کفپوش وینیل (PVC) چیست؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، یکی از المان های فوق العاده موثر در دکوراسیون داخلی، کفپوش است. این المان نه تنها زیبایی و جذابیت فضای خانه را دوچندان می کند بلکه از کف ساختمان نیز محافظت می کند. کفپوش ها در انواع مختلف فراوری و در اختیار مشتریان قرار می گیرند. هر کدام از آن ها با توجه به جنس خود دارای معایب و مزایای منحصر بفرد هستند و با توجه به بودجه افراد و سبک دکوراسیون منزل انتخاب می شوند. در نوشته های پیشین ما به معرفی انواع کفپوش و آنالیز ویژگی آن ها پرداخته شد. هم اکنون در این نوشته قصد داریم به طور اختصاصی به معرفی کفپوش پی وی سی بپردازیم. این کفپوش که با نام وینیل نیز شناخته شده رایج ترین و محبوب ترین کفپوش برای خانه های امروزی است زیرا به علت دوام و استحکام بالا عمر طولانی داشته و نگهداری از آن آسان می باشد.

کفپوش وینیل (PVC) چیست؟

کفپوش پی وی سی

برای ساخت کفپوش پی وی سی از نوعی ماده پلاستیکی به نام پلی وینیل کلراید استفاده می شود. از ویژگی های این ماده می توان به مقاومت و انعطاف بالا اشاره کرد. آن چه که در ترکیب کفپوش پی وی سی مورد استفاده قرار می گیرد، مواد فشرده پی وی سی، فیبر و چند لایه دیگر هستند. لایه رویی این کفپوش ضد UV بوده و در برابر تابش نور خورشید رنگ پریده نمی شود. لایه دومی نیز لایه پوششی است که استفاده از آن باعث افزایش مقاومت کفپوش می شود. سومین لایه، لایه طرح است و لایه بعدی که لایه اصلی نام دارد از مواد PVC ساخته می شود. لایه زیرین نیز که همان لایه آخر می باشد، در زیر کفپوش چسبیده و از ایجاد انحراف در کفپوش جلوگیری به عمل می آورد. این کفپوش از طرح و رنگ های متفاوتی برخودار می باشد.

مزایای کفپوش PVC

  • کفپوش پی وی سی را به راحتی می توان تعمیر کرد. در صورت ایجاد هر نوع آسیب میتوان تایل مورد نظر را جدا کرد و تایل دیگری را جایگزین آن نمود.
  • این کفپوش نوعی عایق صوتی و حرارتی است که قابل استفاده در بیشتر مکان های ساختمانی میباشد.
  • نصب آن در مقایسه با سایر کفپوش ها آسان تر میباشد.
  • خاصیت ضد آب بودن این نوع کفپوش باعث شده از آن در مکان های مرطوب نیز استفاده شود.
  • کفپوش وینیل در طرح های متنوع فراوری میشود و بنا بر دکوراسیون داخلی مورد نظر میتوان آن را بر اساس طرح های چوبی و سنگی انتخاب نمود.
  • قیمت آن در مقایسه با کفپوش های لمینت و پارکت مناسب تر است.
  • از دیگر خصوصیات کفپوش PVC می توان به دوام و طول عمر بالا اشاره کرد.
  • تمیز کردن و نظافت این نوع کفپوش ها بسیار آسان و راحت است و به مدت طولانی تمیزی آنها باقی می ماند. برای تمیز کردن تنها کافیست از تی و آب استفاده کرد.
  • این کفپوش از مقاومت UV بسیار بالایی برخوردار است، از این رو برای استفاده در محیط های بیرونی گزینه ای مناسب به شمار می آید. چرا که با وجود قرار دریافت در معرض نور خورشید رنگ آن تغییر نمی کند.
  • از دیگر مزایای کفپوش پی وی سی می توان به خاصیت ضد حریق و ضد لغزش بودن آن اشاره کرد.

معایب کفپوش PVC

از آن جایی که در ساخت کفپوش پی وی سی از مواد شیمیایی استفاده می شود، ممکن است باعث ایجاد مسائلی از قبیل مسائل تنفسی و سوزش چشم شود. اگر شما از جمله افراد هوادار محیط زیست هستید، استفاده از آن به شما توصیه نمی شود. چرا که این گونه کفپوش ها تجزیه پذیر نبوده و به ندرت بازیافت می شوند. همان گونه که قبلا اشاره شد، آن ها از دوام و مقاومت بالایی برخوردار هستند، اما در صورتی که دچار آسیب دیدگی شوند، تعمیر آن ها بسیار سخت است. هم چنین در صورت سایش با مواد پلاستیکی در دراز مدت تغییر رنگ می دهند.

خرید کفپوش پی وی سی

برای خرید کفپوش PVC باید نکاتی را در نظر داشته باشید. توجه به این نکته که قرار است در چه مکانی از این کفپوش بهره ببرید، از نکات مهم و قابل توجه می باشد. این کفپوش از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است، از این رو استفاده از آن در بیش تر مکان ها امکان پذیر می باشد. برای مثال می توان از کفپوش پی وی سی در تمام قسمت های خانه و حتی در اماکن پر رفت و آمد، استفاده کرد. اگر چه آن ها با دارا بودن لایه محافظتی UV در برابر نور خورشید از خود مقاومت نشان می دهند، اما استفاده از آن ها در مکان هایی که دائما نور خورشید بر روی کفپوش می تابد، می تواند در دراز مدت باعث تغییر رنگ آن ها شود.

نصب کفپوش پی وی سی

نصب کفپوش پی وی سی به روش های مختلف صورت می گیرد. از جمله روش هایی که برای نصب کفپوش پی وی سی مورد استفاده قرار می گیرد، روش های لوزی، آجری، خشتی و غیره می باشد. به کارگیری هر یک از آن ها هدفی به دنبال دارد. برای مثال به کارگیری روش نصب لوزی در جهت بزرگ تر نشان دادن فضای مورد نظر به کار می رود. استفاده از روش نصب آجری باعث محافظت بیش تر از چهارگوشه کفپوش می شود. هم چنین از این روش نصب در مکان هایی که تردد بیش تری صورت می گیرد، استفاده می شود. در روش اجرای خشتی معمولا از کفپوش های پی وی سی تایل استفاده می شود. اگرچه روش های نصب متفاوت هستند اما برای انجام آن ها از مراحل یکسان استفاده می شود. برای نصب کفپوش وینیل از چهار مرحله زیرسازی، نظافت، نصب کفپوش و اجرای قرنیز استفاده می شود.

قیمت کفپوش پی وی سی

قیمت کفپوش پی وی سی (PVC) به عوامل متفاوتی بستگی دارد. بدون شک یکی از عوامل تاثیر گذار در این زمینه برند محصول است. به طبع هرچه کفپوش از کیفیت بالاتری برخودار باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. امروزه با توجه به بالا بودن تعداد فراوری کنندگان، مقایسه کیفیت و قیمت این محصول می تواند در خرید آن به شما یاری کند.

برای مشاهده قیمت کفپوش پی وی سی اینجا کلیک کنید

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: ساختمانچی
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2223

به "کفپوش وینیل (PVC) چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفپوش وینیل (PVC) چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید