وزارت خارجه بحرین زیر بار نقض حریم هوایی قطر نرفت

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، وزارت خارجه بحرین به اظهارات اخیر نماینده قطر در سازمان ملل که گفته بود جنگنده های بحرینی حریم هوایی این کشور را نقض نموده اند، واکنش نشان داد.

وزارت خارجه بحرین زیر بار نقض حریم هوایی قطر نرفت

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه بحرین در بیانیه خود مدعی شده است که جنگنده های این کشور حریم هوایی قطر را نقض ننموده اند. این وزارتخانه در بیانیه خود آورده است: در تاریخ 9 دسامبر امسال یک پرواز آموزشی مشترک که در آن 2 هواپیمای متعلق به نیروی هوایی بحرین و یک هواپیمای متعلق به نیروی هوایی آمریکا مشارکت داشتند، در آسمان عربستان انجام شد.

این وزارتخانه ادعا نموده است: پس از سرانجام پرواز آموزشی مشترک میان بحرین و آمریکا، هواپیماهای دو کشور از آسمان عربستان به حریم هوایی بحرین بازگشتند و هیچگاه حریم هوایی قطر را نقض نکردند.

پیشتر علیاء احمد بن سیف آل ثانی نماینده دائم قطر در سازمان ملل در دو نامه جداگانه به جری ماتجلا رئیس دوره ای شورای امنیت از آفریقای جنوبی و آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل اعلام نمود که 4 جنگنده بحرینی حریم هوایی قطر را بر فراز آب های منطقه ای قطر در روز چهارشنبه نهم دسامبر 2020 نقض نموده اند.

در این نامه آمده است: قطر مراتب محکومیت خود را از این اقدامات ابراز می دارد و آن را نقض حاکمیت و تمامیت منطقه ای و امنیت خود می داند. این اقدامات در تضاد آشکار با تعهدات بحرین به موجب قانون بین المللی است و اقدامی تنشزا است که دامنه تنش ها را در منطقه افزایش می دهد.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8723

به "وزارت خارجه بحرین زیر بار نقض حریم هوایی قطر نرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه بحرین زیر بار نقض حریم هوایی قطر نرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید