عمار حکیم در دیدار با نخبگان: انتخابات زودهنگام باید منجر به خروج عراق از بحران های سیاسی شود

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی و ائتلاف عراقیون در دیدار با نخبگان سیاسی، رسانه ای و دانشگاهی عراق بر اهمیت شفافیت در انتخابات و نظارت داخلی و بین المللی بر آن تاکید کرد.

عمار حکیم در دیدار با نخبگان: انتخابات زودهنگام باید منجر به خروج عراق از بحران های سیاسی شود

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، در این دیدار که در دفتر جریان حکمت ملی در بغداد برگزار شد، حکیم ضمن اشاره به اهمیت و نقش نخبگان در تعیین سازی مطالبات و اولویت بندی و ارائه راهکار ها برای آن و ترویج اصل توازن، بر اهمیت نقش آفرینی انتخابات در نوین سازی ساختار سیاسی در عراق و نیز اهمیت نوسازی کارت های بایومتریک و الزام رای دهندگان برای دریافت این کارت ها به منظور جلوگیری از دست اندازی و تقلب در انتخابات تاکید کرد.

رهبر ائتلاف عراقیون با بیان اینکه حضور و مشارکت گسترده در انتخابات می تواند منجر به تغییرات شود، نسبت به ترویج ناامیدی و ناتوانی از ایجاد تغییرات از سوی نیرو های سیاسی که موجب کاهش مشارکت انتخاباتی می شود، هشدار داد.

حکیم در ادامه با اشاره به اهمیت شفافیت در انتخابات، بر نظارت داخلی و بین المللی و تسریع در عقد قرارداد با شرکت های بین المللی معتبر برای بررسی سامانه شمارش آرا و شناسایی مسائل احتمالی آن و اعلام سریع نتایج انتخابات و پذیرش آن از سوی همگان تاکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی با اشاره به مساله پرداخت حقوق کارمندان، ضمن مخالفت با فشار بر گروه های کُرد، گفت: این امکان وجود داشت که قانون مذکور با تعویق بند مربوط به اقلیم کردستان و معین تکلیف آن در زمانی دیگر به تصویب برسد و بر حقوق و مسئولیت همگان تاکید شود.

حکیم در ادامه شرح داد: ما گفته ایم که انتخابات در نوبه خود، ابزاری است که نمی توان از آن اظهار بی نیازی کرد و این انتخابات باید بر اساس معادله ای باشد که بتواند عراق را از بحران های سیاسی و شرایط فوق العاده خارج سازد، ما باید شرایطی را فراهم سازیم تا انتخابات زودهنگام این نتایج را بدون تاخیر یا تعلل به ارمغان بیاورد.

رهبر جریان حکمت ملی در خاتمه داشت: درمورد درخواست ها برای یک ساختار انتخاباتی عادلانه باید گفت که عدالت در ساختار های انتخاباتی یک عدالت نسبی است و ما گفته ایم که قرارداد اجتماعی به بررسی ها و ایده های همگان نیاز دارد، چراکه طرحی متعلق به همگان است و جریان حکمت بخشی از آن بوده و تاثیر خود را برجای خواهد گذاشت و دیدگاه خود را در هنگام گفتگو ها مطرح خواهد کرد.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8357

به "عمار حکیم در دیدار با نخبگان: انتخابات زودهنگام باید منجر به خروج عراق از بحران های سیاسی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمار حکیم در دیدار با نخبگان: انتخابات زودهنگام باید منجر به خروج عراق از بحران های سیاسی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید