هواپیماهای کم سروصدا با الهام از پرواز جغد تولید می شود

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، تولید هواپیماهای کم سروصدا همیشه یکی از آرزوهای بشر بوده، اما هنوز اهداف مهندسان در این زمینه محقق نشده است. در عین حال شرایط آئرودینامیکی بدن برخی پرندگان موجب می شود که آنها در حین بال زدن سروصدای زیادی ایجاد نکنند.

هواپیماهای کم سروصدا با الهام از پرواز جغد تولید می شود

گروهی از محققان انگلیسی و آلمانی با همکاری یکدیگر ورقه های دینامیکی جدیدی را تولید کرده اند که با الهام از پرهای جغد تولید شده اند و می توانند به تولید هواپیماهای کم سروصدا کمک کنند.

بررسی ها نشان می دهد بال های جغد دارای ریزارگانیسم های خاصی است که به خصوص در لبه های جلویی پرهای جغد قابل مشاهده است. این ریزارگانیسم ها فینل نام دارند و پژوهشگران با اسکن سه بعدی و بازتولید آنها در حال مطالعه بر روی خواص آئرودینامیکی آنها هستند.

فینل ها با توجه به ساختار خود قادر به تغییر راستا جریان هوا و هدایت آن به شکلی یکپارچه هستند. این تغییر راستا و تثبیت جریان های هوایی که ناشی از انحنای بخش انتهایی فینل هاست موجب می شود تا سر و صدای بال زدن جغدها به حداقل برسد. پژوهشگران در تلاش هستند تا در آینده نزدیک نمونه های اولیه بال های هواپیما را که بر مبنای همین زیرساختارها تولید خواهند شد، عرضه کنند.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8509

به "هواپیماهای کم سروصدا با الهام از پرواز جغد تولید می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیماهای کم سروصدا با الهام از پرواز جغد تولید می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید