واتیکان، نقلی ترین کشور دنیا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، واتیکان، این کشور ریزه میزه، فقط 800 نفر جمعیت دارد.با این حال واتیکان خودش یک کشور جدا محسوب می گردد. برای خودش قوانین مخصوص دارد.

واتیکان، نقلی ترین کشور دنیا

کشور واتیکان محل زندگی پاپ است. پاپ از آنجا کاتولیک های جهان را راهنمایی می نماید. واتیکان کوچکترین کشور جهاناست. جالب اینکه خودش در مرکز یک کشور دیگر واقع شده است. واتیکان تنها کشوری است که فقط از یک شهر تشکیل شده است. بامزه به نظر می رسد. این طور نیست؟ به واتیکان، واتیکان سیتی هم می گویند. سریر مقدس نیز نام دیگرش است. واتیکان، این کشور بسیار کوچک، فقط 800 نفر جمعیت دارد. طول واتیکان تقریبا یک کیلومتر است. عرضش به یک کیلومتر هم نمی رسد. کلیسای سن پیترو معروف ترین دیدنی واتیکان است. گفته شده این کلیسا را میکل آنژ طراحی نموده است.

واتیکان کجاست؟

کشور واتیکان در قلب رُم واقع شده است. رم پایتخت ایتالیا است. با این حال، واتیکان خودش یک کشور جدا محسوب می گردد. برای خودش قوانین مخصوص دارد. زیر نظر قوانین ایتالیا هم نیست. واتیکان، سیستم پست و تلفن و رصدخانه جداگانه دارد. تمبرهای واتیکان از بقیه شهرهای ایتالیا متفاوت است. سیستم بانکی اش هم از رُم مجزااست. رادیوی رسمی هم دارد. واتیکان آب، برق، گاز و غذا وارد می نماید. واتیکان زبان رسمی ندارد. با این حال اهالی آن به زبان ایتالیایی، انگلیسی، لاتین و فرانسوی صحبت می نمایند. واتیکان گارد حفاظتی ندارد. حفظ امنیت این دولت شهر، به عهده ایتالیا است. واتیکان در ایران خودمان هم سفارت دارد. سفارت واتیکان در خیابان نوفل لوشاتوی تهران واقع شده است.

نکات مهم در سفر به واتیکان

واتیکان یک موزه شهر تمام عیار است. موزه های بی نظیری دارد. در موزه های آن نفیس ترین آثار هنری را خواهید دید. برای رفتن به کلیسا باید شئونات را رعایت کنید. مثلا موهای خود را با شال بپوشانید. استفاده از شلوارک هم ایراد دارد. واتیکان فرودگاه ندارد. می توانید با قطار خودتان را به این کشور کوچک برسانید. واتیکان توسط یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. یعنی ارزش بالایی دارد. اگر گذرتان به ایتالیا افتاد، بازدید از آن را نباید فراموش کنید. تجربه جالبی خواهد بود.

شاید خواندن این مطالب را نیز دوست داشته باشید:

بزن بریم ویترین گردی

دریاچه ای پر از آب توت فرنگی

با تور سفر کنید، پولدار شوید

برای خواندن یک جهان مطلب گردشگری به خبرنگاران سر بزنید.

برای خواندن یک جهان مطلب گردشگری به خبرنگاران سر بزنید.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: پیام دلتا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2289

به "واتیکان، نقلی ترین کشور دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتیکان، نقلی ترین کشور دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید