سیستم حمل و نقل در سنت پترزبورگ

به گزارش مجله وبلاگ فروش، دومین شهر عظیم روسیه پس از مسکو است که در منتهی الیه شمال غرب این کشور واقع شده است. پترزبورگ در 16 می 1703 میلادی توسط پتر اول بنا شد و در سال های 1712 تا 1918 پایتخت روسیه بود. حمل و نقل در سنت پترزبورگ بسیار وسیع بوده و تنوع بالایی از انواع سیستم حمل و نقل را شاهد خواهید بود. تکنولوژی و مدرنیته بودن حمل ­و نقل در سنت پترزبورگ کاملا با ورود به این شهر احساس خواهد شد.

سیستم حمل و نقل در سنت پترزبورگ

مترو مهم ترین حمل­ و­ نقل در سنت پترزبورگ

مترو یک عامل مهم از حمل ­و ­نقل در سنت پترزبورگ محسوب می گردد. لازم به ذکر است یکی از بهترین خطوط جابه ­جایی با مترو در قارۀ اروپا و آسیا متروی سنت پترزبورگ است. نقشه و علائم این مترو بسیار ساده و آسان تنظیم شده­اند و هر­کسی از پس خواندن و متوجه شدن این علائم بر­می­آید. ایستگاه­ های مترو در سنت پترزبورگ با تابلوی حرف M که آبی رنگ است، معین شده اند. متروی سنت پترزبورگ یکی از عمیق­ترین متروهای جهان است و باید از پله های بسیار­زیادی در ایستگاه ­های متروی این شهر برای رسیدن به مترو پایین بروید.

در حال حاضر متروی این شهر دارای 67 ایستگاه در 5 خط است. ساعت کاری متروی سنت پترزبورگ هرروز از ساعت 5:30 صبح تا 00:20 بعد از نیمه شب است. تعداد افرادی که با این مترو تردد می­نمایند، میلیونی است.

متروی این شهر در سال 1955 میلادی تاسیس شده است و چیزی از یک موزۀ فاخر با نورپردازی زیبا کم ندارد.

متروهای زیرزمینی این شهر پر هستند از دکوراسیون و وسایل تزئینی بسیار زیبا که از زمان شوروی تا به الان به همان قوت و زیبایی خود وجود دارند.

از نکات بسیار جالب این مترو این است که به رسم قدیم در ایستگاه ­های آن هنوز هم برای رد شدن از ژتون هایی که عظیم­تر از یک سکه هستند، استفاده می­گردد. به این صورت که ابتدا سکه را وارد دستگاه مخصوص می­کنید و بعد از تایید دستگاه، می­توانید از مترو بهره ببرید. کرایۀ مترو در سنت پترزبورگ بین 40 تا 45 روبل است.

اتوبوس از دیگر روش های حمل ­و­ نقل در سنت پترزبورگ

اتوبوس یکی از مهم­ترین وسایل سیستم حمل ­و­ نقل در سنت پترزبورگ است. روزانه نزدیک به 3200 دستگاه اتوبوس در ایستگاه ­ها و نقاط مختلف این شهر مسافران زیادی را جا­به­ جا می­نمایند. علت آن هم این است که هم هزینۀ آن کم و مناسب است و هم مناطق بسیار زیادی را تحت پوشش خود دارد.

از آن جایی که مردم بسیار زیادی با مقاصد مختلف در سنت پترزبورگ جا­به­ جا می­شوند و ممکن است که روزانه چند بار از اتوبوس استفاده نمایند؛ 2 نوع شرکت اتوبوسرانی عمومی و خصوصی در این شهر به مردم خدمت­رسانی ­می­نمایند. اتوبوس­های خصوصی با حروف و علائمی همچون T و K از اتوبوس­های عمومی این شهر کاملا متمایز شده­اند. کرایۀ اتوبوس­های این شهر از خصوصی تا عمومی متفاوت است و بین 36 تا 42 روبل است.

در هنگام استفاده از اتوبوس در سنت پترزبورگ به یاد داشته باشید که:

اگر واژۀ входе به معنای ورودی را دیدید، باید به محض ورود به اتوبوس و اگر واژۀ выходе به معنای خروج را دیدید، می­توانید کرایۀ خود را در انتهای راستا به راننده پرداخت کنید.

در راهنمای حمل و نقل در سنت پترزبورگ باید این را بدانید که اتوبوس به انواع اتوبوس­های معمولی، تراموا، اتوبوس­های برقی و مینی ­بوس­ها تقسیم می گردد. مینی­بوس در کنار اتوبوس­های عظیم متعلق به شرکت­های خصوصی و تجاری است. تفاوت تراموا و اتوبوس­های برقی نسبت به اتوبوس­های معمولی در حمل ­و­ نقل سنت پترزبورگ:

این دو وسیلۀ نقلیه، در ایستگاه و راستاهایی خاص و محدود مسافران را جا­به ­جا می­نمایند اما اتوبوس­های معمولی خط­های بیشتری دارند و گسترۀ حمل و نقل مسافران آن­ها بسیار بیشتر و فراگیرتر است.

اتوبوس ­های برقی جذابترین حمل­ و ­نقل در سنت پترزبورگ

در راهنمای حمل­ و­ نقل سنت پترزبورگ باید دانست که این مدل از اتوبوس­ها همگی دارای پلاک با شناسۀ T با راستاهایی محدود اما پر ترددند. برای پرداخت هزینۀ رفت و آمد با اتوبوس­های برقی پیشنهاد می­کنیم که با استفاده از کارت­های اعتباری درون ­شهری هزینۀ سفر خود را پرداخت کنید. هزینۀ رفت­و­آمد با اتوبوس­های برقی مانند اتوبوس­های معمولی است.

تراموا

ترامواهای موجود در شهر سنت پترزبورگ هم که یکی از بهترین وسیله­ های حمل­ و­ نقل در سنت پترزبورگ هستند؛ قرمز رنگ اند و با علامت T متمایز شده اند.

استفاده از تراموا از سال 1998 به بعد در سطح این شهر باب شد و 21 سال است که در سنت پترزبورگ مردم با تراموا هم رفت­ و ­آمد می­نمایند. میزان کرایۀ تراموا هم با هزینۀ پرداختی برای اتوبوس یکسان است.

تاکسی عمومی­ ترین حمل­ و ­نقل در سنت پترزبورگ

تاکسی عمومی ­ترین و زیادترین حمل­ و ­نقل در سنت پترزبورگ به شمار می آید. وسیلۀ نقلیه ای که نه تنها در سنت پترزبورگ بلکه در تمامی جهان در انواع اینترنتی، تاکسی های عبوری و خطی برای رفاه حال مسافرین در دسترس است.

تاکسی ­هایی که در این شهر فعالیت می­نمایند، اکثرا متعلق به شرکت­های تاکسیرانی عمومی و خصوصی هستند که تاکسی ­های خصوصی بسیار بیشتر از تاکسی ­های عمومی در این شهر در دسترس هستند.

تاکسی در راهنمای حمل ­و­ نقل سنت پترزبورگ، در تمامی نقاط شهر بر عکس دیگر وسایل حمل­ و ­نقل به نسبت کم­تر است. میزان کرایۀ دریافتی بالا است و در شرایط مختلفی بیشتر هم می­گردد.

کرایۀ تاکسی با ترافیک نرمال و معمولی، بین 99 تا 250 روبل است و با طی کردن مسافت 1 کیلومتر، بین 10 تا 30 روبل و همچنین بعد از گذشت 1 ساعت، بین 300 تا 560 روبل به کرایۀ شما اضافه می­گردد. این را هم باید بگوییم که این کرایه­ های زیاد با آمدن تاکسی ­های آنلاین و فراگیر شدنشان تغییر چندانی نکرده است و همچنان قیمت ها بالا است.

همواره قبل از سوار تاکسی شدن با راننده میزان کرایه­ پرداختی را طی کنید و همۀ جوانب را بسنجید در غیر این صورت ممکن است در نهایت هزینۀ بسیار زیادی بابت تاکسی خود پرداخت ­کنید.

برنامه هایی مثل Maxim، Yandex ، Protaxi SPb و TaxovichkoF برای درخواست اینترنتی تاکسی اند.

از بین این برنامه ­ها، TaxovichkoF و Protaxi SPb مخصوص حمل ­و­ نقل سنت پترزبورگ هستند.

از بین این دو، برنامۀ TaxovichkoF را به شما معرفی خواهیم کرد ولی این را بدانید که Protaxi SPb هم با تاکسیویچ کوف فرقی ندارد.

برای استفاده از آن نیاز به اینترنت پرسرعت، گوشی­های هوشمند دارید و هم با سیستم عامل اندروید و هم ios سازگار است.

این نرم­ افزار امکان پرداخت آنلاین و درون برنامه­ ای دارد. اگر در سنت پترزبورگ از برنامه­ ای موبایلی درخواست ماشین کردید این را بدانید که ممکن است، راننده تا 15 دقیقۀ بعد به شما بپیوندد و این اصلا جای تعجب ندارد.

0

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: دلتابان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6780

به "سیستم حمل و نقل در سنت پترزبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم حمل و نقل در سنت پترزبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید