خبرنگاران 62 کشور محدودیت هایی را برای اتباع اسپانیایی وضع کردند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، مادرید- خبرنگاران- 62 کشور جهان از جمله آمریکا، عربستان، هند و مراکش برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا تمهیدات محدود کننده در خصوص سفر اتباع اسپانیایی به این کشورها وضع کرده اند.

خبرنگاران 62 کشور محدودیت هایی را برای اتباع اسپانیایی وضع کردند

آمریکا تنها کشوری نیست که به دلیل تهدید ویروس کرونا مرزهایش را بسته و اقدامات ویژه ای را برای اسپانیایی ها یا دیگر مسافرانی که بتازگی در اسپانیا بوده اند، اتخاذ کرده است.

وزارت خارجه اسپانیا در این ارتباط خبر داده که در زمان حاضر انواع مختلفی از محدودیت ها در 62 کشور جهان برای اسپانیایی ها اعمال می شود.

هر فردی که اکنون از مبداء اسپانیا به مسکو سفر کند، باید یک رژیم 14 روزه قرنطینه را در منزل یا هتل خود بگذراند؛ اجباری که عدم انجام آن می تواند جریمه یا حتی پنج سال زندانی را در بر داشته باشد.

دولت مراکش نیز خبر از لغو تمامی ارتباطات هوایی و دریایی خود با اسپانیا داد. مراکش اعلام کرده که این تصمیم به صورت یکجانبه وضع نشده و در هماهنگی با دولت اسپانیا اتخاذ شده است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت اسپانیا، تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور تا ظهر جمعه به چهار هزار و 209 مورد رسیده است. بر این اساس، بیش از نیمی از موارد ابتلا به ویروس کرونا در اسپانیا همچنان مربوط به ایالت مادرید است که صبح جمعه مرز 2 هزار نفر را رد کرد. آمار فوتی ها تا ظهر روز جمعه در اسپانیا به 120 نفر رسید.

اسپانیا تا روز پنج شنبه پس از ایتالیا و فرانسه سومین کشور اروپایی از منظر شمار بالای افراد مبتلا به کرونا بود، اما روز پنج شنبه فرانسه را رد کرد و در جایگاه دومین کشور اروپایی قرار گرفت.

روزنامه ال پائیس گزارشی از درصد انتقال این ویروس در کشورهای مختلف منتشر کرده که بر اساس آن، آمریکا و اسپانیا دارای بالاترین میزان انتقال این ویروس از یک فرد مبتلا به دیگران هستند. بر این اساس، هر فرد مبتلا در آمریکا و اسپانیا، تا 3 نفر دیگر را نیز مبتلا می سازد.

شب گذشته خبر از مثبت شدن تست کرونای خانم کارولینا داریاس وزیر سیاست های سرزمینی اسپانیا داده شد. وی دومین وزیر اسپانیایی است که به کرونا مبتلا می شود.

همچنین خبر از مثبت شدن تست کرونای سانتیاگو آباسکال رئیس حزب راستگرای افراطی بوکس داده شد. یک کننده دیگر حزب بوکس در کنگره کنندگان اسپانیا نیز به این ویروس مبتلا شده است. پیش تر، نفر دوم حزب بوکس نیز این ویروس را گرفته بود.

یکی از اعضای دولت محلی ایالت مادرید به کرونا مبتلا شده که به همین دلیل همه اعضای دولت این ایالت روز جمعه تست کرونا دادند.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا روز پنج شنبه ریاست نشست فوق العاده هیأت دولت این کشور را برعهده داشت و پس از جلسه به صورت ویدیو کنفرانس جوابگوی سوالات خبرنگاران بود. سانچز خبر از تصویب یک کمک مالی حدود 18 میلیارد دلاری به بخش های مختلف برای مقابله با تبعات ویروس کرونا داد.

نخستین بسته اقدامات ویژه برای مبارزه با عواقب کرونا چه در بخش سلامت و چه در زمینه مالی، شامل کمک 18 میلیارد و 225 میلیون یورویی است. این بسته نشان دهنده شعاع گسترده ای است که از این اپیدمی تأثیر می پذیرد و علاوه بر بخش سلامت و خانواده، شامل تعیین مهلت بیشتر برای پرداخت مالیات و اقساط اعتبارهای اختصاص یافته و تسریع پرداخت کمک به شرکت ها می شود.

به همین دلیل، دولت اسپانیا به همه ایالت های این کشور توصیه کرده که مدارس و دانشگاه ها را تعطیل کنند.

از سوی دیگر، کنگره کنندگان اسپانیا که پیش از این، خبر از تعطیلی یک هفته ای فعالیت های خود داده بود، روز پنج شنبه تأکید کرد تعطیلی مجلس حداقل دو هفته به طول خواهد انجامید.

ایالت مادرید همچنین روز جمعه خبر از تعطیلی تمامی مغازه ها به جز سوپرمارکت ها ، داروخانه ها و پمپ بنزین ها به مدت 15 روز با هدف اجتناب از شیوع بیشتر ویروس کرونا داد.

این ایالت همچنین از نخستین ساعت بامداد شنبه ورود و خروج خودروها از این ایالت را ممنوع کرده است.

بیمارستان های ایالت مادرید مملو از بیمار شده و ظرفیت آنها تقریباً تکمیل است. این در حالی است که هنوز اوج شیوع در این ایالت به ثبت نرسیده و آمار همچنان تصاعدی است. این ایالت در حال آماده سازی سالن های ورزشی، هتل ها و مهمانخانه ها به منظور استفاده های پزشکی در صورت نیاز است. روز گذشته پرسنل یکی از بیمارستان های شهر مادرید به دلیل کمبود اقلام پزشکی از جمله ماسک، به مدت یک ساعت دست از کار کشیدند و تا رسیدن محموله ماسک به فعالیت خود برنگشتند.

دولت ایالت کاتالونیا نیز جمعه شب به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا خبر از قرنطینه این ایالت شمال شرق اسپانیا داد و نیروهای نظامی و انتظامی مانع خروج و ورود به این منطقه می شوند. افرادی که این قرنطینه را نقض کنند، با جریمه های سنگین مالی و حتی حکم زندان روبرو خواهند شد.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3272

به "خبرنگاران 62 کشور محدودیت هایی را برای اتباع اسپانیایی وضع کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 62 کشور محدودیت هایی را برای اتباع اسپانیایی وضع کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید