دیپلماسی موثرترین راه برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران

به گزارش مجله وبلاگ فروش، وزارت خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه خاطرنشان کرد که واشنگتن معتقد است دیپلماسی موثرترین راه برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران است.

دیپلماسی موثرترین راه برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران

به گزارش خبرنگاران، وزارت خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه درباره لغو تحریم بعضی مقام ها و مسئولان ایران گفت که این اقدام در نتیجه محقق شدن تغییر در شرایط یا رفتارها بوده است.

وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر ادامه فرایند مذاکرات در وین درباره احیای برجام گفت: ما درگیر مذاکره هستیم چون معتقدیم که دیپلماسی موثرترین راه برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران است.

وزارت خزانه داری آمریکا ساعاتی قبل تر، ضمن قرار دادن اسامی7 شخص، 4 شرکت و 1 کشتی در فهرست تحریم ها به بهانه ارتباط با نیروی قدس سپاه و انصارالله یمن، گفت اسامی سه مقام سابق نفتی ایران و دو شرکت دیگر را از فهرست تحریم ها خارج نموده است.

در بیانیه دیگری که روی وب سایت وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته اسامی سه فرد ایرانی به نام های احمد قلعه بانی، فرزاد بازرگان و محمد معینی به عنوان اشخاصی که نامشان از فهرست تحریم ها حذف شده دیده می گردد.

دولت آمریکا مدعی است میخواهد به وسیله مذاکرات وین زمینه های بازگشت آمریکا به توافق هسته ای برجام را فراهم آورد. با وجود این، واشنگتن تا کنون از انجام اقدامات لازم برای بازگشت به این توافق خودداری نموده است.

چندی پیش خبرگزاری رویترز گزارش داده بود دولت جو بایدن برای بازگشت به برجام باید تحریم های مرتبط با ایران که در دوران دونالد ترامپ علیه 700 فرد و نهاد وضع شده اند را برطرف کند.

خبرگزاری رویترز نوشته بود این آمار را بر اساس شمارش تحریم های وضع شده توسط وزارت خزانه داری آمریکا بعد از خروج این کشور از برجام به دست آورده است.

این آمار که یک مقام وزارت خارجه آمریکا آن را نزدیک به ارزیابی های دولت بایدن توصیف نموده بود در حالی ارائه شد که عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران ماه پیش تعداد تحریم هایی که آمریکا باید برطرف کند را 1500 مورد عنوان نموده بود.

آنتونی بلینکن روز سه شنبه در جلسه ای در کمیته روابط خارجی مجلس سنا گفت پیش بینی می نماید حتی در صورت احیای برجام صدها تحریم علیه ایران باقی بماند.

وی در این باره گفت: من پیش بینی می کنم که حتی در صورت بازگشت به پایبندی به برجام، صدها تحریم علیه ایران از جمله تحریم های اعمال شده توسط دولت ترامپ باقی بماند.

منبع: فارس

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 12432

به "دیپلماسی موثرترین راه برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلماسی موثرترین راه برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید