خبرنگاران سخنگوی وزارت خارجه: فروش حیوانات وحشی در چین ممنوع است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، پکن- خبرنگاران- سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اظهارات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که خواهان تعطیلی بازارهای خیس در دنیا شده بود گفت: در چین بازار به اصطلاح خیس فروش حیوانات وحشی وجود ندارد و فروش حیوانات وحشی در این کشور ممنوع است.

خبرنگاران سخنگوی وزارت خارجه: فروش حیوانات وحشی در چین ممنوع است

به گزارش خبرنگاران گنگ شوانگ روز پنجشنبه در کنفرانس خبری روزانه در پکن اضافه کرد: آنچه در چین وجود دارد بازار فروش محصولات کشاورزی، مرغ زنده و آبزی است که در آنها محصولاتی چون گوشت، ماهی، سبزیجات و آبزی فروخته می گردد در معدودی از این بازارها مرغ زنده هم فروخته می گردد.

او گفت: این نوع بازارها نه تنها در چین، در بسیاری از کشورهای آسیای جنوبی و کشورهای در حال توسعه وجود دارد و با زندگی مردم محل ارتباط نزدیک دارد در قوانین بین المللی هم هیچ محدودیتی درباره ایجاد چنین بازارهایی وجود ندارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین اضافه کرد: چین به طور همه جانبه شکار، معامله، انتقال و خوردن حیوانات وحشی را ممنوع نموده است بازارهای فروش مرغ و آبزی، بازار معامله حیوانات وحشی نیست فروش حیوانات وحشی در این بازارها در چین، مغایر قانون است و افراد خاطی مورد مجازات قانونی قرار خواهند گرفت.

کرونا جنبشی جهانی علیه بازار تره بار به راه انداخته است بازار تره بار که به آن بازار خیس هم می گویند جایی است که در آن گوشت و ماهی تازه به فروش می رسد و فضایی خیس دارد این بازار در مقابل بازار خشک یا خشکبار قرار گرفته است.

چین از جمله اولین کشورهایی بود که پس از شیوع کرونا با تصویب قانونی، تجارت و مصرف حیوانات وحشی را که بعضا با حیوانات اهلی و غیر وحشی در یک بازار نگهداری می شوند ممنوع نمود.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4090

به "خبرنگاران سخنگوی وزارت خارجه: فروش حیوانات وحشی در چین ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سخنگوی وزارت خارجه: فروش حیوانات وحشی در چین ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید