ماله کشی به سبک کاخ سفید، آیا ترامپ به حامیان اقتصادی خود پشت می نماید

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران - گروه بین الملل: سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره جنگ طلب بودن مقامات پنتاگون و اینکه آنها برای راضی نگه داشتن کارخانه های فراوری سلاح موجب جنگ افرزوی در دنیا می شوند، علاوه بر سطح بین الملل بازتاب گسترده ای در داخل آمریکا داشت و همین امر موجب واکنش کاخ سفید برای تلطیف فضا شد.

ماله کشی به سبک کاخ سفید، آیا ترامپ به حامیان اقتصادی خود پشت می نماید

نکته عجیب این ماجرا آنجا است که لابی های اسلحه و همچنین شرکت های فراوری جنگ افزار از مهمترین حامیان ترامپ محسوب می شوند و رو در رو شدن وی با آنها می تواند در آراء انتخاباتی او تاثیر منفی بگذارد.

از سوی دیگر جبهه گیری ترامپ علیه پنتاگون در شرایطی انجام شد که وی هنوز از نقدها گسترده به دلیل افشا شدن اظهاراتش درباره کهنه سربازان و اینکه آنها را احمق و بازنده خوانده بود رهایی نیافته است.

ترامپ روز دوشنبه در اظهاراتی خاطرنشان کرد که مسئولان ارشد وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) خواهان روشن نگاه داشتن آتش جنگ هستند تا بدین ترتیب پیمانکاران نظامی همچنان خرسند بمانند.

وی در اظهارات خود گفته بود: رهبران و فرماندهان ارشد پنتاگون تنها دنبال جنگ هستند، بنابراین شرکت های فوق العاده ای که بمب، هواپیماها و چیزهای دیگر می سازند، همگی خرسند و راضی می مانند.

گفتنی است مارک اسپر که دونالد ترامپ او را به عنوان وزیر دفاع منصوب نموده پیش تر لابی گر اصلی شرکت اسلحه سازی ریتیون، بزرگترین فراوری کننده تجهیزات نظامی در ایالات متحده آمریکا بود که سپس در سال 2017 به سمت مدیر عامل اجرایی وزارت دفاع منصوب شد.

اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ادعای جدا کردن خود از جنگ سالاران در آمریکا با هدف جلب آراء مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری صورت می گیرد و این در حالی است که در دوره ترامپ شاهد افزایش فروش تسلیحات از سوی این کشور و مشارکت دولت او در جنگ های منطقه ای هستیم. فروش تسلیحات به عربستان و خرسندی ترامپ از آنکه آن را یاری بزرگی به دولت وی باید دانست، بر این اساس قابل ارزیابی است.

از سوی دیگر، جرد کوشنر داماد ترامپ و افرادی چون مایکل فلین که مشاور امنیت ملی ترامپ بود نیز در فروش تجهیزات حساس هسته ای به عربستان نقش عمده ای داشتند که سود آن به ترامپ و افراد نزدیک به وی رسیده است؛ اقدامی که خلاف مقررات همکاری هسته ای واشنگتن با کشور دیگر بوده است.

در همین رابطه مارک میدوز رییس ستاد کارکنان کاخ سفید در واکنش به سخنان دونالد ترامپ در خصوص پنتاگون گفت: آنچه که رئیس جمهوری ترامپ عنوان کرد، اشاره مستقیمی به وزیر دفاع، رئیس ستاد مشترک ارتش و مقامات معین پنتاگون نیست. همه ما می دانیم که در واشنگتن دی سی چه می گذرد؟

میدوز برای آنکه ضد جنگ بودن ترامپ را ثابت کند گفت: این رئیس جمهور بر یک چیز اصرار دارد. او نمی خواهد به بعضی از لابی گرها که خواهان به میدان فرستادن برادران و خواهران ما هستند، اجازه تحریک بدهد چرا که آنها به دنبال قراردادهای نظامی هستند تا حتی اگر شده یک دقیقه هم بیشتر نیروها در خارج بمانند.

رئیس کارکنان کاخ سفید در سرانجام برای تبرئه کردن ترامپ از دشمنی با مقامات پنتاگون مدعی شد: ترامپ درباره سرانجام دادن به جنگ های بی پایان اصرار دارد و به ایستادن در برابر این گروه ها (گروه های جنگ طلب) در واشنگتن دی سی ادامه می دهد.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7080

به "ماله کشی به سبک کاخ سفید، آیا ترامپ به حامیان اقتصادی خود پشت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماله کشی به سبک کاخ سفید، آیا ترامپ به حامیان اقتصادی خود پشت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید