دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواهان برگزاری امتحانات به صورت مجازی شدند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، جمعی از تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نامه ای به رئیس دانشگاه خواهان برگزاری امتحانات به صورت مجازی شدند.

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواهان برگزاری امتحانات به صورت مجازی شدند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، جمعی از تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیرازدر نامه ای به رئیس دانشگاه خواهان برگزاری امتحانات به صورت مجازی شدند.

متن نامه به توضیح زیر است:

جناب آقای دکتر لطفی

ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی شیراز

با سلام و احترام

با تشکر و قدردانی از زحمات شما عزیزان برای پیشبرد برنامه های آموزشی، بهداشتی و درمانی طی دوران همه گیری COVID19 با توجه به مسائلی که پس از بازگشایی دانشگاه ها و بازگشت دانشجویان از شهر های خود به دانشگاه ممکن است رخ دهد، در این نامه سعی شده است تا با تشریح جوانب و شرایط شرایط فعلی، راه حل هایی برای برون رفت از نابسامانی ها و معضلات فعلی ارایه گردد تا گامی در جهت بهبود شرایط آموزش با توجه به شرایط کنونی برداشته گردد. مسائلی که بازگشایی دانشگاه ها به همراه دارد به توضیح ذیل است:

با توجه به فشرده بودن بازه امتحانات و در نظر ندریافت فرجه، شرایط تحصیلی و قبولی دانشجویان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

با توجه به مسائل سامانه نوید و عدم همکاری برخی اساتید، برخی از دروس همچنان ناقص بوده و به صورت کامل تدریس نشده است.

با در نظر دریافت این موضوع که در هر اتاق، دانشجویانی از یک ورودی قرار دارند، کاهش ظرفیت خوابگاه صرفا از حجم دانشجویان خوابگاهی کاسته و یاریی به ازدحام اتاق ها نخواهد نمود.

ناقل بودن حتی یکنفر از پرسنل سلف و توزیع غذا می تواند درصد بالایی از دانشجویان را به این بیماری مبتلا کند.

تعداد قابل توجهی از دانشجویان مبتلا به بیماری های زمینه ای از جمله مسائل تنفسی، قلبی، دیابت و ... هستند. با در نظر دریافت این موضوع، به خطر انداختن جان با ارزش افراد در قبال برگزاری امتحانات به صورت حضوری قطعا اثرات جبران ناپذیری خواهد داشت.

فرایند بازگشت دانشجویان خوابگاهی مسلما می تواند خطر ابتلای افراد خانواده را در صورت ناقل بودن دانشجو به دنبال داشته باشد که در صورت وجود افراد مستعد بیماری با مسائل زمینه ای، جان افراد زیادی به خطر خواهد افتاد.

رفت و برگشت دانشجویان به دانشکده ها مستلزم استفاده از وسایل نقلیه عمومی می باشد و طبعا یاری به انتشار بیماری خواهد بود.

رعایت بهداشت در خوابگاه ها ضعیف و خود عامل انتشار ویروس می باشد؛ و حتی اگر ضدعفونی خوابگاه به صورت روزانه انجام گردد، با در نظر دریافت بسته بودن محیط، برای دانشجویان مسائل تنفسی به دنبال خواهد داشت.

اگر دانشجویی در این شرایط به بیماری مبتلا گردد برای امتحانات وی هیچ راه حلی اندیشیده نشده است و فرد از امتحانات و همچنین ترم خود عقب خواهد افتاد.

خوابگاه های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی محیط حضور دانشجو های بالینی و بیمارستانی است و عدم رعایت بهداشت فردی توسط دانشجویان بالینی امکان ابتلای دیگر داشنجویان را به شدت افزایش خواهد داد.

هزینه تست های پایش سلامت، سرویس های حمل و نقل و مصارف انرژی در صورت برگزاری امتحانات به شکل حضوری گزاف خواهد بود.

دانشگاه ها از جمله دانشکده پزشکی و پرستاری نزدیک به محیط های پر خطر بیمارستانی و نقاط شلوغ شهر قرار دارند که تجمع این تعداد دانشجو در این محیط خطر ساز است.

از نظر آمار ابتلا در پیک دوم بیماری قرار داشته و با توجه به فرایند افزایشی آمار ابتلا، بازگشایی و امتحانات حضوری یاری شایانی به این افزایش خواهد نمود.

استان های مجاور استان فارس دچار شرایط قرمز از نظر ابتلا به بیماری کرونا هستند و از طرفی، چون درصد زیادی از دانشجویان از این استان ها وارد دانشگاه می شوند ریسک ابتلای دانشجویان به شدت افزایش خواهد یافت و اخذ گواهی سلامت نیز تایید قطعی بر عدم ناقل بودن فرد نیست.

دانشجویان ساکن شیراز که مجبور به شرکت در کاراموزی در بیمارستان ها هستند پس از اتمام زمان آموزش باید به خانه های خود بازگردند؛ انتقال بیماری توسط این افراد به خانواده های بی گناهشان ظلم بزرگی در حق این خانواده هاست.

به هرحال منطق حکم می نماید نباید جان دانشجویان در این شرایط فدای ارزشیابی های دانشگاهی گردد

دانشگاه های تیپ 1 دیگری هم (از جمله دانشگاه علوم پزشکی تهران (به پیوست خدمتتان ارائه می گردد)) موافق ارزشیابی کامل دانشجویان به صورت مجازی هستند، اما سخت گیری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در چنین موردی همگان را به تعجب واداشته است.

نظر به نامه شماره 993/10/1747 معاونت آموزشی دانشگاه شیراز (که به پیوست خدمتتان ارسال می گردد)، کلیه آزمون های دانشگاه شیراز به صورت مجازی برگزار می گردد و در بند7 نامه ذکر شده که در ایام امتحانات انتها ترم امکان ارائه هیچ گونه خدمات دانشجویی از جمله خوابگاه، سرویس ایاب و ذهاب و سلف سرویس وجود ندارد. با توجه به یکی بودن خوابگاه دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیشنهاد می گردد برای رشته های مختلف با توجه به نوع و شرایط آموزش آن ها تصمیم مقتضی و منطقی بر اساس مجازی شدن آزمون ها اتخاذ گردد.

با همفکری و مشورت دانشجویان راه حل ها و پیشنهادات زیر در محور های آموزش و ارزشیابی دانشجویان ارایه می گردد:

1) دانشگاه زیر ساخت های برگزاری آزمون های آنلاین را فراهم کند و همه امتحانات دانشجویان حتی المقدور به صورت مجازی برگزار گردد. از جمله سامانه هایی که توسط دانشکده پزشکی مورد ارزیابی و راستی آزمایی قرار گرفته است سامانه examsums.ir می باشد که از نظر قدرت و سرعت در نوع خود امتحان خود را پس داده و امکاناتی از قبیل برگزاری آزمون ها به صورت چند گزینه ای، تشریحی، کوتاه جواب، بارگزاری سوالاتی که احتیاج به عکس یا فیلم دارند را دارا می باشد. سامانه دانشگاه آزاد هم که از طریق هوش مصنوعی دانشجو را چک می نماید هم مورد پیشنهاد است.

2) واحد های عملی دانشحویان حتی الامکان به ترم های بعد منتقل گردد و واحد های تئوری ترم های بعد جایگزین واحد های عملی گردد.

3) برای آن دسته از دانشجویانی که از لحاظ سرعت اینترنت دچار مشکل هستند و قادر به شرکت در امتحانات نیستند (عده قلیلی از دانشجویان در چنین شرایطی هستند) در صورت درخواست دانشجو شرایط حضور در دانشگاه مهیا گردد و دانشجویان بتوانند از سالن های کامپیوتر دانشگاه برای شرکت در امتحانات استفاده کنند.

4) حضور فیزیکی دانشجویان در برخی مقاطع رشته های مختلف مثلا مقاطع استیودنتی، اکسترنی و اینترنی رشته پزشکی بخشی از فرایند آموزشی می باشد و حضور دانشجویان برای یادگیری الزامی است، اما در برخی مقاطع همچون علوم پایه و فیزیوپاتولوژی رشته پزشکی بسیار از مقاطع دیگر رشته های مختلف مثل دندانپزشکی، داروسازی، تغذیه، بهداشت و... حضور بخشی از فرایند آموزشی نیست و تنها برای ارزشیابی بایستی بسیاری از فضا های خوابگاه را اشغال کرد که خود امکان انتقال ویروس را بالا می برد (از نظر آموزشی تفاوتی بین مقاطع علوم پایه و فیزیوپاتولوژی رشته پزشکی با رشته های دانشگاه شیراز وجود ندارد و تصمیم متفاوت برای آن ها توجیه منطقی ندارد). خواهشمند است در مقاطع متفاوت رشته های مختلف تصمیم های منطقی و مقتضی بر اساس نظر دانشکده های مربوطه اتخاذ گردد.

5) نظر به اینکه دانشگاه موظف است فرآیند فارغ التحصیلی دانشجویان ترم آخر را با توجه به نظام وظیفه، کنکور کارشناسی ارشد و مسائلی از این دست تسریع کند، پیشنهاد می گردد دوره های کارورزی بصورت فشرده برگزار شده و طول هر دوره از حالت عادی کمتر گردد.

همانگونه که مستحضرید دانشجویان این دانشگاه کادر درمان آینده این کشور را تشکیل می دهند و فقدان حتی یک نفر از دانشچویان دانشگاه بخاطر تصمیمات ناقص و شتاب زده دانشگاه صدمه جبران ناپذیری را به خانواده دانشجو و جامعه علوم پزشکی کشور خواهد زد. خواهشمندیم دانشگاه جان دانشجویان را مغتنم تر از برگزاری ارزشیابی ها قرار دهد و در تصمیمات خود از نظرات دانشجویان دغدغه مند تری بهره ببرید.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4865

به "دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواهان برگزاری امتحانات به صورت مجازی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواهان برگزاری امتحانات به صورت مجازی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید