ملاقات با روحانی از اهمیت تاریخی برخوردار بود، می توانیم به ایران اعتماد کنیم

به گزارش مجله وبلاگ فروش، نخست وزیر ایتالیا ملاقات اخیر خود با رئیس جمهور کشورمان را دارای اهمیت تاریخی دانسته و تاکید نمود با ایران شانس بیشتری برای حل بحران سوریه و آرامش در منطقه ای بزرگ و گسترش ائتلاف مبارزه با ترور وجود خواهد داشت.

ملاقات با روحانی از اهمیت تاریخی برخوردار بود، می توانیم به ایران اعتماد کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، متئو رنزی، نخست وزیر ایتالیا در مصاحبه با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ درباره ملاقات اخیری که با حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان داشت گفت: ملاقات با روحانی از اهمیت تاریخی برخوردار بود.حالا این قدرت فرهنگی قدیمی می تواند دوباره خود را در اروپا نشان دهد و همچنین به راهکار های صلح یاری کند. با ایران شانس بیشتری برای حل بحران سوریه، برقراری آرامش یک منطقه بزرگ تا حل مسئله افغانستان و گسترش ائتلاف بین المللی مبارزه با ترور وجود دارد. به نظر من حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اهمیت تاریخی این چرخش و دگرگونی را مد نظر داشت.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا ما می توانیم به ایران اعتماد کنیم گفت: من بر این باورم که بله. قطعا یک راه سخت پیش روی ما واقع شده است، اما من به روحانی اطمینان دارم.

رنزی در ادامه با تاکید بر اینکه به اعتقاد من روحانی به طور تصادفی اول به ایتالیا و اروپا نیامده است گفت: این عالم الهیات و حقوق تنها برای تجارت و امضای قرارداد های مالی بیش از 17 میلیارد یورویی به ایران نیامده بلکه به این دلیل که وی در ایتالیا و اروپا یک فرهنگی را می شناسد که فرهنگ خود را دوباره باید منوط به آن معرفی کند. در اینجا بیشتر از تنها مسئله سیاست مطرح است بلکه مسئله تبادل فرهنگی در میان است.

نخست وزیر ایتالیا در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این پرسش که آیا ایتالیا به صورت نظامی در لیبی فعال خواهد شد گفت: یک حمایت نظامی تنها می تواند بر اساس درخواست یک دولت به رسمیت شناخته شده بین المللی قانونی در لیبی وجود داشته باشد. در اصل ما برای هر یاریی آماده هستیم؛ بنابراین ما نمی توانیم اجازه دهیم که کشوری که چند صد مایل دورتر از سواحل اروپا واقع شده است این گونه تحت تاثیر ترور و جدایی باقی بماند.

وی همچنین گفت: من فکر نمی کنم ایتالیا در یاری نظامی به لیبی تنها بماند و سهمی را در یک عملیات بین المللی بر عهده خواهد گرفت.

رنزی در بخش دیگری از این مصاحبه به مسئله پناهندگان پرداخته و گفت: من در ماه های گذشته بعضی از اقامتگاههای پناهندگان را ملاقات نموده ام و صورت خواهران و برادران تهدید شده خود را دیده ام. ما با یک مسئله تاریخی روبرو هستیم که راهکار ساده ای برای آن وجود ندارد.

وی خواهان یاری های بین المللی بیشتر برای حل مسئله پناهندگان شده و گفت: ما به همکاری بین المللی بیشتر با کشورهایی که پناهندگان از آنجا می آیند احتیاج داریم؛ ما باید در این کشورها صندلی های شغلی ایجاد نموده و استانداردهای زندگی آن ها را بالا ببریم تا دیگر نخواهند مهاجرت نمایند. طبیعتا ما همچنین به راه کاری دیپلماسی مانند نشست وین برای سرانجام دادن به جنگ در سوریه احتیاج داریم.

رنزی همچنین خواهان کنترل بهتر مرزهای اتحادیه اروپا شده ودر بخش دیگری از این مصاحبه پیمان دوبلین پناهندگان در اروپا را منسوخ شده ارزیابی نموده و توضیح داد که ما به یک سیاست مشترک و کلی اروپایی و شرایط یکسان برای همه پناهندگان در سراسر اروپا برای حل این مسئله احتیاج داریم.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2003

به "ملاقات با روحانی از اهمیت تاریخی برخوردار بود، می توانیم به ایران اعتماد کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات با روحانی از اهمیت تاریخی برخوردار بود، می توانیم به ایران اعتماد کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید