کتابخانه دیواری چوبی مخصوص اتاق نشیمن برای ترویج کتابخوانی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، اگرچه امروزه همه چیز الکترونیکی شده و حتی کتاب هم به صورت الکترونیکی قابل خرید و خواندن است، اما حداقل در این یک مورد هیچ چیز نمی تواند جای کتاب های واقعی را بگیرد. کتابخانه دیواری چوبی برای اتاق نشیمن خانه دارهایی که همه اعضای ساکن در آن، کتابخوان بوده و علاقه زیادی به مطالعه دارند یکی از اجزای لازم است. البته این روش برای همه توصیه می گردد چرا که همه را ترغیب به خواندن و مطالعه می نماید. وقتی کتابخانه ای چوبی و شیک در اتاق نشیمن قرار بگیرد و تمام قفسه هایش پر از کتاب هایی با موضوعات مختلف باشد، حتی مهمان ها نیز کنجکاو می شوند بعضی کتاب ها را مطالعه نمایند.

کتابخانه دیواری چوبی مخصوص اتاق نشیمن برای ترویج کتابخوانی

بوی کاغذ کتاب های چاپی و بوی جوهر چیزی است که خیلی ها را شیفته خود می نماید. به همین خاطر هنوز هم هستند افرادی که اصلا سمت نسخه های دیجیتال نمی فرایند. حال با وجود یک کتابخانه دیواری چوبی عظیم آن هم در اتاق نشیمن، همه اعضای خانواده در طول زندگی و در هر زمانی مطالعه نموده و اطلاعات و فهم و درک خود را به میزان زیادی افزایش دهند. واقعا در جوامع بشری، هیچ چیز مانند کتاب نمی تواند موجب افزایش درک، فهم و دانایی یک فرد گردد. بنابراین حتی آنهایی هم که زمان مطالعه پایینی دارند، استفاده از چنین روشی بشدت توصیه می گردد. شکل های زیر ایده های خوبی برای الهام گیری به شما عزیزان معرفی خواهند کرد.

یکی از بهترین مکان ها برای نصب کتابخانه های بلند کف تا سقف در اتاق نشیمن هایی با پلان باز است، خصوصا اگر خانه دوبلکس باشد، کنار یا اطراف راه پله بهترین راه برای نصب کردن کتابخانه های چوبی برج مانند است. از خود پله می توان بعنوان نردبانی برای دستابی به کتاب های قرار گرفته در ردیف های بالای استفاده کرد. اگر راه پله شکلی قدیمی داشته یا با کمبود فضا روبرو هستید، در این صورت فضای زیر پله بهترین مکان برای نصب کتابخانه دیواری چوبی خواهد بود.

اتاق نشیمن محلی برای لم دادن و استراحت در اوقات بیکاری و فراغت است. حال اگر در این بین بجای تماشای تلویزیون و برنامه های سرگرم نماینده، خود را با کتاب مشغول کنیم که دیگر نور علی نور خواهد شد. یکی از بهترین مکان ها برای قرار دادن کتابخانه های عظیم در اتاق نشیمن دقیقا دیوار پشت مبل راحتی است. کافی است کمی مبل راحتی را جلو بکشید و پشت آن را به کتابخانه دیواری چوبی تمام قد و کتاب های رنگارنگ تزیین کنید. نگران جا هم نباشید کتابخانه های باریک فضای بسیار کمی اشغال می نمایند.

بجای قرار دادن کتابخانه بعد از کامل شدن طرح اتاق نشیمن، اگر در حال بازسازی یا ساخت یک منزلتان هستید، می توانید با استخدام یک فرد حرفه ای و کار بلد، کتابخانه را به صورت توکار و جزئی از معماری داخلی اتاق نشیمن بسازید. شکل زیر بخوبی این موضوع را نشان می دهد. اطراف تلویزیون کاملا با قفسه های کتابخانه احاطه شده و هر طرف را نگاه کنید، کتاب های مورد علاقه خود را خواهید دید. البته چنین طرحی برای افراد عاشق کتاب یا به قول معروف کرم کتاب مناسب است و شاید برای افراد معمولی مقداری زیاد از حد باشد.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را نیز خوانده اند:

مدل های جدید میز تحریر کتابخانه دار مناسب اتاق جوانان

25 مدل عکس کتابخانه مدرن و جالب در طرح های زمینی و دیواری

مدل های جدید فقسه و کتابخانه مناسب تزیین فضای زیر پله ها

قفسه و کتابخانه های تنظیم پذیر و مدولار با طراحی شیک و مدرن

هیچ بهانه ای برای قرار ندادن کتابخانه دیواری در خانه وجود ندارد، حتی آپارتمان های کوچک هم می توانند از کتابخانه های تمام قد ایستاده استفاده نمایند. آنهایی که مشکل کمبود فضا در اتاق نشیمن دارند، باید برای گوشه و فضاهای به ظاهر غیر قابل استفاده برنامه بچینند. به فضاهای عمود توجه زیادی کنید حتی فضای باریک بین چیزها. یکی از این چیزها می تواند فضای بین پنجره ها باشد. چنین طرحی همانطور که در شکل اول پایین مشاهده می کنید خیلی عالی با دکوراسیون پنجره هماهنگ خواهد شد.

حتما لازم نیست طرح کتابخانه چوبی تان شکلی شبیه به مدل های معمولی و بسته مانند شکل های بالا داشته باشد. یک ایده جالب طراحی قفسه هایی با انتهای باز بجای قفسه های بسته مربعی و مستطیلی است. شکل زیر به خوبی این موضوع را نشان می دهد. این کتابخانه به جای طرح های مرسوم کتابخانه های دیواری، شکلی جالب در قفسه ها ایجاد نموده که نظر هر بیننده ای را به خود جلب خواهد نمود. چنین مدلی برای دکوارسیون های مدرن و امروزی فوق العاده عالی جواب می دهد.

کتابخانه دیواری چوبی

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: اتاق
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4692

به "کتابخانه دیواری چوبی مخصوص اتاق نشیمن برای ترویج کتابخوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه دیواری چوبی مخصوص اتاق نشیمن برای ترویج کتابخوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید