اینترنت پر سرعت در قطب شمال

به گزارش مجله وبلاگ فروش، یک شرکت آلمانی برای نخستین بار با یاری دو ماهواره، اینترنت پرسرعت را در قطب شمال فراهم نموده است.

اینترنت پر سرعت در قطب شمال

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، از این پس زندگی محققان در قطب شمال اندکی راحت تر می گردد. برای نخستین بار در جهان اینترنت پرسرعت در این منطقه فراهم شده است.

استارت آپ کپلر (Kepler) که 2 ماهواره مخصوص را در منطقه کنترل می نماید، اینترنت پرسرعت را فراهم نموده است. سرعت این اتصال اینترنتی چند صد بار سریع تر از اتصالات قبلی است.

این شرکت خاطرنشان کرد سرویس اینترنت با سرعت آپلینک (ارتباط ایستگاه زمینی با ماهواره) 120 مگابیت برثانیه (Mbps) و سرعت مخابره داده ها از ماهواره به ایستگاه زمینی 38 مگابیت بر ثانیه را برای کشتی تحقیقاتی آلمانی پلاسترن فراهم نموده است.

این کشتی مقر عملیات اکتشافی MOSAiC، پروژه ای یک ساله برای جمع آوری اطلاعات درباره تاثیرات گرمایش جهانی در قطب شمال است. این عملیات اکتشافی با حضور صدها پژوهشگر از 19 کشور انجام می گردد.

  • پرسرعت ترین اینترنت جهان متعلق به کدام شهرها است

محققان این پروژه با استفاده از اینترنت پرسرعت می توانند اطلاعات را از کشتی به ایستگاه های تحقیقاتی در ساحل منتقل نمایند و به این ترتیب قابلیت های اشتراک گذاری، تحلیل و انتشار اطلاعات بیشتر می گردد.

دسترسی به اینترنت از طریق دو ماهواره در مدار زمین فراهم شده که در اطراف قطب شمال قرار دارند و پوششی مداوم را فراهم می نمایند.

تاکنون کوشش های متعددی برای فراهم کردن دسترسی به اینترنت پرسرعت در قطب شمال اجرا شده، اما هزینه چنین اتصالی به دلیل مسائل لجستیکی بسیار بالا بود.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 460

به "اینترنت پر سرعت در قطب شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینترنت پر سرعت در قطب شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید