واکنش پنتاگون به رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین

به گزارش مجله وبلاگ فروش، ایسنا نوشت: سخنگوی پنتاگون خاطرنشان کرد که واشنگتن رزمایش دریایی مشترک تهران، مسکو و پکن را زیرنظر دارد.

واکنش پنتاگون به رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش اسپوتنیک، شان رابرتسون، سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه در واکنش به رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین گفت: ما از برگزاری رزمایش مشترک میان ایران، روسیه و چین در دریای عرب اطلاع داریم. ما این رزمایش را زیرنظر داریم و با همکاری شرکا و متحدانمان از آزادی کشتیرانی و جریان آزاد تجارت در آب راه های بین المللی اطمینان حاصل می کنیم.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش امروز از برگزاری رزمایش بزرگ نیروی دریایی سه کشور ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند اطلاع داد.

امیر دریادار دوم غلامرضا طحانی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و سخنگوی رزمایش مرکب ایران، روسیه و چین در نشست خبری این رزمایش، اظهار کرد: منطقه شمال اقیانوس هند، منطقه بسیار با امنیتی است که این امنیت پایدار با اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و دو نیروی دریایی ارتش و سپاه در دریا برقرار شده است. وی اضافه کرد: این تکلیفی است که ما در ارتباط با کشور، منطقه و دنیا داریم و در راستای اجرای این تکالیف بسیار مهم، از امروز رزمایش سه جانبه ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند با پهلوگیری شناورهای روسیه و چین در بندر شهید بهشتی چابهار شروع می گردد. معاون عملیات نیروی دریایی ارتش هدف از برگزاری این رزمایش را تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه مطرح نمود و توضیح داد: این نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که جمهوری اسلامی ایران رزمایش مرکبی با دو قدرت دریایی بزرگ دنیا و در چنین سطحی برگزار می نماید و قطعا کشورهایی که از نظر مالی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی نزدیکی بیشتری با هم دارند، دست به دست هم می دهند تا برقراری امنیت و جمعی بودن آن میسر گردد. وی گفت: این رزمایش برابر برنامه های از پیش مشخص شده با حرکت یگان های شناوری سه کشور از بندر چابهار شروع می گردد و در شمال اقیانوس هند گسترش خواهد یافت.

312 310

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 540

به "واکنش پنتاگون به رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پنتاگون به رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید