کدام ظروف برای طبخ غذا مناسب ترند؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استفاده از ظروف نامناسب برای طبخ غذا می تواند عوارض متعددی را بر سلامتی انسان داشته باشد، گفت: یکی از بهترین انواع ظروف برای طبخ غذا ظروف سنگی است.

کدام ظروف برای طبخ غذا مناسب ترند؟

محمدامین افرا در گفت وگو با خبرنگاران در مورد تاثیرات نحوه پخت غذا در سلامتی انسان، اظهار کرد: در کنار موادغذایی مرغوب، نحوه و ظروف مورد استفاده در طبخ غذا برای حفظ سلامتی حائز اهمیت است و این مسئله از هزاران سال قبل نیز مورد توجه بوده است.

محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ظروف مختلفی برای طبخ غذا در کشور وجود دارد، گفت: یکی از بهترین انواع ظروف که برای طبخ غذا توصیه می گردد، ظروف سنگی است، این ظروف از عناصر معدنی طبیعی تشکیل شده اند و به راحتی جذب بدن می گردد، هم چنین این ظروف در بعضی از مناطق کشور و حتی سفره های سنتی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

وی در مورد نحوه استفاده از ظروف مسی برای طبخ غذا، شرح داد: ظروف مسی قبل از اینکه برای طبخ غذا مورد استفاده قرار بگیرند باید به روش های مختلف قلع اندود شوند، اگر ظروف قبل از قلع اندود شدن مورد استفاده قرار بگیرند به علت متساعد شدن اکسید عوارض خظرناکی برای سلامتی انسان دارند.

افرا افزود: اکسید مس موجب ایجاد مسمومیت شدید در افراد و ایجاد سرطان نیز می گردد، بنابراین ظروف مسی مرتبا باید قلع اندود شوند، همچنین استفاده از مس به عنوان زیورآلات نیز می تواند برای بدن مفید باشد.

محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به مزایای استفاده از ظروف تهیه شده از روی، شرح داد: روی برای بدن بسیار مفید است، اما متاسفانه در حال حاضر بیشتر ظروفی که به نام روی یا روحی در بازار فروخته می گردد از آلومینیوم ساخته شده اند و عوارض بسیار زیادی برای بدن از جمله ایجاد بیماری سرطان دارند.

وی ادامه داد: همچنین استفاده مداوم از ظروف استیل توصیه نمی گردد، زیرا ظروف استیل برای طبخ غذا نیز برای سلامتی مضر است.

افرا با بیان اینکه ظروف شیشه ای(پیرکس) هیچ خطری برای سلامتی ندارند، مطرح نمود: ظروف تفلون و چدن مرغوب در بازار بسیار گران قیمت هستند، ظروف بی کیفتی که با هزینه کم فروخته می گردد می تواند در پی فعل و انفعالات شیمیایی به سلامتی انسان آسیب وارد نمایند.

محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به مضرات استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، گفت: زمانی که این ظروف در معرض دمای بالا قرار می گیرند، به علت اینکه در ساخت این ظروف از مواد نفتی استفاده شده است، اگر فعل و انفعالات ناشی از استفاده مداوم از این ظروف در بدن انسان رخ دهد، موجب پایین آمدن PH خون و در نهایت بدن مستعد بیماری سرطان می گردد.

وی بیان نمود: همچنین استفاده مداوم از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی موجب آسیب به کبد و ایجاد بیماری های پوستی نیز می گردد، اما استفاده از ظروف یکبار مصرفی که از فیبر طبیعی مانند ذرت درست شده اند آسیبی به بدن وارد نمی کند.

افرا در خاتمه با تاکید بر اینکه به وجود آمدن بیماری در انسان از نظر تغذیه دلایل متعددی دارد، گفت: تغذیه فکری، ذهنی، بیانی، شنیداری و لامسه در ایجاد بیماری موثر است، در تغذیه خوراکی یک بخش تاثیرگذار ظروف مورد استفاده در طبخ غذا است که باید مورد توجه جدی افراد قرار بگیرد.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8249

به "کدام ظروف برای طبخ غذا مناسب ترند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام ظروف برای طبخ غذا مناسب ترند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید