هشدار انگلیس به چین درباره هنگ کنگ: از لبه پرتگاه عقب برو!

به گزارش مجله وبلاگ فروش، انگلیس امروز (سه شنبه) از چین خواست طرحش برای اعمال قوانین امنیت ملی جدید بر هنگ کنگ که به گفته این کشور به نقض تعهدات بین المللی پکن در قبال توافق مربوط به اجرای اصل یک کشور، دو نظام منجر می گردد را کنار بگذارد.

هشدار انگلیس به چین درباره هنگ کنگ: از لبه پرتگاه عقب برو!

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس به مجلس کشورش توضیح داد:برای اینکه بسیار واضح و معین درباره این موضوع صحبت کنیم، باید گفت که اعمال قوانین امنیت ملی بر هنگ کنگ آن هم به وسیله دولت پکن و نه نهادهای متعلق به خود هنگ کنگ در تعارض مستقیم با بند 23 قانون اساسی خود چین است.

او در ادامه اظهاراتش بیان کرد: این اقدام همچنین در تعارض کامل با وظایف بین المللی است که چین تحت اعلامیه مشترک مربوط به هنگ کنگ آزادانه پذیرفته است.

وی اضافه نمود: چین همچنان زمان دارد تا در این اقدامش تجدید نظر کند و همچنان فرصت دارد تا از لبه پرتگاه عقب نشینی نموده و به خودمختاری هنگ کنگ احترام گذاشته و قوانین بین المللی مربوط به خودش را رعایت کند.

دومینیک راب هشدار داد: اگر چین همچنان به راستا فعلی ادامه داده و دست به تصویب این قوانین امنیت ملی بزند، ما پاسخ های بیشتر خود را ضمناً همکاری با شرکای بین المللی و دیگران در نظر خواهیم گرفت.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4859

به "هشدار انگلیس به چین درباره هنگ کنگ: از لبه پرتگاه عقب برو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار انگلیس به چین درباره هنگ کنگ: از لبه پرتگاه عقب برو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید