خبرنگاران دهن کجی رییس جمهوری برزیل به کرونا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران - خبرنگاران - ژائیر بولسونارو رییس جمهوری برزیل چنان به شیوع کرونا بی اعتناست که سوار جت اسکی می گردد و بساط باربیکیو راه می اندازد، حال آنکه آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کووید - 19 در کشورش به بیش از 10 هزار نفر افزایش یافته است.

خبرنگاران دهن کجی رییس جمهوری برزیل به کرونا

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به نوشته روزنامه گاردین، بولسونارو به دلیل عدم برخورد جدی با بیماری کرونا، با انتقادهای شدید داخلی و خارجی روبه رو شده است.

این پوپولیست راستگرا به رغم وجود مدارکی مبنی بر تاثیر مرگبار این ویروس در برزیل، همچنان بیماری را کم اهمیت و کوچک جلوه می دهد.

صبح شنبه، خاتمه خشم مردمی موثر واقع شد به طوری که بولسونارو از تصمیم خود برای استفاده از باربیکیو در کاخ ریاست جمهوری صرف نظر کرد.

منتقدان آن را باربیکیوی مرگ نامیدند و یک نشریه برزیلی در صفحه نخست خود به این مساله اشاره نمود که اگرچه بولسونارو به ماجرای دعوت از یک هزار و 300 نفر در کاخ ریاست جمهوری می نازید، اما از بیمارستان های کشور بازدید نکرد، هیچ یک از کادر پزشکی در خط مقدم مبارزه با کرونا را ندید و هیچ جلسه ای با خانواده هزاران برزیلی فوت شده بر اثر این بیماری برگزار نکرد.

وی ساعاتی پس از لغو این میهمانی، همان رویکرد سابقش را در پیش گرفت و در دریاچه پارانوآ در برازیلیا سوار جت اسکی شد.

این خوشگذرانی در حالی که 156 هزار نفر در برزیل به کرونا مبتلا و هزاران خانواده داغدار شده اند، خشم مردم را برانگیخت.

نشریه لنست در مقاله ای در توضیح مدیریت رییس جمهوری برزیل بر بحران کرونا نوشت: وی نه تنها با ایجاد دلسردی از تدابیر حساس در زمینه فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه که از سوی فرمانداران ایالتی و شهرداران اعمال شده، بذر نابسامانی را می کارد، بلکه همچنین دو وزیر کلیدی را در هفته های اخیر از دست داده است.

در ادامه این مقاله آمده است: این بی نظمی در قلب دولت، موجب حواس پرتی مرگبار در میانه شرایط اضطراری بهداشت عمومی و نشانه ای از این مساله است که رهبر برزیل، اخلاقیات را از دست داده، البته اگر آن را داشته است.

بولسونارو که 5 میلیون هوادار در توئیتر دارد، از حساب کاربری اش در این شبکه اجتماعی استفاده کرد تا به خبرنگاران بتازد و آنها را احمق بنامد.

منتقدان در برزیل، بولسونارو را با رهبرانی چون دانیل اورتگا در نیکاراگوئه، الکساندر لوکاشنکو در بلاروس و قربان قلی بردی محمدف در ترکمنستان مقایسه نموده اند.

یکی از روزنامه های ریودوژانیرو در صفحه نخست خود مقاله ای منتشر کرد و این پرسش را بیان کرد: کدام یک از این چهار مرد، جوک می گوید و بساط باربیکیو راه می اندازد، در حالی که هزاران نفر از شهروندانش جان خود را از دست داده اند. این مقاله به پرسش خود اینگونه پاسخ داد: بولسونارو.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3458

به "خبرنگاران دهن کجی رییس جمهوری برزیل به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دهن کجی رییس جمهوری برزیل به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید