معروف ترین جاذبه های دیدنی مسکو؛ شهر افسانه ای تزارها

به گزارش مجله وبلاگ فروش، گردشگران زیادی همیشه از شهر مسکو دیدن می نمایند. البته، در این بین کم نیستند ایرانی هایی که مقصد سفر خود را شهر مسکو انتخاب می نمایند. در مقاله خواندنی بهترین اماکن دیدنی مسکو قصد داریم تا تعدادی از دیدنی های معروف مسکو که شاید تا به حال افراد زیادی به آنها توجه نکرده اند را برایتان معرفی کنیم. آثار تاریخی و هنری بسیار زیبایی در این شهر وجود دارند که ممکن است همه گردشگرانی که از روسیه دیدن می نمایند، وقت کافی برای بازدید از آنها را نداشته اند. بنابراین، با ما بمانید تا شما را با بعضی از معروف ترین جاذبه های دیدنی مسکو آشنا کنیم.

معروف ترین جاذبه های دیدنی مسکو؛ شهر افسانه ای تزارها

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

کلیسای جامع مسیح منجی

این بنا که ارتفاعی بالغ بر 103 متر دارد، یکی دیگر از دیدنی های بی نظیر و تماشایی شهر مسکو است. کلیسای جامع مسیحی منجی را می توان به عنوان مرتفع ترین کلیسای ارتدکس جهان دانست؛ کلیسایی دیدنی که فرهنگ، تاریخ و هنر باشکوه روسیه را برای تماشای گردشگران در کنار یکدیگر جمع کرد. بنای اولیه این مورد از بهترین اماکن دیدنی مسکو در قرن نوزدهم ساخته و چیزی در حدود 40 سال برای ساخت آن موقع صرف شد. این بنایی که امروزه مشاهده می کنید، بین سال های 1995- 2000 بازسازی و بازسازی شد و به این زیبایی درآمد.

قبرستان نوودویچی مسکو

شاید برایتان جالب باشد بدانید که در این قبرستان افراد و اشخاص عظیمی دفن شده اند نظیر سیرف، لویتان، مایاکفسکی، یرمولوا، تریتیاکف، روبینشتاین و بعضی دیگر از نویسندگان، بازیگران سینما، موسیقیدانان و عظیمان تئاتر که در دهه 1930 زندگی می کردند. قبرستان تاریخی نوودویچی به عنوان مشهورترین قبرستان شهر مسکو شناخته می شود. تعداد قبرهای این مورد از دیدنی های معروف مسکو به هفت هزار قبر می رسد. همانطور که می دانید عظیمترین لقب در دوران کمونیستی لقب قهرمانان اتحاد شوروی بود که به یک نفر می دادند. چیزی در حدود 230 نفر از اشخاصی که در این قبرستان دفن شده اند، جز قهرمانان اتحاد شوروی هستند.

پارک هنر Muzeon مسکو

یکی از وسیع ترین موزه های مجسمه سازی که در هوای آزاد و به صورت روباز بوده، پارک هنر Muzeon است. تعداد آثار هنری و باارزش پارک هنر Muzeon چیزی در حدود 700 اثر زیبا هست؛ البته، جدای از 200 اثر متحیر نماینده ای که در انبار آن نگهداری می شوند. با بازدید از این پارک شما می توانید از خانه مرکزی هنرمندان و گالری Treatyakov که در فاصله کمی از این پارک قرار گرفته اند هم دیدن کنید.

تئاتر اقتصادی مسکو

در زبان روسی اقتصادی یعنی کوچک. تئاتر اقتصادی یکی از سالن های تئاتر شهر مسکو بوده که اولین بار در خانه پاشکوف در سال 1806 میلادی ساخته شد. بعدها در سال 1824 میلادی این نام را بر روی سالن تئاتری که در منطقه تورسکوی شهر مسکو ساخته شد، گذاشتند. از نمایشنامه هایی که برای اولین بار در این سالن تئاتر به اجرا در آمده اند، می توان به 40 نمایش نامه از 54 نمایشنامه آلکساندر آستروفسکی اشاره نمود.

اسپرو هیلز مسکو

اگر به شهر مسکو سفر کردید و می خواهید به جایی بروید که کل شهر را در زیر پای خود داشته باشید، می توانید به تپه های اسپرو هیلز در شهر مسکو بروید. ارتفاع این قسمت از شهر نسبت به سطح دریا در حدود 220 متر است. یکی از جاهای دیدنی که در نزدیکی این تپه ها واقع شده است، دانشگاه مسکو است که توصیه می کنیم به بازدید از این دانشگاه بروید و از معماری بی نظیر ساختمان دانشگاه که به دوران استالین تعلق دارد، دیدن کنید. مقاومت ساختمان دانشگاه به حدی است که قابلیت ایستادگی در برابر حملات اتمی را دارد.

آسمان خراش های هفت خواهران مسکو

شاید ندانید که به ساختمان های دانشگاه دولتی، هتل اوکراین، ساختمان وزارت خارجه، برج دوشکین، هتل لنینگراد، شنونده مسکونی در بلوار کودرینسکایا آسمان خراش های هفت خواهران مسکو می گویند. این ساختمان ها رویدادهای مختلف سیاسی و تاریخی را در طول دوران مختلف سپری نموده اند. این ساختمان ها با بناهای باشکوه خود از معروف ترین جاذبه های دیدنی مسکو هستند.

کافه پوشکین مسکو

این کافه رستوران در شهر مسکو به عنوان بهترین و مشهورترین کافه شناخته شده و انوع غذاهای خوشمزه روسی در این کافه طبخ می شوند. در بین جهانگرد ها، تجار، بازاریان، بانکداران و اشراف روسیه کافه پوشکین دارای ارزش و اعتبار زیادی است و به عنوان یک رستوران بالا شهری شناخته می شود. وقتی وارد کافه پوشکین می شوید، افرادی که در آنجا به عنوان پیشخدمت مشغول به کار هستند، شما را مانند یک نجیب زاده یا بانوی قرن نوزدهمی یاد می نمایند. در این رستوران که وارد می شوید، چیزی که بیش از همه شما را مجذوب خود می نماید، طراحی باشکوه آن بوده که بسیار شبیه عمارت های زیبای عظیمان و نجیب زادگان روس در قرن نوزدهم است. این کافه 24 ساعته باز بوده و به مشتریان خود سرویس می دهد.

مجموعه ورزشی لوژنیکی

این مجموعه ورزشی که ساخت آن باز می شود به زمان اتحاد جماهیر شوروی، به عنوان یکی از مجموعه های ورزشی عظیم و چند منظوره شناخته می شود. زمان ساخت این مورد از بهترین اماکن دیدنی مسکو بر می شود به سال های 1955 - 1956 میلادی که به عنوان مجموعه ورزشی باارزش و بااهمیت در شهر مسکو شناخته می شد. از دیدنی های این مجموعه کاخی بوده که دارای معماری خاص است. نکته ای که باید بدانید این هست که اگر جز آن دسته از افرادی هستید که خیلی زود به زود دوست دارید به کافه یا رستوران بروید و چیزی بخورید، باید بدانید که در مجاورت این مورد از بهترین اماکن دیدنی مسکو هیچ گونه رستوران و کافه ای وجود ندارد. برای بازدید از کل این مجموعه که واقعا عظیم است و جاهای دیدنی زیادی دارد، می توانید دوچرخه کرایه کنید.

کلیسای نوودویچ

یکی دیگر از دیدنی های معروف مسکو، کلیسای نوودویچ است. این کلیسای تاریخی دوران پر فراز و نشیبی را سپری نموده و در برهه ای از زمان به عنوان یکی از دیرهایی بود که زنان اشرافی و سلطنتی که دست از جهان کشیده و به راهبگی می خواستند روی بیاورند، به آنجا می آمدند. از زمان قدیم تا به امروز، ادیبان و ادب دوستان برای این کلیسا ارزش و اعتبار زیادی قائل بودند. وقتی که یکی از شاهزادگان عظیم مسکو به نام واسیلی سوم شهر سمولنسک را تسخیر کرد، این کلیسا را به افتخار او بنا کردند. بعدها در دوران کمونیستی قسمتی از این دیر به مکان دفن ثروتمندان شهر اختصاص داده شد. به مرور که تعداد قبرهای این مکان زیاد شدند، آن را گسترش دادند و در سال 1904 به قسمت جنوبی این دیر بخش جدیدی را اضافه کردند.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: همگردی
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4631

به "معروف ترین جاذبه های دیدنی مسکو؛ شهر افسانه ای تزارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین جاذبه های دیدنی مسکو؛ شهر افسانه ای تزارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید