشورهای ویتنام، میانمار، لائوس، کامبوج و برونئی نیز به آن پیوستند.

آ. سه. آن علاوه بر رشد سیاسی و اقتصادی، بر پیشرفت های اجتماعی، تکامل روابط اجتماعی- فرهنگی بین کشورهای عضو و تعیین راهبردهایی برای حل مسائل منطقه نیز تأکید دارد.

مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای (RCEP) شامل 10 عضو انجمن ملل آسیای جنوب شرقی (آسه آن) و همچنین کره جنوبی، چین، ژاپن، استرالیا و نیوزیلند است و تولید ناخالص داخلی آنها یک سوم کل جهان را تشکیل می دهد.

سران کشورهای شرکت کننده در این نشست در بیانیه پایانی اعلام کردند: ما توجه داریم که توافقنامه RCEP یک توافق تجاری بی سابقه منطقه ای است که ترکیبی متنوع از اقتصادهای توسعه یافته، در حال توسعه و حداقل توسعه یافته منطقه را شامل می شود.

آنها افزودند: ما معتقدیم که RCEP بزرگترین قرارداد تجارت آزاد در جهان، گام مهمی به جلو به سوی چارچوبی ایده آل از قوانین تجارت جهانی و سرمایه گذاری است.

رهبران کشورهای عضو RCEP تاکید کردند که آنها همچنان به نقش هند در این اتحادیه اهمیت می دهند و تاکید کردند که RCEP با توجه به اهمیت استراتژیک هند به عنوان یک شریک منطقه ای در ایجاد زنجیره های ارزش منطقه ای عمیق تر و گسترده تر برای هند باز است.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8366

به "خبرنگاران توافق 15 کشور آسیایی پیرامون پیمان مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توافق 15 کشور آسیایی پیرامون پیمان مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید