نشست سختی پیش روی ماست

به گزارش مجله وبلاگ فروش، وزیر نفت هشتمین نشست وزارتی اوپک و غیراوپک را سخت مطرح کرد و گفت: روسیه تا به امروز نظر رسمی موافق درباره پیشنهاد اوپک مبنی بر کاهش فراوری اعلام نکرده، اما صراحتاً هم مخالفتی ابراز نکرده است.

نشست سختی پیش روی ماست

به گزارش خبرنگاران، بیژن زنگنه امروز پیش از حضور در هشتمین نشست وزارتی اوپک و غیراوپک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیروز در یکصدوهفتادوهشتمین نشست اوپک تصمیم گرفته شد به اعضای اوپک و غیراوپک کاهش یک میلیون و 500 هزار بشکه در روز پیشنهاد گردد که پس از آن نیز به این صورت تکمیل شد که این میزان کاهش تا سرانجام سال 2020 ادامه داشته باشد.

وی اضافه نمود: براساس پیشنهاد ارائه شده، از این کاهش یک میلیون بشکه سهم اوپکی ها و 500 هزار بشکه سهم غیراوپکی ها خواهد بود.

وزیر نفت با بیان اینکه امیدوارم در نشست امروز اوپک و غیراوپک این پیشنهاد عملیاتی گردد و از اول ماه آوریل فراوری نفت یک میلیون و 500 هزار بشکه کاهش یابد، ادامه داد: فکر می کنم نشست سختی پیش روی ماست، اما امیدوارم به نتیجه برسیم.

زنگنه درباره جلسه غیررسمی دیشب اعضای اوپک و بیانیه مطبوعاتی پس از آن مبنی بر اینکه این میزان کاهش تا سرانجام سال 2020 باشد، گفت: بله، در سرانجام تجدیدنظری شد، ما هم مخالفتی با آن نداشتیم، اما باید دید با غیراوپک به توافقی خواهیم رسید.

وی در پاسخ به اینکه آیا احتمال می دهید روسیه پیشنهاد کاهش فراوری اوپک را بپذیرد، توضیح داد: باید بحث گردد و دید چه می گردد. روسیه تا به امروز نظر رسمی نداده و موافقتی اعلام نکرده، اما صراحتاً هم مخالفتی ابراز نکرده است.

کوشش می کنیم با غیراوپک توافق کنیم

وزیر نفت درباره اینکه آیا شما درباره رسیدن به توافق مطمئن هستید، گفت: امیدوارم.

طبق اعلام شانا، وی به این پرسش که فکر می کنید روسها با تصمیم اوپک همراهی نمایند، اظهار کرد: فکر می کنم به زمان احتیاج داریم که با هم مشورت و بحث کنیم. مفهوم نشست این است که با هم بحث کنیم و به توافق برسیم.

زنگنه درباره اینکه اگر اوپک و غیراوپک امروز توافق ننمایند چه اتفاقی می افتد، توضیح داد: امیدوارم این وضع را شاهد نباشیم.

وی به این پرسش که آیا این خطر وجود دارد که رابطه اوپک و متحدانش امروز از هم بپاشد؟ پاسخ داد: ما در حال کوشش هستیم که با همکاران خودمان در کشورهای غیر عضو اوپک به توافق برسیم.

آمریکا دروغ می گوید

وزیر نفت درباره اینکه ایران بالاترین موارد ابتلا به ویروس کرونا را خارج از چین دارد. این مسئله چقدر برای شما نگران نماینده است، گفت: ما وضع خودمان را اعلام می کنیم اما بعضی کشورها وضع خودشان را اعلام نمی نمایند.

وی به این پرسش که آیا دنیا باید به آمارهای ایران اعتماد کند؟ گفت: ما هیچ کمکی از جامعه بین المللی دریافت نکرده ایم، به ویژه آمریکا، که دروغ می گوید. آمریکا نمی گذارد ما دارو و غذا برای مردم ایران بخریم. وقتی وزیر امور خارجه آمریکا می گوید ما هیچ تحریمی برای دارو و غذا نداریم، این درست نیست.

زنگنه گفت: ما با چه پولی غذا و دارو می خریم؟ وقتی همه صادرات ما، نفت خام، فرآورده ها، پتروشیمی، آهن، مس، همه تحت تحریم هستند، با چه پولی ما می توانیم غذا و دارو برای مردم ایران بخریم؟

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3156

به "نشست سختی پیش روی ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست سختی پیش روی ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید