ساخت و احیای 10 پردیس سینمایی و 312 پرده نمایش تا سال 1400

به گزارش مجله وبلاگ فروش، حوزه هنری تا انتها سال 1400 در راستای اجرای طرح توسعه و عمران خود، 10 پردیس سینمایی را در مناطق مختلف کشور می سازد.

ساخت و احیای 10 پردیس سینمایی و 312 پرده نمایش تا سال 1400

به گزارش به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری از بزرگترین طرح توسعه و ساخت سینما توسط موسسه بهمن سبز حوزه هنری اطلاع داد و در تشریح جزئیات این طرح جامع گفت: حوزه هنری هدف گذاری نموده در سه اولویت که برنامه و پروپوزال کامل آن آماده شده به احداث، بازسازی و تجهیز سالن های سینمایی بپردازد.

وی ادامه داد: پروژه های تعریف شده در برنامه توسعه و عمران موسسه بهمن سبز در سه اولویت طراحی و تعریف شدند که پروژه های اولویت اول تا نیمه نخست سال 99، اولویت دوم تا نیمه دوم سال 99 و اولویت سوم تا سرانجام نیمه نخست سال 1400 به اتمام خواهد رسید.

او با بیان اینکه سینما ها بر اساس شاخص ها و معیار های تعیین اولویت بندی شدند، اعلام نمود: اولویت بندی این پروژه ها بر اساس ضرورت های زمانی و موقعیتی تنظیم شده که توسط تیم تحقیقات و کارگروه پژوهشی بهمن سبز و سازمان سینمایی حوزه هنری انجام شده است.

وی افزود: شرایط فرهنگی و اجتماعی استان، تعداد و کمیت سالن های سینما از جمله شاخص های مهم و راهبردی در این فازبندی بوده است. ابتدا روی سینما هایی کار کردیم که سودآور نبوده و ضرر ده بوده اند و از لحاظ شرایط فیزیکی و بحث مقاوم سازی و تجهیزات نمایشی بروز نبودند؛ بویژه استان هایی که یک سالن سینما را به عنوان تنها مرکز فرهنگی خودشان داشتند و به همین دلایل جزو اولویت یک ما محسوب شدند.

وی افزود: این 161 پرده جزو اولویت یک ما هستند و اولویت دو و سه هم داریم که شامل پردیس های چند سالنه و مجتمع های چند منظوره در قالب اماکن فرهنگی و تجاری محسوب می شوند.

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری تاکید نمود: اولویت اول ما تا سرانجام شهریور 1399 است که بخشی از آن ها شروع شده و حتی برخی از آن ها هم تمام شده است. مانند پروژه سینما سپهر ساری که بیش تر از چهار هفته است که به بهره برداری رسیده و بازسازی سالن های جدید آن از به زودی شروع می گردد. یادآوری می کنم که از جدول زمان بندی در حالت کلی آن جلوتر هستیم.

وی به چگونگی ساخت پردیس ها اشاره نمود و گفت: این 10 پردیس فعلاً در مرحله ای است که به ما زمین اختصاص داده شده است؛ مانند سینما های استان کرمانشاه، قزوین، زنجان، یزد و چند استان دیگر که ملک های بلااستفاده ای بوده اند و در گذشته کاربری سینما داشته اند. این سینما ها تبدیل به پردیس خواهند شد و تا سرانجام اولویت سه این طرح ها عملیاتی و افتتاح می شوند.

حمزه زاده توضیح داد: با احتساب این پردیس ها در کنار سالن های سینمایی، در مجموع 292 پرده نمایش تا سرانجام اولویت سوم طرح توسعه و عمران موسسه بهمن سبز به ظرفیت اکران سینما ها اضافه خواهیم کرد.

مدیر سازمان سینمایی حوزه هنری همچنین نوید داد: خبر خوب دیگر این است که در این میان قطعاً پروژه هایی پیش می آید و شرایطی ایجاد می گردد که ما حتی از 292 سالن هم فراتر می رویم؛ زیرا تعدادی سینما وجود دارد که در این فازبندی- یک و دو و سه- تعریف شده نیستند. مثل سینمای شهر بجنورد در خراسان شمالی؛ یا 12 پرده ای که قرار است به مجموعه سینمایی آزادی اضافه گردد و جزو این طرح توسعه محاسبه نشده است، اما به ظرفیت اکران ما اضافه می شوند.

وی افزود: 8 پرده نمایش سالن های سینمایی سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور هم به این آمار افزوده می شوند که جزو طرح جامع توسعه و عمران بهمن سبز نیست. اگر بخواهیم این پرده ها را هم محاسبه کنیم، درصد اکران ما بیش تر از عددی است که اعلام می کنیم و به بیش از 310 پرده سینما می رسد. البته به فراخور فعالیت رقبا هم دستخوش تغییراتی خواهد شد که در مجموع این اقدامات، اتفاقات فرخنده و مبارکی است برای حوزه فرهنگ و سینمای کشور؛ چه توسط حوزه هنری و چه توسط سایر مراکز و بخش های خصوصی محقق گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1081

به "ساخت و احیای 10 پردیس سینمایی و 312 پرده نمایش تا سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت و احیای 10 پردیس سینمایی و 312 پرده نمایش تا سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید