پنل خورشیدی خانگی پیشرفته قابل استفاده در نما و پنجره ها

به گزارش مجله وبلاگ فروش، وقتی صحبت از انرژی می گردد هیچ کس نمی تواند با قطعیت آینده را پیش بینی کند، اینکه چه تغییرات عظیمی در انتظار انرژی و مصرف آن بوسیله مردم است. مدل های نو پنل خورشیدی خانگی قابل استفاده برای عموم مردم، از دید بسیاری آینده انرژی روی زمین را شکل خواهند کرد. در بیشتر شهرهای عظیم و پرجمعیت دنیا برای صرفه جویی در مصرف انرژی، دولت به یاری افرادی می آید که قصد نصب پنل های خورشیدی را داشته باشند. به بیان دیگر برای آنها امتیازاتی در نظر می گیرد، برای مثال 30 درصد از مقدار اقتصادیات خانوارهایی که از انرژی پاک استفاده می نمایند کاسته می گردد و همچنین وامی هم جهت یاری به افرادی که قدرت اقتصادی خرید پنل های خورشیدی را ندارند، پرداخت می گردد. بسیاری از موسسه های نیمه وقت هم در فرایند نصب پنل به خریداران مشاوره و هدایت می دهند تا برترین شرکت نصب نماینده خصوصی را در شهر خود پیدا نمایند. جالب تر اینکه خود شرکت های ارائه دهنده پنل های خورشیدی طرح لیزینگ هم برای مشتریان در نظر گرفته اند تا در یک بازه زمانی طولانی، کل هزینه خرید و نصب، پرداخت گردد.

پنل خورشیدی خانگی پیشرفته قابل استفاده در نما و پنجره ها

شاید شما هم دید مبهمی نسبت به پنل های خورشیدی داشته باشید، پنل های گران قیمت عظیم و مستطیلی شکل با صفحه منعکس نماینده به رنگ آبی و سیاه که یک محیط عظیم شاید کل پشت بام را می گرفتند تا انرژی پاک و بدون دردسر ساختمان را تامین نمایند. اما مدل های نوی که به بازار جهانی وارد شده اند از لحاظ ظاهری و باطنی با پیشرفت چشمگیری روبرو شده اند تا جایی که حتی نمای ساختمان هم با پنل های خورشیدی پوشیده می گردد؛ این پنل های نو حتی قیمت پایین تری نسبت به مدل های قدیمی دارند. همین موضوع می تواند عاملی بسیار تاثیر گذاری بر حرکت مردم به سوی این انرژی پاک باشد. در شکل های زیر مشاهده می کنید که چگونه از پنل خورشیدی در نمای ساختمان استفاده شده است.

طرح بسیار جالب دیگر برای پشت بام خانه های ویلایی طراحی شده است. همانطور که می دانید بام خانه هایی ویلایی شیب دار یا به اصطلاح شیروانی بوده و عمدتا با شینگل یا سفال بام پوشانده می شوند اما هم اکنون پنل های خورشیدی نو طوری طراحی شده اند که دقیقا مانند آجرهای سفالی روی سقف خانه های ویلایی یا به طور کلی خانه های موجود در شمال را می پوشانند. جالب است بدانید تعداد 500 عدد از این شینگل های خورشیدی قادرند تا 5.8 کیلووات انرژی فراوری نمایند که حتی بیش از احتیاج سه یا چهار خانواده پرجمعیت است.

یکی دیگر از مکان هایی که نوا برای نصب پنل های خورشیدی انتخاب شده اند سایبان های دم درب ورودی منزل یا آلاچیق ها هستند. موضوع بسیار جالب در خصوص این پنل های سایبانی، انجام سه کار در آن واحد است. این پنل ها علاوه بر فراوری انرژی، سایه ای خنک در فضای داخل ایجاد می نمایند و بعلاوه از ورود آب هنگام بارندگی به داخل خانه یا پارکینگ جلو گیری می نمایند. هر چند تعداد پنل هایی که بروی سایبان نصب می گردد کمتر است اما به مقدار کاملا مناسبی انرژی برق فراوری می نمایند که می تواند احتیاج خانوار را پوشش دهد. البته معین است که سایبان های عظیم به علت داشتن مساحت بیشتر، انرژی برق بیشتری فراوری می نمایند.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

نمای تمام شیشه ای ساختمان با تکنولوژی پیشرفته و منحصر بفرد

استفاده از نور طبیعی در طراحی داخلی منزل با سقف های شیشه ای

تزیین دکوراسیون داخلی خانه با نور مخفی ال ایی دی / عکس 2016

مدل های شگفت انگیز درب ورودی منزل مناسب آپارتمان و ویلا

طراحی داخلی ویلا با دکوراسیونی لوکس و نمایی زیبا به طبیعت

طرح های نو و جالب پنل های خورشیدی تمامی ندارند. یکی دیگر از مدل های خلاقانه سیستم های خورشیدی، لامپ های سقفی هستند که مستقیما از نور خورشید انرژی گرفته و روشن می شوند. این پنل ها مانند یک پنجره روبه آسمان در طبق آخر ساختمان قرار می گیرند و نور را کاملا از خود عبور می دهد. اما تکنولوژی بسیار پیشرفته ای پس این پنل های شفاف قرار گرفته است. این پنل ها از یکپارچه سازی سیلیکون های کریستالی با بازدهی فوق العاده بالا در ساختار شیشه های معمولی ساخته شده اند. مزیت استفاده از این سیستم، کنترل کامل بروی نور تابیده شده و بعلاوه کم و زیاد کردن روشنایی لامپ در طول روز است. در عکس چهارم تفاوت لامپ خورشیدی با لامپ معمولی را مشاهده می کنید.

در نهایت میرسیم به پرده های خورشیدی، پرده هایی تیره و کشویی درست مانند پرده های معمولی بکار گرفته شده منازل مسکونی که علاوه بر کنترل کردن مقدار نور ورودی آفتاب به خانه، به فراوری برق هم می پردازند. این سیستم های پیشرفته را می گردد علاوه بر منازل مسکونی در ساختمان های تجاری با پنجره های تمام شیشه ای عظیم هم استفاده کرد اما کاربرد اصلی شان استفاده بعنوان پنجر های تمام قد کف تا سقف در آپارتمان و بخصوص خانه های حیاط دار است. این پرده های خورشیدی از ماژول های میکروکریستالی ساخته شده و وزن بسیار بسیار سبکی دارند. اما در کنار وزن سبک، استحکام بسیار بالایی داشته و در برابر شرایط سخت و آب و هوای بد هم کاملا مقاوم هستند.

در ادامه سایر مدل های زیبایی پنل خورشیدی خانگی را مشاهده خواهید کرد:

پنل خورشیدی خانگی

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: اتاق
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 13542

به "پنل خورشیدی خانگی پیشرفته قابل استفاده در نما و پنجره ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنل خورشیدی خانگی پیشرفته قابل استفاده در نما و پنجره ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید