خبرنگاران ربیعی: اقساط کسر شده به حساب مردم بر می شود

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران - خبرنگاران - سخنگوی دولت از بازگرداندن اقساط کسر شده به حساب مردم اطلاع داد و گفت : نشست ستاد مالی دولت فردا پنجشنبه تشکیل و در باره پرداخت تسهیلات و حمایت از اقشاری که زندگی آنها دچار آسیب شده تصمیم گیری می گردد.

خبرنگاران ربیعی: اقساط کسر شده به حساب مردم بر می شود

علی ربیعی روز چهارشنبه با تشریح جلسه هیات وزیران، گفت: در جلسه امروز سورنا ستاری معاون علمی فناوری رییس جمهوری و رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت، گزارشی درباره تجهیزات مورد احتیاج و مواد ضدعفونی کننده و ماسک را ارائه کردند که گزارش های بسیار خوب و امیدوارکننده بود.

سخنگوی دولت گفت: در ونتیلاتور که حتی در کشورهای پیشرفته هم دچار مشکل هستند، روزی 38 دستگاه فراوری می شد الان 2 هزار قرارداد بسته شده است و تا 15 فروردین دو هزار قرارداد دیگر هم تمدید شد که عدد بسیار خوبی است.

وی گفت: قیمت تمام شده این دستگاه 50 میلیون تومان است و امیدوار هستیم با قراردادهایی که با شرکتهای دانش بنیان منعقد شده، کل احتیاجهای کل کشور پوشش داده شود، که اکنون از این جهت شرایط مناسبی داریم.

ربیعی اضافه نمود: وزیران صنعت معدن تجارت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در جلسه امروز گزارش هایی در خصوص فراوری الکل و مواد ضدعفونی کننده ارائه کردند و رییس جمهوری هم تاکید نمود که این اقلام بیشتر توزیع شود.

وضع کشور در کیت آزمایش کرونا خوب است

سخنگوی دولت گفت: وزارت دفاع نیز گزارشی ارائه کرد که هم آمبولانس و کیسه های مخصوص ایزوله که برای حمل و دفن استفاده می شود و به طور کامل بهداشتی است.

ربیعی با اشاره بر فرایند فراوری کیت های آزمایش کرونا گفت: علاوه بر بخش های دولتی، بخش های دیگر هم فراوری کیت های آزمایش را آغاز کردند، در روزهای اول بسیار کم داشتیم و با کوشش هایی که در شرکت های دانش بنیان به خصوص در وزارت دفاع الان شرایط مناسبی داریم به سمت فراوری 20 هزار کیت در روز حرکت می کنیم که حرکت بسیار خوبی است.

سخنگوی دولت درباره فرایند شیوع بیماری کرونا در کشور اضافه نمود: بر اساس گزارش ها در هیچ استانی سیر صعودی گزارش نشد و در بعضی استان ها وضع ثابت را داریم ولی در بیشتر استان ها سیر نزولی شده است در چند استان خاص است که تثبیت شده است ولی در مجموع سیر نزولی شده است.

اقساط کسر شده به حساب مردم بر می شود

ربیعی اعلام کرد: در جلسه امروز درباره ارائه خدمات بانکی به مردم بحث و گفت و گو شد، گزارش شده بود که بانک ها پول اقساط را برداشت نموده اند که معین شد این اتفاق به صورت اتوماتیک انجام شده است؛ که رئیس کل بانک مرکزی شرح داد که در این زمینه تمهیدی اندیشیده شده و به سرعت رسیدگی می شود و پول ها به حساب مردم بازگردانده خواهد شد.

ربیعی در باره فرایند غیرمنطقی قیمت بعضی کالاها و اجناس گفت: در جلسه امروز تاکید شد که وزارت صمت تمهیدات بیشتری انجام دهد و به هیچ عنوان کالاهایی که اصلا منطقی ندارد گران نشوند.

از افزایش غیرمنطقی اجناس جلوگیری می شود

سخنگوی دولت اضافه نمود: بعضی از شوینده ها و ضدعفونی کننده ها را برای اینکه فراوری زیاد شود شاید منطقی باشد، ولی در ایام کرونا با تشدید نظارت و کنترل جدی تر از افزایش قیمت غیر منطقی سایر کالاها جلوگیری می کنیم.

ربیعی اضافه نمود: ارز مورد احتیاج کالاهای اساسی به میزانی که احتیاج است تامین شده است؛ وزرات جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت و درمان اعلام کردند ارز مورد احتیاج آنها تامین شده است؛

سخنگوی دولت توضیح داد: برای سال 99 در زمینه تامین کالاهای اساسی ارزی که به قیمت 4200 تومان خواهد بود این ارز را تامین نموده ایم.

ربیعی درباره شرایط کارگرانی که بیکار شده اند، گفت: در جلسه امروز وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گزارشی در این زمینه ارائه کرد، همچنین اینکه درباره رسیدن به اهداف بسته حمایتی و تسهیلات 100 هزار میلیارد تومان در جلسه امروز بحث و تاکید شد که پرداخت وام و تسهیلات قطعاً مشروط به حفظ کارگر در واحدهای فراوریی و صنفی باشد

جلسه ستاد مالی دولت فردا برگزار می شود

سخنگوی دولت اضافه نمود: قرار شد در زمینه پرداخت تسهیلات و بسته های حمایتی به افرادی که زندگی روزمره آنها دچار آسیب شده و همچنین در خصوص کالای اساسی و چگونگی آن فردا 9 صبح در ستاد مالی دولت به ریاست رییس جمهور آنالیز و تصمیمات دقیق تری بگیریم.

ربیعی اضافه نمود: در جلسه فردا چگونگی حمایت و پرداخت تسهیلات به از 100 هزار میلیارد تومان مصوب به کارگران طبقات پایین و حفظ اشتغال و تصمیم خواهیم گرفت که اطلاع رسانی می شود.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3631

به "خبرنگاران ربیعی: اقساط کسر شده به حساب مردم بر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ربیعی: اقساط کسر شده به حساب مردم بر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید