معرفی انواع خورش های ایتالیایی!

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خورش های خوشمزه ایتالیایی

ایتالیا یکی از بهترین جاهای جهان برای شکم گردی و خوردن غذاهای خوشمزه است، غذاهایی پر از طعم و مزه های جذاب و البته متنوع. درست است که پیتزاها و پاستاهای ایتالیا مطمئنا از پرطرفدارترین غذاهای این کشور هستند اما تا به حال فکر کردید که چه خورش هایی در اینجا درست می گردد؟ شاید اصلا ندانید خورش های ایتالیایی چجوری درست می شوند و در آن ها از چه موادی استفاده می گردد اگر این طور است این پست را تا آخر بخوانید چون می خواهیم تعدادی از خوشمزه ترین خورش های ایتالیایی را به شما معرفی کنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

معرفی انواع خورش های ایتالیایی!

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

خورش سیامبوتا(Ciambotta stew)

خورش سبزیجات تابستانی مخصوص جنوب ایتالیا. این خورش سالم و پر از ویتامین است و در آن از انواع و اقسام سبزیجاتی مثل بادمجان ایتالیایی، کدوسبز، فلفل دلمه ای، گوجه، پیاز، سیب زمینی، سیر، ریحان استفاده می گردد. برخی ها این خورش را همراه گوشت های کبابی مثل سوسیس و ماهی می خورند و برخی ها هم در کنارش برنج، پاستا و یا سوپ ذرت می گذارند. اگر گیاهخوار باشید ایتالیا می تواند مقصد جذابی برای سفرتان باشد چون در اینجا آنقدر غذاهای گیاهی هست که هیچ نگرانی ای از بابت پیدا نکردن غذای دلخواهتان ندارید.

خورش سیوپینو (stew Cioppino)

ایتالیا با شهرهای بندری اش غذاهای دریایی متنوع و خوشمزه ای دارد که منبع امگا 3 و فسفرند. اگر غذاهای دریایی دوست دارید حتما از طعم این خورش هم خوشتان می آید. این خورش ماهی اولین بار به دست مهاجران ایتالیایی در سان فرانسیسکو اختراع شده و امروز در سر میز خانواده های ایتالیایی زیاد پیدا می گردد. درست کردن این خورش خیلی راحت است و در آن از ترکیبی از موجودات دریایی مثل میگو، صدف و یا ماهی های سفید استفاده می گردد. این خورش را با ادویه های مثل فلفل طعم دار می نمایند و با چند تکه نان می خورند.

خورش گوشت (Beef Stew)

خورش گوشت از آن غذاهایی است که در روزهای بارانی ایتالیا خیلی می چسبد. در این خورش یک عالمه سبزیجات معطر و ادویه به کار می رود و بیشتر طعم دلچسب خورش هم زیر سر آن هاست! این خورش سالم و خوشمزه ترکیبی از انواع سبزیجات و تکه های گوشت گاو است و هر چه آرام و آهسته تر بپزد خوشمزه تر می گردد. هویج، کرفس، پیاز، سیر، گوجه، نعناع، عصاره استاک و تکه های گوشت از مواد اصلی این خورش هستند.

خورش Pasta e fagioli

مگر می گردد از غذاهای ایتالیایی حرف بزنیم و اسمی از پاستا نیاوریم. ایتالیایی ها حتی پاستا را به غذاهای آبدار و خورشی هم اضافه نموده اند و غذایی را اختراع کردند به اسم پاستا و لوبیا. برای درست کردن این غذای سنتی به تنها چیزهایی که نیاز دارد پاستا، لوبیا و مقداری ادویه است هر چند که در برخی از شهرها هویج، سیر، پیاز، گوجه، رب گوجه و گوشت هم استفاده می گردد.

خورش کلم، لوبیا سفید و فارو (Kale, White Bean, and Farro Stew)

برای درست کردن این غذا موادی مثل روغن، پیاز، کرفس و سیر را چند دقیقه در ماهی تابه تفت می دهند و بعد به آن گوجه، فارو و آب اضافه می نمایند و می گذارند به مدت 20 دقیقه بجوشد. حالا نوبت اضافه کردن کلم و لوبیاست. این خورش خوشمزه برای کسانی مناسب است که مزه کلم پخته را دوست داشته باشند وگرنه می توانید به جای آن خورش دیگری را امتحان کنید.

خورش کلم و سوسیس (kale and sausage stew)

اگر خورش گوشتی دوست داشته باشید از این خورش بیشتر خوشتان می آید. مواد اصلی این خورش خوشمزه سوسیس، کلم و لوبیای سفید است و در آن مواد دیگری مثل جعفری، پنیر پارمیسان، سیر، پیاز هم استفاده می گردد.

خورش لوبیا سیاه و سوسیس تند (Spicy Italian Sausage and Black Bean stew)

اگر غذاهای تند و آتشین را دوست ندارید دور این غذا را خط بکشید چون در صورتی که به طعم های تند عادت نداشته باشید حتی یک عاشق از آن را هم نمی توانید بخورید. حتما می توانید حدس بزنید که سوسیس های ایتالیایی تا چه اندازه طعم خورش ها را خوشمزه می نمایند که اینقدر در آن ها استفاده می شوند. در این خورش برعکس خورش قبلی به جای لوبیا سفید از لوبیا سیاه استفاده می کنیم برای همین ظاهر این خورش نسبت به خورش قبلی تیره تر است اما خیلی ها می گویند مزه اش خوشمزه تر است مخصوصا عاشقان غذاهای تند.

خورش پیتزا (Pizza Stew)

خورشی با مزه پیتزا! اصلا عجیب نیست که ایتالیایی ها ورژن خورشی پیتزا را هم اختراع کردند تا کسانی که غذاهای خورشی دوست دارند هم از طعم و مزه پیتزا بی نصیب نمانند. برای درست کردن این خورش خوشمزه از موادی مثل سوسیس، قارچ، پیاز، سیر، گوجه و رب استفاده می گردد. اگر پیتزا دوست داشته باشید اصلا نمی توانید در مقابل بشقاب دوم و سوم این غذا مقاومت کنید ولی پیشنهاد می کنیم آن را با مقداری نان بخورید تا زودتر سیر شوید.

خورش لوبیا سفید توسکانی (Tuscan white bean stew)

این خورش سنتی از لوبیا سفید، هویج، ساقه کرفس و آب مرغ درست می گردد و رنگ سفیدی دارد. برای مزه دار کردن این غذا از پیاز، سیر، فلفل، برگ های تازه ریحان، نمک دریایی و … استفاده می گردد.

منبع: allrecipes.com

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: الی گشت
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1484

به "معرفی انواع خورش های ایتالیایی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی انواع خورش های ایتالیایی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید