خبرنگاران کانادا استفاده و معامله سلاح های تهاجمی را منع کرد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران-خبرنگاران- کمتر از دو هفته از وقوع کشتار فجیع و بی سابقه در کانادا، جاستین ترودو نخست وزیر این کشور، روز آدینه 1 مه (12 اردیبهشت) با صدور دستوری استفاده، خرید و فروش و حمل و نقل تفنگ تهاجمی از نوع آی آر-15 و بیش از 1500 نوع سلاح جنگی را منع کرد.

خبرنگاران کانادا استفاده و معامله سلاح های تهاجمی را منع کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه ویزای توریستی کانادا تضمینی هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرگزاری فرانس 24، ترودو در کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود توضیح داد: این سلاح ها هدفی جز کشتار گسترده و سریع مردم ندارند. این سلاح های بی فایده هیچ جایگاهی در کشور ما ندارند... به همین منظور دولت کانادا دستور ممنوعیت استفاده، فروش، واردات و حمل و نقل این نوع سلاح های نظامی را صادر کرد.

کمتر از دو هفته پیش، در تیراندازی مرگبار مردی مسلح در استان نوا اسکوشیا در جنوب شرق کانادا، 22 نفر جان باختند و عامل تیراندازی پس از دوازده ساعت عملیات تعقیب وگریز، در درگیری با پلیس کشته شد.

نخست وزیر کانادا گفت: در سراسر این کشور افراد زیادی به صورت قانونی برای کار یا شکار از اسلحه استفاده می نمایند؛ کسی برای شکار گوزن احتیاجی به ای آر 15 ندارد.

وعده ممنوعیت استفاده از سلاح های تهاجمی شعار سال 2015 کارزار انتخاباتی ترودو بود.

آمار رسمی دولت کانادا نشان می دهد که بیش از 100 هزار نوع سلاح گرم در این کشور در گردش است.

براساس نظرسنجی موسسه آنگوس رید، چهار پنجم کانادایی ها موافقت خود را با ممنوعیت این سلاح های جنگی اعلام نموده اند.

در دستور جدید به مالکان کنونی تا زمان تبعیت کامل از مقررات جدید دو سال معافیت داده شده و ترودو گفته است از مجلس می خواهد خسارات کسانی که سلاح گرم خود را تحویل می دهند جبران کند.

نخست وزیر کاناد گفت این محدودیت ها که به تصویب مجلس احتیاج دارد خرید و فروش، حمل و نقل، واردات و استفاده از سلاح های در سطح نظامی را در این کشور منع می نماید.

روزنامه واشنگتن تایمز در این زمینه نوشت: کانادا بالاترین سرانه مالکیت سلاح را دارد اما نظرسنجی روز آدینه نشان داد که مردم این کشور موافق اقدامات کنترلی شدیدتر هستند.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5064

به "خبرنگاران کانادا استفاده و معامله سلاح های تهاجمی را منع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کانادا استفاده و معامله سلاح های تهاجمی را منع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید