لزوم رویدادمحور شدن ظرفیت های گردشگری غذا در تبریز

به گزارش مجله وبلاگ فروش، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، با تاکید بر ویژگی های تبریز و آذربایجان در زمینه غذا، برگزاری رویدادها و جشنواره های متنوع را یکی از عوامل موثر در راستای معرفی ظرفیت های گردشگری غذا دانست.

لزوم رویدادمحور شدن ظرفیت های گردشگری غذا در تبریز

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار امروز چهارشنبه 13 آذر 98 در جلسه هماهنگی برگزاری نخستین جشنواره غذا با موضوع کوفته تبریزی با اشاره به اینکه شناخت غذاهای محلی یک منطقه کامل نماینده بازدید یک گردشگر از شهر است و به عنوان یک جاذبه گردشگری به حساب می آید، گفت: آذربایجان شرقی یکی از مناطق گردشگر پذیر ایران و مهد تاریخ و فرهنگ است، اما این فقط جاذبه های آن نیست که بازگونماینده تمدن این منطقه باشد، چراکه تمام شهرستان های این استان، جورچینی شگفت انگیز از طعم ها، رنگ ها و رایحه غذاهایی دارند که هر یک دربردارنده رمز و راز زندگی مردم آن است.

آبدار با بیان اینکه تنوع غذایی سنتی در استان، فهرست بلندی از انواع دست پخت های سنتی و بومی در شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی تشکیل داده است، اضافه نمود: بنابراین باید در راستای احیای غذاهای سنتی و تبدیل غذاهای بومی به یکی از جاذبه های هر منطقه و ترغیب رستوران ها برای قرار دادن غذاهای محلی در منوی خود، به رویدادمحور کردن ظرفیت های گردشگری غذا در استان به خصوص تبریز توجه ویژه ای نشان داد.

او با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری غذا به عنوان یکی از مهم ترین عوامل جذب گردشگر و رشد صنعت گردشگری، ادامه داد: اداره کل به منظور تحقق اهدافی که برای توسعه حوزه گردشگری غذا برنامه ریزی نموده است، اقدام به ثبت مهارت پخت سنتی کوفته تبریزی به عنوان اثر ناملموس در فهرست آثار ملی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، اضافه نمود: همچنین درجهت معرفی این اثر ناملموس ثبت شده که یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین غذاهای تبریز به حساب می آید، جشنواره ای با عنوان جشنواره کوفته تبریزی در سطح ملی برگزار خواهد شد.

برگزاری جشنواره های فرهنگی راه چاره توسعه منطقه ای

در ادامه، بهروز مهدوی فرماندار تبریز ضمن تقدیر از اهتمام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در زمینه ثبت ملی آثار ناملموس دستاوردهای معنوی این استان از جمله فرهنگ، آداب و رسوم، گفت: در تمامی کشورهایی که فرهنگ و سنتی غنی دارند، اهمیت ویژه ای معرفی غذاهای سنتی نشان داده می گردد و در این راستا جشنواره های متعددی برگزار می نمایند.

او با بیان اینکه برگزاری جشنواره های مرتبط با فرهنگ، آداب و رسوم در شهر، بر نشاط و شادابی جامعه تاثیر می گذارد و همگرایی و انسجام مردم را همراه دارد، گفت: این جشنواره ها در کنار یاری به توسعه صنعت گردشگری و رشد مالی، نتایج مثبت برای حوزه اجتماعی و سیاسی نیز به همراه دارد.

او با اشاره به اینکه برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و اجتماعی در تبریز باید برنامه ریزی گردد، اضافه نمود: ما باید در فواصل زمانی معین جشنواره های متنوعی در حوزهای مختلف، مخصوصا حوزه های سنتی و غذا داشته باشیم تا علاوه بر معرفی ظرفیت های فرهنگی این استان، نشاط را نیز به مردم تبریز هدیه دهیم.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1121

به "لزوم رویدادمحور شدن ظرفیت های گردشگری غذا در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم رویدادمحور شدن ظرفیت های گردشگری غذا در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید