زنانی تحت تاثیر سقف شیشه ای

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران، تازه ترین مجسمه های امیرحسین دلبری طراح و مجسمه ساز، شامل 15 مجسمه فیگوراتیو در ابعاد 60 تا 110 سانتی متر است که نگاهی مفهومی به موضوع سقف شیشه ای داشته است.

زنانی تحت تاثیر سقف شیشه ای

جهت دریافت خدمات اجرای هزینه اجرای بام سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

سقف شیشه ای در گفتار جدید جامعه شناختی به جوامع مدرن و پیشرفته اشاره دارد که در لوای اندیشه های روشنفکرانه به دنبال ایجاد حقوق بیشتر برای زنان جامعه هستند و در حد شعار و روی کاغذ، زنان حائز امتیازات زیادی هستند، اما در عمل این امکان به دلایل مختلف فراهم نمی گردد و پیشرفت در مدارج اجتماعی برایشان ممکن نیست.

مجسمه های امیر حسین دلبری با ظرافت های خاص هنری به همین موضوع اشاره دارد. او در بیانیۀ اثرش با رویکردی انتقادی به شرایط زنان مدرن در جامعۀ مدرن اشاره می نماید: … اصطلاح سقف شیشه ای که اول بار در سال 1986 میلادی در وال استریت ژورنال مطرح شد، نمادی است از تبعیض های جامعه در قبال زنان و موانع موجود بر سر راه آنها برای رسیدن به صندلی های بالاتر اجتماعی. درواقع، زنان همیشه در طول تاریخ و در بیشتر نقاط دنیا، با سقفی روبه رو می شوند که گرچه نامرئی و نادیدنی است اما مانع محکمی است در برابر آنها برای پیشرفت در جامعه و دستیابی به آرزوهای بی شمارشان ….

آثار دلبری مجسمه هایی از جنس برنز هستند که زنانی را در قامت و لباس های مختلف نشان می دهد، فیگورهایی که فاقد سر هستند و همین پنهان نگاه داشتن هویت آنها بر تأویل پذیری افزون تر آنها تاکید می نماید. زنانی در حالت ها و پوشش های مختلف و البته به اصطلاح مدرن.

دلبری به شرایط امروز زنان در جوامع پیشرفته انتقاد دارد و موضوع زن ستیزی از راستا کالا و تزئینی دیدن آنها را آگراندیسمان نموده است. او از منظری دنیا شمول از محدودیت های نامرئی زنان گفته و مخاطب را زیر سقف شیشه ای با موانع واقعی پیشرفت زنان رودرو می نماید.

نمایشگاه آثار امیرحسین دلبری با عنوان زیر سقف شیشه ای تا سیزدهم اردیبهشت در گالری مژده ادامه دارد. گالری مژده در سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم شرقی، شمارۀ 27 قرار گرفته است.

این چهاردهمین نمایشگاه انفرادی امیرحسین دلبری است و او تا به امروز در شهرهای مختلف ایران و همچنین کشورهای دیگر دنیا آثار خود را به صورت گروهی و انفرادی ارائه داده است. تهران، مشهد، تورنتو، ونکوور، پاریس، لندن و دهلی نو از جمله شهرهایی اند که میزبان آثار دلبری 37 ساله بوده اند. پیش از این در گالری های ثالث، روژ، رها، نیکلاس فلامل پاریس، گالری 66 تهران، گالری تابستان، گالری پاییز و … آثار امیرحسین دلبری به نمایش درآمده است.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2702

به "زنانی تحت تاثیر سقف شیشه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنانی تحت تاثیر سقف شیشه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید