روبات های خدماتی به خانه ها می آیند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، فناوری روباتیک و به موازات آن هوش مصنوعی با سرعت بسیاری در حال توسعه هستند و اکنون آماده اند تا با ورود به خانه ها، خدمات بدهند.

روبات های خدماتی به خانه ها می آیند

جهت دریافت خدمات شرکت بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، مطمئنا شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که فکر نمی کنید در خانه یا در زندگی تان به روباتی احتیاج داشته باشید. اما بهتر است نگاهی به گذشته نه چندان دور کنیم؛ به زمانی که تمامی عکس ها با دوربینی گرفته می شدند که تا ظاهر نمی شدند، آن ها را نمی دیدیم؛ یا سی دی پلیر هایی که فقط برای خودمان موسیقی پخش می کرد یا برای تماس با دوستان مان روش های زیادی به غیر از نامه نوشتن یا تماس تلفنی نداشتیم. منظور این است که فناوری با سرعت بسیاری در حال رشد است و بخش اعظمی از زندگی روزمره ما را تشکیل می دهد. پس چندان هم دور از ذهن نیست که در آینده ای نزدیک روبات ها به یکی از اعضای خانواده آن هم از نوع ضروری اش تبدیل شوند.

روبات های خانگی

بگذارید از روبات های خانگی آغاز کنیم. در حال حاضر روبات هایی ساخته شده اند که گرد و غبار و زباله را از روی زمین خانه جمع می نمایند، اما در آینده ای نزدیک روبات های دیگری وارد خانه هایمان می شوند که کار های بسیار بیشتری می توانند انجام دهند. این روبات ها شامل روبات های آشپزخانه مانند میکی تا مولی می گردد. میکی، روباتی است که با ارائه اطلاعاتی درباره غذاها، دستور غذا های مختلف را در اختیار کاربرش قرار می دهد و حتی گاهی با پروژکتور ویدیویی را پخش می نماید تا در تدارک غذا یاری بیشتری کند. مولی، نیز یک بازوی روباتیک است که ضمن آشپزی غذا های خوشمزه، در آخر کار دست هایش را هم تمیز می نماید.

یکی از کارشناسان روباتیک می گوید: روبات ها هم اکنون قادر به یاری در کار های روزمره مانند تا کردن لباس، تمیز کردن پنجره ها، جابه جایی و تمیز کردن خانه هستند. حتی روبات های دستیار و هوشمندی ساخته شده اند که عصای دست کاربرشان هستند.

روبات های مددکار

شاید یکی از بزرگ ترین تاثیرات روبات ها روی زندگی ما بخش سلامت باشد. در حال حاضر تعدادی روبات خدمات درمانی فراوری شده اند که مانند روبات رومئو انسان نما - دارای ویژگی های جسمی انسانی- هستند. رومئو، می تواند زندگی اعضای خانواده را متحول کند. این روبات به کسانی که به دلیل مسائل جسمی استقلال خود را از دست داده اند، یاری می نماید تا استقلال شان را تا حدی بازیابی نمایند. رومئو، کاملا کاربردی است و خیلی کار ها انجام می دهد؛ به باز کردن در ها یاری می نماید، زمان دارو خوردن را تذکر می دهد و مواد غذایی که برای خانه احتیاج دارید را لیست می نماید. رومئو همچنین می تواند مکالمه کند و بازی هایی را ارائه دهد که می توانید با هم انجام دهید. شاید رومئو حلقه مفقوده جوامع پیر باشد که به نوعی به یک اپیدمی تبدیل شده است.

پیلو، نیز یک دستیار و مددکار با سایز بسیار کوچک است. این روبات نه تنها شرایط سلامتی کاربرش را مانیتور می نماید، بلکه دارو های او را نیز کنترل و به او گوشزد می نماید که چه زمانی دارویشان را مصرف نمایند. پیلو همچنین میزان مصرف مواد غذایی را ارزیابی می نماید و خوردن سالم را در زندگی پرمشغله امروزی کمی آسان تر می نماید.

پپر و گیتا نیز دو روبات دیگر هستند که با تشویق کاربر به تحرک بیشتر، سعی در بهبود سلامتی او دارند. گیتا یک طبل پلاستیکی بزرگ با یک تایر است که می تواند تا 18 کیلو بار از جمله کتاب و وسایل مدارس را حمل کند. با این کار دیگر لازم نیست برای پیاده روی بهانه بیاورید. بارهایتان را به این روبات می سپارید و به همراهش پیاده روی می کنید.

اما پپر کمی پیچیده تر است. تا به حال شده به سالن بدنسازی بروید و واقعا ندانید که از کجا باید آغاز کنید و چه ورزش هایی انجام دهید؟ پپر، یک مربی شخصی است که در رویاهایتان به دنبالش بودید. ثابت شده که پپر به خوبی می تواند افراد را وادار به پیاده روی تا پنج کیلومتر بکند. این روبات با نظارت بر ضربان قلب و بیان کلمات انگیزشی و تشویق کاربر، به خوبی او را وادار به تحرک می نماید.

روبات های دلیوری

روبات های مخصوص خارج از خانه در مناطق بیشتری از شهر ها مورد آزمایش قرار می گیرند. آمازون مدتی است روی طرحی کار می نماید که در آن پهپاد ها وظیفه حمل و تحویل کالا را به عهده دارند. اگر روی زمین بیاییم، باز هم روبات هایی را خواهیم دید که همانند کیوی بات روبات چهار چرخ کوچکی هستند که تحویل کالا را انجام می دهند. این روبات مخصوصا برای دانشجویان دانشگاه ها کالای مورد نظرشان را تحویل می دهد.

با استفاده از روبات های خدماتی که در حال حاضر راه چاره های مناسبی را در زندگی شلوغ به ما ارائه می دهند، می توان به آسانی پی برد که چگونه این دست ساخته های آهنی در آینده نزدیک، به اصلی ترین عضو خانه و زندگی ما تبدیل خواهند شد.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2082

به "روبات های خدماتی به خانه ها می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات های خدماتی به خانه ها می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید