ورود جهانگرد به فیروزکوه ممنوع است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فیروزکوه با بیان اینکه این شهرستان در شرایط قرمز قرار گرفته است، اظهار داشت: برای سلامتی گردشگران هرگونه سفر به این منطقه تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

ورود جهانگرد به فیروزکوه ممنوع است

ابراهیم اکبری گفت: با شیوع کرونا و تمهیدات مختلف هرگونه سفر به این منطقه محدود بوده و در مرحله جدید بیماری نیز ورود گردشگران به جاذبه های تفریحی و تاریخی فیروزکوه ممنوع است.

وی ضمن تقاضا به مسافران و گردشگران که سفرهای خود را به زمان دیگر موکول نمایند، خاطر نشان کرد: طبق مصوبات شورای تامین شهرستان، هیچ خدمات گردشگری در این منطقه ارائه نمی گردد.

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان فیروزکوه اضافه نمود: هم اینک 25 واحد صنفی، پذیرایی بین راهی و اقامتی بوم گردی فعال است که با شیوع کرونا فعالیت آنها تحت تاثیر زیادی قرار گرفته است.

اکبری با بیان اینکه برای خسارت کمتر نیز درخواست معافیت مالیات سال 98 به اداره دارایی ارسال شده است، گفت: این موضوع به جهت خسارت کمتر به این واحد ها اجرا شده چرا که در ایام کرونا بخش گردشگری فیروزکوه شرایط مسافر پذیری خوبی نداشته و تعطیل بوده است.

به گفته وی این راه حل می تواند از تعطیلی و ورشگستگی این واحد ها گردشگری در این برهه زمانی موجود بکاهد.

رییس اداره میراث فرهنگی فیروزکوه با بیان اینکه تا کنون 20واحد گردشگری شهرستان درخواست وام 16میلیون تومانی کرونا را به این نهاد ارائه نموده اند توضیح داد: این وام ها در راستای حمایت بیشتر به واحد های خسارت دیده در ایام کرونا به وسیله دولت پرداخت می گردد.

لازم به ذکر است که وام 16میلیون تومانی به ازای حمایت از نیروهای فعال به واحدها واریز شده که بازپرداخت آن با کارمزد 12درصد و سه ساله تصفیه حساب می گردد.

هم اینک 71 اثر فرهنگی، تاریخی و باستانی این شهرستان در فهرست آثار ملی قرار دارند.

شهرستان فیروزکوه در شمال شرقی استان تهران واقع شده که دارای بخش مرکزی و ارجمند است.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: چمدان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6332

به "ورود جهانگرد به فیروزکوه ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود جهانگرد به فیروزکوه ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید