روحانی نباید مقابل گزارش دیوان محاسبات گارد بگیرد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحانی نباید مقابل گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات گارد بگیرد، گفت: تخلف اتفاق افتاده، اما نباید لاپوشانی و مقابل آن گارد گرفته گردد.

روحانی نباید مقابل گزارش دیوان محاسبات گارد بگیرد

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در تبادل نظر با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، با اشاره به اختلاف دیوان محاسبات کل کشور و دولت در گزارش تفریغ بودجه اظهار کرد: تفریغ بودجه قانون و ارائه گزارش آن یک روال عادی است.

وی با بیان اینکه دولت و دیوان محاسبات هیچکدام نباید با محتوای گزارش عصبی و ناراحت برخورد نمایند، اضافه نمود: هر دو نهاد باید کار خود را به صورت حرفه ای و شفاف انجام دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هیچ دولتی نمی تواند مدعی گردد که در سیستم اجرایی آن مسئله ای پیش نمی آید و متعجبم رئیس دولت این موضوع را به خودش گرفته است.

جعفرزاده ایمن آبادی با تصریح اینکه اگر جای مسئولان دولت بودم خودم هم برای سوءاستفاده از اموال دولتی مدعی بودم، گفت: رئیس جمهور باید سؤال کند که چرا یک عده دلارهای دولت را گرفته و رفته اند و سر مملکت کلاه گذاشته اند!

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با طرح این مسئله که دولت باید خود مدعی تخلف در بودجه کشور باشد، تأکید کرد: آقای روحانی نباید مقابل گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات گارد بگیرد.

وی با طرح این حقیقت که هیچگاه پولی در کشور گُم نمی گردد، اعلام کرد: عده ای از تسهیلات دولتی گرفته اند که گزارش هزینه کرد آن را به مسئولان ارائه نداده اند؛ ولی قطعاً از این افراد تضامینی اخذ شده و وثایقی نزد بانک مرکزی دارند که باید با قاطعیت بیشتری تکلیف آنها روشن و گزارش بودجه کامل گردد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه زمان هایی در کشور داشتیم که دیوان محاسبات خاطرخواه دولت بوده و یا اینکه شمشیر را برای دولت از رو بسته بود خوشبختانه امروز اینگونه نیست. بنابراین دیوان محاسبات به صورت حرفه ای و بدون حب و بغض مسائل را روشن کند.

جعفرزاده ایمن آبادی با تأکید براینکه دیوان محاسبات طبق قانون باید به دولت بگوید که گزارش های موثق وجود ضعف هایی در هزینه کرد بودجه کشور را نشان می دهد و پاسخ آن را از دستگاه های دولتی بگیرد، گفت: زمانی که گزارش منتشر شد، دولت موظف است آن را بپذیرد و در صورت وجود تخلف، از قوه قضائیه و دادگستری بخواهد به تخلفات رسیدگی نمایند تا اگر متخلفان استدلالی داشتند به محاکم قضائی ارائه نمایند در این صورت بخش اعظمی از مسائل حل خواهد شد.

وی بیان نمود: باید قبول کنیم که اتفاق تلخی در زمینه ارز در کشور افتاده، عده ای رانت نموده و ارز کشور را خورده و اختلاس نموده اند و دلیلش هم ساختارهای معیوب کشور است که اجازه رانت و اختلاس را به سوءاستفاده گران می دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه مطالبه مردم شفافیت در ساختارهای کشور است، گفت: تخلف اتفاق افتاده اما نباید لاپوشانی شده و مقابل آن گارد گرفته گردد. کسی هم حق ندارد برای مطالبه شفافیت ناراحت گردد و ژست بگیرد همه باید دنبال احقاق حقوق ملت و بیت المال باشند.

4034/

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4039

به "روحانی نباید مقابل گزارش دیوان محاسبات گارد بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی نباید مقابل گزارش دیوان محاسبات گارد بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید