رأی دهندگان درست می گویند: مقصر تورم، بایدن است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تورم در حال افزایش است و رأی دهندگان رئیس جمهور بایدن را مقصر می دانند. نظرسنجی اواخر اکتبر نشان داد که 62 درصد از رأی دهندگان معتقدند سیاست های بایدن علت افزایش قیمت ها از بوقلمون گرفته تا بنزین و اجاره آپارتمان است.

رأی دهندگان درست می گویند: مقصر تورم، بایدن است

روزنامه ایران: تورم در حال افزایش است و رأی دهندگان رئیس جمهور بایدن را مقصر می دانند. نظرسنجی اواخر اکتبر نشان داد که 62 درصد از رأی دهندگان معتقدند سیاست های بایدن دلیل افزایش قیمت ها از بوقلمون گرفته تا بنزین و اجاره آپارتمان است.

باید هم او را مقصر بدانند

اثر انگشت بایدن روی آخرین گزارش شاخص قیمت مصرف کننده موجود است که نشان می دهد قیمت ها در مقایسه با 2،0 درصد افزایش در ماه سپتامبر، در ماه اکتبر 9،0 درصد افزایش یافته که بالاتر از پیش بینی 6،0 درصد بوده است. اگر آن افزایش قیمت در ماه اکتبر را سالانه محاسبه کنیم، حالا تورم تقریباً 12 درصدی در جریان است.

واشنگتن پست با اشاره به اخبار ناگوار اداره آمار کار گفت: تورم در ماه اکتبر 2،6 درصد افزایش یافته که بزرگترین افزایش در 30 سال گذشته، در بحبوحه عقب ماندگی های زنجیره تأمین است.

متوجه شدید؟ همه چیز را به مسائل زنجیره تأمین ربط می دهند. مجموعه پیچیده ای از شرایط که بایدن فکر می کند درک آن برای بسکمک از مردم امریکا سخت است و کاخ سفید نمی تواند کنترلی بر آن اعمال کند. حزب دموکرات امیدوار است که مردم امریکا این روایت را بپذیرند.

مطمئناً مسائل زنجیره تأمین همچنان ادامه دارد. اما وقتی مقصر اصلی ایجاد تورم، انرژی (30 درصد افزایش نسبت به سال گذشته)، افزایش اجاره بها و کمبود مداوم کارگر است، مسائل زنجیره تأمین تمام ماجرا نیست.

اشتباهات سیاسی بایدن مشکل را بدتر کرده

به عنوان مثال، قیمت نفت به دو دلیل بالاتر رفته است. یک، تولید ایالات متحده از سال 2019 حدود دو میلیون بشکه در روز کاهش یافته، حتی در شرایطی که تقاضا پس از رکود ناشی از کووید 19 بهبود یافته است.

در همین حال، بایدن تلاش زیادی برای جلوگیری از احیای حفاری و تولید ایالات متحده انجام داده است. او عملیات خطوط لوله را لغو و تولیدکنندگان نفت و گاز را به دریافت مالیات های بالاتر تهدید کرده و اخیراً قوانین جدیدی برای مهار متان وضع کرده است که باعث می شود هزینه حفاری افزایش پیدا کند. کدام فرد عاقلی با وجود چنین خصومت بی امانی، در میادین نفتی سرمایه گذاری می کند؟

یکی دیگر از عوامل تقویت کننده تورم، مسکن است. با توجه به اینکه سرپناه حدود 40 درصد از شاخص کل مصرف کننده را تشکیل می دهد، اقتصاددانان هشدار داده اند که افزایش سریع قیمت مسکن در نهایت منجر به افزایش نرخ تورم خواهد شد. یکی از دلایل افزایش حدود 20 درصدی قیمت مسکن این است که فدرال رزرو اقدام به خرید 15 میلیارد دلار اوراق قرضه با پشتوانه وام مسکن در هر ماه کرده و نرخ وام مسکن را به طور مصنوعی پایین نگه داشته است. نتیجه این اقدام، رونق بازار، افزایش قیمت مسکن و در حال حاضر افزایش اجاره بها بوده است.

بایدن در ظاهر کنترلی بر فدرال رزرو ندارد، اما ترجیح خود را برای اتخاذ سیاست های پولی که به تقویت اقتصاد و بازار سهام کمک کرده، پنهان نکرده است. دوره ریاست جروم پاول رئیس فدرال رزرو ترامپ در ماه فوریه به انتها می رسد. بایدن اخیراً نه تنها با پاول، بلکه با لائل برینارد معاون سابق وزیر خزانه داری امریکا در امور بین الملل در دولت اوباما، برای این سمت مصاحبه کرده است.

با توجه به اینکه این دو نفر تنها نامزدهایی هستند که ظاهراً بایدن برای این پست در نظر دارد، این سیگنال به وضوح دریافت می شود که بایدن رشد را به جای ثبات انتخاب خواهد کرد، به این معنی که تورم به شتاب ادامه خواهد داد. در نهایت جو بایدن مقصر بسکمک از مسائل است و رأی دهندگان نیز آن را می دانند.

انتهای پیام،

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 17387

به "رأی دهندگان درست می گویند: مقصر تورم، بایدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رأی دهندگان درست می گویند: مقصر تورم، بایدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید