دو کره مجددا به جان هم افتادند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، ایرنا نوشت: همزمان با بالا دریافت تنش ها میان دو کره، واحد جبهه متحد کره شمالی روز شنبه در بیانیه ای از تعطیلی قریب الوقوع دفتر ارتباطی دو کره در مجتمع مرزی کایه سونگ اطلاع داد.

دو کره مجددا به جان هم افتادند

به گزارش ایرنا، این بیانیه پس از آن منتشر می گردد که کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی تهدید کرد اگر کره جنوبی به انتشار و توزیع اوراق و بیانیه ها علیه این کشور ادامه دهد، پیونگ یانگ از توافقنامه نظامی دوجانبه خارج خواهد شد و این دفتر را تعطیل خواهد نمود.

در بیانیه تاکید شده است که کره شمالی مسلما از این دفتر ارتباطی خارج خواهد شد و پیرو آن تدابیر دیگری برای مقابله با شرایط شکل گرفته اتخاذ خواهد نمود.

بنا به این بیانیه که خبرگزاری کره شمالی روز شنبه منتشر نموده است تا زمانی که این چرخه شیطانی رویارویی وجود دارد عزم کره شمالی برای چنین اقداماتی استوار است و خواهر رهبر کره شمالی برای اقدامات ذی ربط فرمان داده است.

کره جنوبی چند روز قبل گفت که بزودی با کسب مجوز از مجلس، تبلیغات مرزی ضد کره شمالی را متوقف خواهد نمود اما به گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی، بیانیه امروز نشان دهنده افزایش فشارهای پیونگ یانگ بر سئول برای اقدامات فوری است.

به گزارش خبرگزاری کره شمالی، خواهر رهبر کره شمالی در بیانیه هفته قبل به توزیع برگه ها و اوراق تبلیغاتی در منطقه مرزی دو کشور، توسط فعالان مدنی و گروه های ضد کره شمالی علیه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اعتراض نموده است.

این توافقنامه نظامی که کره شمالی تهدید به فسخ آن نموده است را مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی و رهبر کره شمالی در سال 2018 میلادی برای کاهش دشمنی و انتها دادن به برخوردهای نظامی امضا کردند ولی مفاد آن هنوز کاملا اجرایی نشده است.

بعضی از فعالان کره جنوبی در روزهای اخیر اقدام به انتشار اوراق و بادکنک های تبلیغاتی در منطقه مرزی با کره شمالی نموده اند و خواهر رهبر کره شمالی تهدید نموده بود که این کار اگر ادامه یابد پیونگ یانگ از توافق نظامی خارج می گردد و دفتر ارتباطی در مجتمع مرزی دو کشور را تعطیل می نماید.

فعالان و گروه های ضد کره شمالی با استفاده از این اقدام تبلیغاتی عمدتا به دنبال اعتراض به برنامه هسته ای نظامی کره شمالی و انتقاد از حقوق بشر در آن کشور هستند.

در بیانیه خواهر رهبر کره شمالی آمده است که اگر کره جنوبی جلوی چنین اقدامی را نگیرد بهای سنگینی پرداخت خواهد نمود. او همچنین از این فعالان به عنوان تفاله هایی یاد نموده است که در دولت کره جنوبی نفوذ نموده اند.

پس از امضای توافقنامه نظامی دو طرف، روابط دو کشور تا اندازه ای بهبود و تنش های مرزی کاهش یافت و بخش هایی از پاسگاه ها و تسلیحات مرزی جمع آوری شد.

310 310

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4960

به "دو کره مجددا به جان هم افتادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو کره مجددا به جان هم افتادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید