طهماسبی: کرسی های بین المللی ورزش صد درصد تاثیرگذار نمی شوند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، فرشید طهماسبی در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به دستورالعمل وزارت ورزش مبنی بر نحوه حمایت از توسعه روابط بین الملل و صندلی نمایندگان ایران در مجامع بین المللی ورزش در خصوص اقداماتی که برای اجرایی شدن این دستورالعمل اجرا شده است و زمان نتیجه گیری از آن، شرح داد.

طهماسبی: کرسی های بین المللی ورزش صد درصد تاثیرگذار نمی شوند

وی گفت: توصیف نیم رخ کرسی های بین الملل اولین گامی است که در اجرای این دستورالعمل برداشته شد چرا که بعضی از کرسی های بین المللی ورزش ایران به صورت فردی و بعضی هم به صورت ملی (فدراسیون) به دست آمده اند. کرسی های فردی بعضا قابل دسترسی نیستند به همین دلیل لازم بود این گام برداشته گردد تا اینگونه آماری دقیق و معتبر از شرایط کرسی های مان داشته باشیم.

مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش با تاکید براینکه این گام و دیگر گام های مرتبط به منظور صحت سنجی شرایط کرسی های بین المللی انجام شد، ادامه داد: برای این منظور طی مکاتبه با فدراسیون ها از مسئولان آنها خواستیم تا از نظر کرسی بین المللی به این وزارتخانه اعلام شرایط داشته باشند. سپس پاسخ های دریافتی را در نشستی حضوری با خودِ آنها آنالیز کردیم، جالب اینکه در بعضی موارد با تناقض هایی هم روبرو شدیم.

وی توضیح داد: در ادامه صحت سنجی که داشتیم، با نهادهای بین المللی مربوطه مکاتبه کردیم تا از ادامه حیات کرسی موردنظر و عدم خاتمه دوره آن اطمینان پیدا کنیم ضمن اینکه همزمان در خصوص دوره آینده انتخابات برای همان کرسی و دیگر کرسی های وابسته به آن نهاد هم استعلام گرفتیم. این اقدام به منظور ارائه برنامه برای حمایت از نمایندگانی که قرار است در این انتخابات شرکت داشته باشند، انجام شد.

به گفته طهماسبی، مجموع اطلاعات به دست آمده از طرحِ صحت سنجی در سامانه وزارت ورزش ثبت و نگهداری می گردد، اقدامات اولیه برای این منظور اجرا شده و افراد باید خود نسبت به بارگذاری اطلاعات شان اقدام نمایند.

مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش همچنین به موضوع سطح بندی یا طبقه بندی کرسی های بین المللی فعلی ورزش به سه دسته اشاره نمود و با یادآوری اینکه کرسی ها به تناسب موقعیت و تاثیرگذاری شان در این دسته قرار گرفته اند، گفت: گروه A در برگیرنده 10 کرسی است. بیش از 50 کرسی در گروه B جای گرفته اند و سایر کرسی های بین المللی که بیش از 300 کرسی هستند نیز در گروه C قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه طرح نامگذاری این گروه ها به طلایی، نقره ای و برنزی در دست آنالیز است، توضیح داد: گروه های A و B شامل کرسی هایی است که اهمیت بیشتری نسبت به کرسی های گروه C دارند. در واقع کرسی های این گروه (C) خیلی حائز اهمیت نیستند.

طهماسبی با اشاره به پیش بینی برنامه ای برای برگزاری نشست با صاحبان هر یک از کرسی ها تاکید نمود: قصد داریم نشست های اولیه با صاحبان کرسی های گروه اول را با حضور وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک و معاونان وزارخانه برگزار کنیم. با صاحبان کرسی های گروه B هم نشست هایی خواهیم داشت. در قالب این نشست ها راه کارهای توسعه کمی و کیفی کرسی ها را آنالیز می کنیم. البته کرسی های گروه سوم اهمیت زیادی ندارند اما به منظور حفظ انگیزه، برگزاری نشست با آنها را هم دنبال می کنیم.

این مقام مسئول در وزارت ورزش در ادامه این تبادل نظر گفت: بعد از گذر از این مراحل وارد فاز حضور در انتخابات کرسی ها و حمایت از نمایندگان می شویم. کاندیداهایی که صلاحیت شان در شورای برون مرزی تایید گردد، مورد حمایت مادی و معنوی ما قرار می گیرند. در این جهت از ظرفیت وزارت امورخارجه هم استفاده می کنیم. در واقع سفرای ایران در دیگر کشورها درگیر این مسئله می شوند. در این زمینه با بعضی سفارتخانه ها رایزنی هایی داشته ایم.

مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش با تاکید بر اهمیت دیپلماسی ورزشی و اهمیت آن در حفظ و توسعه کمی و کیفی کرسی های بین المللی گفت: اخیرا نشستی با نمایندگان مجلس داشتیم تا بتوانیم از حمایت اقتصادی آنها برای توسعه کمی کرسی ها بهره ببریم. با 800 - 700 میلیون تومان اعتبار نمی توان گام مفید و موثری برای در اختیار دریافت کرسی های کیفی داشت. خوشبختانه در این نشست قول مساعد مجلسی ها را برای حمایت اقتصادی گرفتیم.

وی در خصوص زمان نتیجه گیری از دستورالعمل ابلاغی به فدراسیون در خصوص کرسی های بین المللی گفت: اولین نشست شورای برون مرزی که سال جاری برگزار گردید، به طرح دستورالعمل و آنالیز آن اختصاص داشت. در نشست های آینده موضوع کسب کرسی ها را آنالیز می کنیم. فکر می کنم تا دو سال آینده در خصوص کسب کرسی کیفی به نتایج خوبی برسیم.

فرشید طهماسبی در خاتمه در خصوص شرایط آینده کرسی های بین المللی ورزش ایران و اینکه با اجرای دستورالعمل موردنظر امکان اینکه صد درصد کرسی های ورزش کشور تاثیرگذار شوند، وجود دارد؟، گفت:هیچ زمان در تمام همه کرسی ها به مرحله تاثیرگذاری نمی رسیم. در واقع نمی توانیم کرسی هایی داشته باشیم که صد درصد مهم و مشخص نماینده باشند. چراکه در بسیاری موارد بامحدودیت های سیاسی و فرهنگی و ... روبرو هستیم. ضمن اینکه مجدودیت های زمانی هم داریم چراکه برای داشتن کرسی های تاثیرگذار زمان زیادی را از دست داده ایم. در کل اما با پیگیری این فرایند، شرایط کرسی های بین المللی را نسبت به قبل بهتر که نه، خیلی بهتر خواهیم کرد.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5121

به "طهماسبی: کرسی های بین المللی ورزش صد درصد تاثیرگذار نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طهماسبی: کرسی های بین المللی ورزش صد درصد تاثیرگذار نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید