چین یک خط ریلی سریع السیر را به سوی مرز کره شمالی افتتاح می نماید

به گزارش مجله وبلاگ فروش، چین در ادامه کوشش برای تقویت روابط مالی خود با کره شمالی، یک خط راه آهن سریع السیر را به سوی مرز کره شمالی افتتاح می نماید.

چین یک خط ریلی سریع السیر را به سوی مرز کره شمالی افتتاح می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، چین در راستای تقویت پیوندهای اقصادی خود با کره شمالی و علیرغم تنش های موجود بین دو کشور، امروز یک خط ریلی سریع السیر را به سوی مرز کره شمالی افتتاح می نماید.

این خط ریلی که ساخت آن از سال 2010 شروع شده است، با 207 کیلومتر طول شهر شنیانگ را به شهر مرزی داندونگ در کنار خط مرزی با کره شمالی متصل می نماید و فاصله زمانی مسافرت با قطار را تا سه ساعت و نیم کاهش می دهد.

یک مقام رسمی راه آهن چین اعلام نموده است که این خط ریلی مزیت رقابتی مالی منطقه را افزایش خواهد داد.

حدود 80 درصد تجارت چین و کره شمالی به وسیله شهر مرزی داندونگ انجام می گردد، شهری که در نزدیکی منطقه ویژه مالی هوانگ گوم پیونگ در کره شمالی واقع شده است.

چین کره شمالی را به ایجاد سه منطقه ویژه مالی تشویق نموده است و امیدوار است از هزینه های اندک نیروی کار این کشور استفاده نموده و کره شمالی به انجام اصلاحات مالی ترغیب کند.

هرچند نشانه های اندکی از پیشرفت در مناطق مالی جدید کره شمالی نمایان شده است، اما چین همچنان به بهبود زیرساخت ها درون خاک خود ادامه می دهد و در حال ساخت یک پل بر فراز رودخانه مرزی حائل بین داندونگ و خاک کره شمالی است.

همزمان با تضعیف روابط چین و کره شمالی طی سالیان اخیر، چین به کره جنوبی - چهارمین اقتصاد برتر قاره آسیا و رقیب اصلی کره شمالی - نزدیک تر شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1567

به "چین یک خط ریلی سریع السیر را به سوی مرز کره شمالی افتتاح می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین یک خط ریلی سریع السیر را به سوی مرز کره شمالی افتتاح می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید