رونمایی از هشت کتاب جدید در نمایشگاه کتاب رضوی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، حسین سعیدی، مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران از برگزاری نمایشگاه کتاب رضوی هم زمان با ایام دهه کرامت اطلاع داد و گفت: این نمایشگاه برای اولین بار برگزار می گردد و در آن آثار انتشارات به نشر با موضوع امام رضا (ع) و سیره رضوی عرضه می گردد.

رونمایی از هشت کتاب جدید در نمایشگاه کتاب رضوی

سعیدی درباره پیشینه شکل گیری ایده برگزاری این نمایشگاه مطرح نمود: مجموعه به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) در سال های اخیر با بیش از یکصد نویسنده برجسته کشوری که آثار تالیفی با موضوع امام رضا (ع) و رضوی هم برای مخاطب کودک و نوجوان و هم بزرگسال داشتند، همکاری دارد؛ که خود وجود این یکصد نویسنده درباره موضوع رضوی، رقم قابل توجه و ویژه ای است.

وی حاصل ارتباط و همکاری انتشارات به نشر با این نویسنده ها را حدود 134 کتاب با موضوع رضوی و امام رضا (ع) خواند و اضافه نمود: 134 عنوان کتاب، رقم قابل توجهی در این موضوع است؛ که خیلی از این آثار در جشنواره های معتبر کشوری حائز رتبه و تقدیر شده اند و تعداد زیادی از آن ها به چاپ های متعدد و بالایی رسیده اند.

او ادامه داد: باتوجه به این پیشینه در انتشارات به نشر تصمیم گرفتیم در ایام دهه کرامت سال جاری که از سوم تا سیزدهم تیرماه است و از ولادت حضرت معصومه (س) آغاز می گردد و تا ولادت حضرت رضا (ع) ادامه دارد؛ نمایشگاهی در پلتفرم های مختلف داشته باشیم.

مدیر انتشارات به نشر ضمن اشاره به عرضه کتاب های نمایشگاه کتاب رضوی به سه طریق، مجموعه های فروشگاهی به نشر در تمام کشور را یکی از درگاه های مهم عرضه این کتاب ها خواند و اضافه نمود: انتشارات به نشر بیش از 40 مجموعه فروشگاهی در شهر مشهد، شهرستان های استان خراسان و بعضی مراکز استان ها از جمله تهران، گرگان، زاهدان و... دارد، که حدود 80 اثر از آثار امام رضایی به نشر در این فروشگاه ها در معرض دید و دسترس مخاطبان واقع شده است.

سعیدی سایت انتشارات به نشر را یکی دیگر از درگاه های عرضه کتاب های نمایشگاه کتاب رضوی خواند و گفت: همه 134 اثری که در به نشر با موضوع رضوی ارائه شده است، به صورت ویژه در سایت انتشارات بارگزاری شده است. البته در حال حاضر همه این اثار موجودی ندارد و فقط 80 اثر است قابل عرضه است.

وی ضمن اشاره به عرضه الکترونیک کتاب های نمایشگاه کتاب رضوی، گفت: با بعضی اپلیکیشن های عرضه کتاب مانند طاقچه هم هماهنگ نموده ایم که فایل ایبوک و الکترونیک کلیه این آثار هم قابل دسترسی است.

مدیر انتشارات به نشر به تخفیفات پیش بینی شده در نمایشگاه کتاب رضوی هم اشاره و اظهار کرد: عرضه همه این کتاب ها با تخفیف 25 درصد است؛ فقط کتاب هایی که در سایت نتشارات عرضه شده است، علاوه بر تخفیف 25 درصدی، به صورت رایگان برای مخاطبان ارسال خواهد شد. همچنین هم چون گذشته تصمیم داریم برای مخاطبانی که از سایت انتشارات خریداری می نمایند، بسته های متبرک حرم مطهر رضوی هم ارسال کنیم.

سعیدی شرایط ناشی از ویروس کرونا را یکی از عوامل برگزرای نمایشگاه کتاب رضوی خواند و گفت: کرونا در چند ماه اخیر در مجموعه ما اثر گذار بوده و تقریبا شرایط ما را سخت نموده است. ایام دهه کرامت سال های گذشته معمولا زائران زیادی به مشهد مقدس مشرف می شدند و علاوه بر زیارت از بعضی خدمات آستان قدس رضوی از جمله خدمات انتشارات به نشر و عرضه کتاب بهره مند می شدند؛ که سال جاری باتوجه به شرایط خاص ایجاد شده بر اثر کرونا، خیلی از زائران امکان سفر و بهره مندی از آثار به نشر را نداشتند.

او ادامه داد: یکی از دلایلی که سال جاری این شرایط ویژه را در سایت به نشر ایجاد کردیم همین بود که بتوانیم زائرانی را که هرساله این ایام به مشهد مقدس می آمدند و دوست داشتند از آثار و معارف امام رضایی بهره مند شوند، بتواند به وسیله فضای مجازی و سایت به نشر با تخفیفات ویژه ای که در نظر گرفته ایم، بهره مند شوند. البته این شرایط ویژه و تخفیفات برای آن تعداد زائرینی که مشرف می شوند هم فراهم شده است.

سعیدی عدم برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را از دیگر عوامل دخیل در برگزاری نمایشگاه کتاب رضوی خواند و اظهار کرد: انتشارات به نشر سالیان گذشته در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور داشت و علاقه مندان به حضرت رضا (ع)، خیلی از آثار ما با رضوی را در غرفه ما در آنجا تهیه می کردند؛ سال جاری چون نمایشگاه برگزار نشد، دوست داشتیم از این طریق زمینه عرضه و توزیع آثار امام رضایی به نشر را برای مخاطبان پیش بینی کنیم.

مدیر انتشارات به نشر رونمایی از هشت عنوان کتاب جدید با موضوع رضوی را از دیگر برنامه های انتشارات به نشر برای ایام دهه کرامت خواند و گفت: کتاب های امام رضا (ع) و کرامات انسانی نوشته محمد حکیمی، امام رضا (ع)، مامون و موضوع ولایتعهدی نوشته سیدغنی افتخاری، زیستنامه مادر امام رضا (ع) نوشته ناهید طیبی، قمر القریب ترجمه مجید ملامحمدی و عنایات امام رضا (ع) جزو آثار جدید به نشر با موضوع امام رضایی و دو کتاب رسم حضور و بیایید اینگونه زیارت کنیم هم با موضوع اداب زیارت، برای اولین بار رونمایی می شوند.

وی اضافه نمود: این هشت عنوان کتاب آثار رضوی است که برای اولین بار توسط آستان قدس رضوی و اتشارات به نشر منتشر می گردد. باتوجه به شرایط خاص کرونایی که امکان برگزاری برنامه های حضوری ایجاد نشده است، پیش بینی کردیم این آثار در فضای مجازی و رسانه ای رونمایی گردد.

سعیدی همچنین از برگزرای یک پویش کتابخوانی با موضوع امام رضا (ع) اطلاع داد و گفت: انتشارت به نشر هر سال در ایام مابین ولادت حضرت رضا (ع) تا شهادت ایشان یک پویش مطالعاتی با جوایز ویژه برگزار می نماید، سال جاری این مسابقه با کتاب امام رضا (ع) و کرامات انسانی نوشته محمد حکیمی پیش بینی شده است.

وی اضافه نمود: سعی می کنیم کتاب در تیراژ گسترده در سطح کشور توزیع گردد و همراه با جوایز ارزنده ای که در نظر گرفته ایم، تخفیف 40درصدی هم برای آن پیش بینی شده است.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5411

به "رونمایی از هشت کتاب جدید در نمایشگاه کتاب رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از هشت کتاب جدید در نمایشگاه کتاب رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید