نمایش زال و رودابه ادای دین به فردوسی است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران/خراسان رضوی کارگردان نمایش زال و رودابه گفت: این نمایش ادای دین به فردوسی است؛ چرا که فردوسی نقش بسیار بزرگی در احیاء زبان و ادب فارسی داشته است.

نمایش زال و رودابه ادای دین به فردوسی است

کمال الدین غراب در مورد نمایش زال و رودابه اظهار کرد: هر چند توسط هم عصران فردوسی و به ویژه در دوره سامانیان کوشش هایی اجرا شده تا زبان و ادب فارسی احیاء گردد؛ ولی فردوسی، بزرگ ترین سهم در میان کوشش گران احیاء زبان و ادب فارسی را داشته است.

وی اعلام کرد: اگر کوشش های فردوسی برای احیاء زبان و ادب فارسی نبود، چه بسا آثار ارزنده ای همچون مثنوی مولوی، دیوان حافظ و گلستان سعدی به زبان دیگری خلق می شد.

این کارگردان تئاتر با بیان این که اندیشه های فردوسی برگرفته از مکتب اصیل شیعه پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) است، بیان کرد: فردوسی تنها شاعر شیعی است که در سطح دنیا درخشیده است.

غراب ادامه داد: به عنوان هم کیش و هم فرهنگ فردوسی سعی داشتم تا با اجرای تئاتری نسبت به فردوسی ادای دین کنم. برای این منظور به دنبال کار دیگری بودم، انتخاب داستان زال و رودابه اتفاقی بود و توسط خانم آزاده صهبایی این کار پیشنهاد شد و آن را با همدیگر به متن مشترکی برای اجرا تبدیل کردیم.

وی اعلام کرد: تئاتر زال و رودابه بر اساس داستان زال و رودابه شاهنامه فردوسی است و چیزی بر آن افزوده نشده؛ جز همان هایی که ریشه هایش در اصل خود داستان وجود داشته و بهانه ای بوده تا ابعاد مختلف شاهنامه در این داستان به نمایش گذاشته گردد. این نمایش دارای بخش های متنوعی برای علاقه مندان به تئاتر به ویژه دانشجویان و اساتید و اهل ادب و فرهنگ است.

غراب خاطر نشان کرد: در این نمایش بازیگران طراز اول تئاتر مشهد همچون مهران مطیع، امیراحسان امیر پور، حامد یزدی، عباس طاهری، علی ساعتی، سید مهدی وحیدی، سحر داودی و الهه پژوهی که نام داران این عرصه هستند، همکاری می کنند.

یادآور می گردد، نمایش زال و رودابه از امروز سه شنبه 15 بهمن ماه شروع و تا دوم اسفندماه در محل تالار فردوسی مجتمع دکتر علی شریعتی جهاددانشگاهی در ساعت 18 به روی صحنه می رود و در طی این مدت 16 اجرا در این تالار برگزار خواهد شد.

علاقه مندان می توانند جهت دریافت بلیت به سایت مشهد گیشه به نشانی https://mashhadgisheh.com مراجعه کنند.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2678

به "نمایش زال و رودابه ادای دین به فردوسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش زال و رودابه ادای دین به فردوسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید