آنالیز 7مدل چراغ هدایت

به گزارش مجله وبلاگ فروش، حتما براتون پیش آمده که پشت چراغ قرمز هدایت گیر کردید و یا توی جاده، اطراف میدان و یا نزدیک تونل چراغ هدایت چشمک زن دیده باشید!ایا تا به حال فکر کردید که چراغ هدایت چقدر می تونه به روان بودن ترافیک و ایجاد امنیت در عبور و مرور یاری کند؟ و یا اینکه چراغ هدایت چند مدل دارد؟ در این مقاله سعی کردیم مدلها و کاربردهای چراغ هدایت را شرح دهیم.

آنالیز 7مدل چراغ هدایت

همانطور که می دانید چراغ هدایت رانندگی یکی از تجهیزات ترافیکی بسیار مؤثر در کنترل ترافیک و نظم بخشی به عبور و مرور خودرو ها و عابرین پیاده می باشد. امروزه انواع بسیار متنوعی از چراغ هدایت در بازار وجود دارد. هر یک از آنها دارای ویژگی ها و کارایی های متفاوتی هستند. در عین حال، همه آنها دارای شباهت هایی هم هستند. برای مثال رنگ های استانداردی که در ساختار همه چراغ های هدایت به کار می فرایند عبارتند از سه رنگ قرمز و سبز و زرد. معنای هر کدام از این رنگ ها در همه چراغ ها کاملا مشترک است. در ادامه به آنالیز چند نمونه از پرکاربردترین چراغ های هدایت می پردازیم.

چراغ هدایت لامپی

قدیمی ترین نوع چراغ هدایت، چراغ هدایت لامپی است. البته با گذشت زمان، تغییرات فراوانی در میزان کیفیت آنها روی داده است. چراغ هدایت لامپی مانند سایر انواع چراغ هدایت معمولا دارای بدنه ای از جنس پلی کربنات و یا پی وی سی است. به همین دلیل مقاومت فراوانی در برابر شرایط جوی دارد. از مزایای آن می توان به دارا بودن قدرت پرتاب نور بالا و قیمت مناسب و مقرون به صرفه اشاره نمود. ضمناً منبع تغذیه چراغ هدایت لامپی از برق شهری 220 ولتی بوده و احتیاجی به مبدل ندارد. ایرادی که بر چراغ هدایت لامپی وارد است، مصرف انرژی بیشتر نسبت به سایر انواع چراغ هدایت می باشد. و دیگر اینکه لامپ های مورد استفاده در آن قابل تعمیر نیستند و در صورت سوختن به طور کلی باید عوض شوند. چراغ هدایت لامپی در انواع مختلف فراوری می گردد که عبارتند از: چراغ لامپی تک خانه، چراغ لامپی دوخانه و چراغ لامپی سه خانه.

چراغ هدایت ال ای دی

همگام با پیشرفت تکنولوژی و در راستای برطرف ایرادات موجود در چراغ هدایت لامپی، چراغ های دیگری موسوم به چراغ هدایت LED وارد بازار فروش شدند. ال ای دی، نسل جدیدی از لامپ ها هستند که حداقل میزان مصرف انرژی را دارند عمر مفید این لامپ ها بسیار زیاد است. در واقع هر خانه از این نوع چراغ هدایت، متشکل از تعداد زیادی از ال ای دی است. همین امر مزیتی بسیار عظیم به شمار می آید. چرا که در صورت سوختن یکی از این لامپ ها، چراغ هدایت همچنان قابل استفاده است. قابلیت پرتاب نور بالا و وضوح رنگ ها در روشنایی روز از دیگر مزایای چراغ هدایت ال ای دی به شمار می فرایند. چراغ هدایت LED نیز مانند چراغ لامپی دارای انواع مختلفی می باشد. با توجه به مزایای چراغ هدایت ال ای دی، قیمت آن نسبت به چراغ هدایت لامپی بیشتر است.

چراغ هدایت چشمک زن خورشیدی

یکی دیگر از انواع چراغ های هدایت و در واقع جدید ترین نوع آنها، چراغ هدایت خورشیدی یا سولار می باشد. همانطور که از اسم این نوع چراغ هدایت پیداست، منبع تغذیه آن، انرژی بی خاتمه خورشیدی است. در واقع، سلول های خورشیدی به کار رفته در این چراغ ها، انرژی خورشیدی را دریافت و به انرژی الکتریکی تبدیل می نمایند. ممکن است عده ای بر این باور باشند که چراغ هدایت خورشیدی تنها در طول روز، آن هم در روز های آفتابی قابل استفاده است. اما اصلا چنین نیست. چراغ هدایت خورشیدی، دارای یک باتری است که با استفاده از انرژی الکتریکی فراوری شده از نور خورشید شارژ می گردد. این باتری این قابلیت را دارد که پس از یک بار شارژ کامل به مدت هفت شبانه روز کار کند و سپس دوباره شارژ می گردد. چراغ هدایت خورشیدی طول عمر بالایی دارد و قیمت آن نسبت به سایر انواع چراغ راهنما بالاتر است.

چراغ هدایت چشمک زن برقی

چراغ های هدایت با توجه به کاربردی که دارند، یا دارای زمان بندی خاصی هستند و یا چشمک زن می باشند. یکی از انواع چراغ هدایت چشمک زن، چراغ چشمک زن برقی است. وظیفه چراغ هدایت چشمک زن برقی هشدار دادن است. این چراغ ها در مکان هایی نصب می شوند که ضروری است راننده، دقت بیشتری داشته باشد و با احتیاط بالاتری رانندگی نماید. رنگ هایی که در این نوع چراغ مورد استفاده قرار می گیرند قرمز و زرد هستند.

چراغ هدایت عابر پیاده

کاربرد چراغ هدایت فقط محدود به رانندگان خودرو ها نمی باشد. یک نوع پرکاربرد چراغ هدایت، چراغ هدایت عابر پیاده است. این چراغ با فاصله مخصوصی از محل عبور عابرین پیاده نصب می گردد. طبق زمان بندی خاصی که دارد، با روشن شدن چراغ سبز اجازه عبور عابر پیاده را صادر می نماید و یا با رنگ قرمز، ایشان را از تردد منع می نماید. چراغ هدایت عابر پیاده در انواع بسیار متنوعی فراوری می گردد. مانند سایر انواع چراغ هدایت رانندگی ممکن است برقی، خورشیدی ،لامپی یا ال ای دی باشد. با توجه به این تنوع، شاهد تنوع قیمت انواع چراغ راهنمای عابر پیاده نیز هستیم.

چراغ هدایت جهت نما

ممکن است در بعضی از تقاطع ها میزان ترافیک به حدی بالا باشد که احتیاج به نشان دادن جهت حرکت مجاز به راننده وجود داشته باشد. یا جاده ای دارای انحراف جهت ناگهانی بوده و برای رانندگی در شب یا حتی روز، خطر آفرین باشد. در چنین مکان هایی از چراغ هدایت فلش استفاده می گردد. این چراغ به شکل فلشی است که در صورت سبز بودن جهت حرکت مجاز را معین می نماید. چراغ هدایت فلش از تعداد خانه های متعددی تشکیل شده است. و ممکن است در انواع برقی یا سولار طراحی و فراوری گردد.

ایمن ترافیک کالا فراورینماینده انواع تجهیزات ترافیکی است با مراجعه به سایت می توانید معینات انواع چراغ هدایت را مشاهده کنید همچنین لیست قیمت چراغ هدایت در مجله اینترنتی ایمن ترافیک قرار گرفته است.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: اتاق
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6283

به "آنالیز 7مدل چراغ هدایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز 7مدل چراغ هدایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید