در سال 99 عرضه نفت و فرآورده در بورس ادامه خواهد داشت

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تبیانیان گفت: حذف بند الحاقی عرضه نفت و فرآورده نفتی از قانون بودجه سال 99 موجب نخواهد شد شرکت ملی نفت عرضه ها را متوقف کند. این عرضه ها منظم و مستمر ادامه خواهد داشت.

در سال 99 عرضه نفت و فرآورده در بورس ادامه خواهد داشت

امیرحسین تبیانیان در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران، به موضوع عرضه نفت و فرآورده نفتی در بورس اشاره کرد و گفت: وزارت نفت و شرکت ملی نفت مانند سال 98 عرضه های مستمر را در دستور کار دارد. این عرضه ها فقط مربوط به نفت خام و میعانات گازی نیست. فرآورده های نفتی مانند گازوئیل و نفت کوره نیز به وسیله شرکت ملی نفت در بورس عرضه شد.

وی در ادامه در رابطه با استمرار این عرضه ها در سال 99 گفت: قطعا این عرضه ها در سال آینده نیز مانند سال گذشته منظم و مستمر ادامه خواهد داشت. عرضه محصولات در بورس در سال 98 طبق شیوه نامه وزارت نفت صورت می پذیرفت. برای سال 99 هم عرضه ها بر مبنی شیوه نامه ابلاغی جدید وزارت نفت خواهد بود. ممکن است در مدل عرضه تغییراتی صورت پذیرد اما حتما عرضه ها ادامه خواهد داشت.

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی در رابطه با احتمال عدم عرضه نفت و میعانات گازی به دلیل حذف بند الحاقی قانون عرضه ها در بودجه سال 99 گفت: زمانی که قانونی ابلاغ می شود قانون گذار شرایطی را در نظر می گیرد. شرکت نفت تابع آن است که نحوه اجرای قانون را رعایت کند. در سال 98 نفت خام و میعانات گازی تصریح شده بود، اما شرکت ملی نفت، علاوه بر آن نفت کوره و گازوئیل را نیز عرضه کرد.

وی در ادامه گفت: بنابراین اینطور نیست که وزارت نفت به دلیل اینکه در قانون بودجه به عرضه نفت در بورس اشاره ای نشده است، عرضه ها را متوقف کند. این سیاست شرکت ملی نفت است که محصولاتش را در بورس به فروش برساند. قانون صرفا نحوه عرضه را تعیین می کند، اما اصل عرضه مورد تایید شرکت ملی نفت است و شرکت ملی سعی می کند عرضه ها به بهترین شکل اتفاق بیفتد.

تبیانیان گفت: به جز نفت و میعانات گازی، از مجموعه فرآورده های نفتی، فروش نفت کوره و گازوئیل به صورت زمینی یا دریایی چه در بورس چه غیر بورس برعهده شرکت ملی نفت است. عرضه بقیه فرآورده ها به وسیله شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی انجام می شود. تا به امروز هم این اتفاق رخ نداده که یک محصول دو عرضه کننده داشته باشد و هم از سوی شرکت ملی هم شرکت پالایش و پخش عرضه شود.

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی در پایان در خصوص نحوه قیمت گذاری نفت و فرآورده نفتی در بورس گفت: شرکت ملی نفت تابع شرایط بازار است و قیمت های نفت و فرآورده های نفتی را بر اساس شرایط بازار تعیین می کند. در این موضوع تفاوتی بین نفت و فرآورده های نفتی وجود ندارد. اینطور نیست که حتما نفت تخفیف بیشتری نسبت به فرآورده داشته باشد؛ بلکه بر مبنی بازار سعی می شود به بهترین قیمت این محصولات به فروش برسد. ممکن است شرایط بازار در زمان های مختلف قیمت هر کدام از محصولات را دستخوش تغییر کند که به موجب آن قیمت هر یک کاهش یا افزایش یابد.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3900

به "در سال 99 عرضه نفت و فرآورده در بورس ادامه خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سال 99 عرضه نفت و فرآورده در بورس ادامه خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید