سفیر سوئیس به وزارت خارجه احضار شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سخنگوی وزارت خارجه با اعلام احضار صبح امروز سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا در کشورمان، گفت: توصیه ایران به ایالات متحده آن است که دست از فرافکنی های بی فایده بردارد.

سفیر سوئیس به وزارت خارجه احضار شد

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام احضار صبح امروز سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا در کشورمان از سوی دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امورخارجه، که در پی انتشار بعضی ادعاهای بی اساس مقامات رژیم آمریکا در مورد دخالت سایر کشورها در انتخابات پیش رو در این کشور صورت گرفت، گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن رد ادعاهای تکراری و گزارشات ساختگی، ناشیانه و متقلبانه مقامات رژیم آمریکا، بار دیگر تاکید می نماید برای تهران هیچ تفاوتی نمی نماید کدام یک از دو کاندیدای فعلی راهی کاخ سفید گردد.

وی اضافه کرد: رژیم آمریکا و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی این کشور که سابقه طولانی در دخالت و ایجاد آشوب در انتخابات دیگر کشورها را در پرونده داشته و در دنیای متوهمانه و متقلبانه خود نیز محبوس هستند، در آستانه انتخابات این کشور ادعای بی اساسی را مطرح می نمایند تا با فرافکنی، پروژه غیردموکراتیک و سناریوی از پیش تعریف شده خود را جلو ببرند. دور از ذهن نیست که طراحان چنین سناریوهای بچه گانه ای، به دنبال انحراف توجهات و افکار عمومی و انجام تحریکات مشکوک در آستانه انتخابات باشند.

خطیب زاده گفت: توصیه جمهوری اسلامی ایران به ایالات متحده آن است که دست از فرافکنی های بی فایده، اتهام زنی های بی اساس و سناریوسازی های مشکوک، برداشته و سعی نماید مانند یک کشور عادی در سطح روابط بین الملل و در ارتباط با کشورهای دیگر عمل کند.

ادعای آمریکا چیست؟

جان رتکلیف، مدیر ارشد دستگاه ناظر بر اطلاعات ملی آمریکا چهارشنبه شب در جریان یک کنفرانس خبری با طرح این ادعا گفت: ایران و روسیه به اطلاعات شخصی بعضی رای دهندگان آمریکایی دسترسی پیدا نموده و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر در جهت اعمال نفوذ در این انتخابات اقدام نموده اند.

رتکلیف همچنین تاکید نمود که ایران برای دامن زدن به رعب و ترساندن افراد، دامن زدن به آشوب های اجتماعی و مخدوش کردن چهره رئیس جمهوری آمریکا ایمیل هایی برای رای دهندگان ارسال نموده است.

رئیس نهاد اداره نماینده اطلاعات ملی ایالات متحده در ادامه یادآور شد: مسکو و تهران اقدامات ویژه ای را برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی در ارتباط با انتخابات پیش رو در آمریکا در پیش گرفته اند.

وی توضیح داد: ما تایید می کنیم که ایران و روسیه به طور جداگانه اطلاعاتی مرتبط با فهرست های انتخاباتی و ثبت نام رای دهندگان در اختیار گرفته اند.

رتکلیف در ادامه گفت: این اطلاعات می تواند توسط بازیگران خارجی برای اطلاع رسانی نادرست به رای دهندگانی که در فهرست های انتخاباتی ثبت نام شده اند مورد استفاده قرار گیرد.

وی هدف از این اقدام را ایجاد آشفتگی و هرج و مرج و نیز تضعیف اعتماد شهروندان به سیستم دموکراسی در آمریکا مطرح کرد.

جان رتکلیف که پیش از تصدی ریاست نهاد اداره نماینده اطلاعات ملی آمریکا از وی به عنوان یکی از محافظه کارترین اعضای کنگره این کشور نام برده می شد اردیبهشت امسال از سوی دونالد ترامپ به عنوان نامزد این سمت معرفی گردید و در نهایت در این صندلی نهاده شد.

بعضی مقامات اطلاعاتی پیشین آمریکا منتقد تصدی وی بر نهاد اداره نماینده اطلاعات ملی بوده و ابراز نگرانی نموده بودند که وی ممکن است اطلاعات را در جهت مقاصد سیاسی مورد استفاده قرار دهد.

ادعای این مقام اطلاعاتی ایالات متحده در مورد کوشش ایران و روسیه برای تاثیر گذاری بر انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر در حالی مطرح می گردد که رای دهندگان آمریکایی در بعضی ایالات ها پیش تر گفته بودند ایمیل های تهدید آمیزی از سوی یک گروه راست افراطی موسوم به پسران مفتخر برای رای دادن به دونالد ترامپ دریافت نموده اند.

جان رتکلیف که در کنار ریس ری، مدیر اف بی ای در کنفرانس خبری چهارشنبه شب حضور پیدا نموده بود در مورد چگونگی دسترسی به اطلاعات شخصی رای دهندگان آمریکایی از سوی ایران و روسیه و نیز این موضوع که مسکو چگونه می خواهد از این اطلاعات بهره برداری کند توضیحی ارائه نکرد.

مدیر اف بی ای نیز در این کنفرانس خبری ضمن تاکید بر لزوم امن و مقاوم بودن سیستم انتخاباتی آمریکا هشدار داد که هر کشوری در زمینه نفوذ و تاثیرگذاری بر رای دهندگان اقدام کند بهای آنرا خواهد پرداخت.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: فرارو
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8015

به "سفیر سوئیس به وزارت خارجه احضار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر سوئیس به وزارت خارجه احضار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید