بیمه بیکاری برای صنوف فرهنگی- هنری استان کرمان

به گزارش مجله وبلاگ فروش، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به شیوع ویروس کرونا از تخصیص بیمه بیکارى به کارکنان صنوف فرهنگی هنری استان خبر داد.

بیمه بیکاری برای صنوف فرهنگی- هنری استان کرمان

به گزارش خبرنگار ، محمدرضا علیزاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از تخصیص بیمه بیکارى به پرسنل موسسات فرهنگی هنری، چاپخانه ها، کانون های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه های هنری و سایر صنوف فرهنگی- هنری که صرفا به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده و کارگاه آنان تعطیل شده است و یا زیر یک سال سوابق بیمه در سال 98 دارند، خبر داد.

او گفت: در راستای ماده 2 و بند ب ماده 6 قانون بیمه بیکاری، این دسته از صنوف لازم است، ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس https://Bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند تا مهلت 30 روزه آنان تمام نشود.

علیزاده خاطرنشان کرد: تمام مشاغلی که به صورت مستقیم به واسطه شیوع کرونا، مجبور به تعطیلی شده و کارگران آنان بیکار شده اند، شامل قانون بیمه بیکاری می شوند و کسانی که در سامانه فوق ثبت نام می کنند، لازم است علت بیکاری را گزینه حوادث غیر مترقبه انتخاب کنند.

او با بیان اینکه برابر مقررات تامین اجتماعی، لزوما بیمه شدگان بیکار که دارای کدکارگاهی بوده اند، مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند، اظهارکرد: اشخاصی که به صورت خویش فرما بیمه شده اند، مثل بیمه شدگان صندوق هنر، مشمول این قانون نیستند.

ی

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3616

به "بیمه بیکاری برای صنوف فرهنگی- هنری استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه بیکاری برای صنوف فرهنگی- هنری استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید