آماده شدن داروی کرونا تا پاییز ، 18 ماه تا آماده سازی واکسن پیشگیری از کووید-19

به گزارش مجله وبلاگ فروش، یکی از شرکت های سازنده واکسن کروناویروس بیان کرد نخستین نمونه های آن برای استفاده پزشکان و پرستاران مبارزه کننده با کووید-19 پاییز سال جاری آماده می گردد.

آماده شدن داروی کرونا تا پاییز ، 18 ماه تا آماده سازی واکسن پیشگیری از کووید-19

به گزارش خبرنگاران به نقل از بی جی آر، مدیران شرکت مُدرنا گفته اند داروی موسوم به mRNA-1273 در مرحله کارآزمایی بالینی است و به احتمال زیاد تا پاییز سال جاری آماده ورود به بازار می گردد. هر چند نخستین کسانی که می توانند از آن استفاده نمایند، پزشکان و پرستاران و دیگر کارکنان حوزه بهداشت و درمان حاضر در خط مقدم مبارزه با بیماری کووید-19 هستند.

ویروس کرونا در حال حاضر درمان قطعی و غیرقطعی ندارد و تنها راه مبارزه با آن، پرهیز از ابتلا شدن و پیشگیری است. از این رو، شستن و ضدعفونی کردن پیاپی دست ها، رعایت کردن موارد و مسائل بهداشتی و البته دوری گزینی اجتماعی راه هایی هستند که کارشناسان و پزشکان برای مبارزه با فراگیری کووید-19 پیشنهاد می نمایند. دانشمندان این روزها می کوشند داروهایی بیابند که ویروس را از بین ببرد و فرایند بهبودی بیماران مبتلا به کرونا را شتاب بخشد.

گام بعدی در این عرصه، فراوری واکسن ها و داروهایی است که جلوی بازگشت ویروس و شیوع دوباره کرونا را بگیرد. سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر روی فراوری چهار داروی جداگانه کار می نماید و بعضی از این داروها در آزمایش های محدود پاسخ مثبت داده اند. دانشمندان همچنین برای فراوری دست کم 20 واکسن کرونا کوشش می نمایند که یکی از آنها در آمریکا در مرحله آزمایشگاهی است و تا پاییز سال جاری برای استفاده فعالان حرفه ای بخش بهداشت و درمان آماده می گردد.

کار آزمایش روی واکسن mRNA-1273 از یک هفته پیش در سیاتل آغاز شده و دست کم 45 داوطلب آن را دریافت نموده اند. گرچه این برای یک واکسن پیشرفتی عظیم به شمار می آید اما داروی کووید-19 تا پیش از سال آینده به بازار نمی آید. برای آزمایش نهایی هر واکسن دست کم 12 تا 18 ماه احتیاج است تا تاثیرهای جانبی آن هم در نظر گرفته و آنالیز گردد و بعید است واکسن پیشگیری از ابتلا به کرونا تا پاییز 2021 آماده گردد.

پیش تر مدیر عامل مدرنا گفته بود پس از آماده شدن نمونه آزمایشگاهی، کار ساختن میلیون ها دُز از واکسن کرونا در هر ماه برای استفاده عموم مردم در 12 تا 18 ماه آینده آغاز می گردد اما تا آن موقع، نخستین نمونه داروها تا پاییز 2020 در دسترس پزشکان و پرستاران و عوامل بیمارستانی قرار خواهد گرفت. استفان بانسل وعده داده است داروی کووید-19 را کمتر از شش ماه دیگر به مبارزان خط مقدم کرونا برساند.

  • سازمان جهانی بهداشت کارآزمایی عظیم چهار دارو برای درمان کروناویروس را آغاز می نماید

  • آزمایش واکسن چینی کرونا آغاز شد

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3499

به "آماده شدن داروی کرونا تا پاییز ، 18 ماه تا آماده سازی واکسن پیشگیری از کووید-19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده شدن داروی کرونا تا پاییز ، 18 ماه تا آماده سازی واکسن پیشگیری از کووید-19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید