نگرانی جدی فرانسه درباره شیوع ویروس هندی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، وزارت بهداشت فرانسه درباره شیوع ویروس هندی در این کشور هشدار داده و مقام های بهداشتی آلمان هم به مسئله واکسیناسیون بچه ها با دیده تردید و انتقاد می نگرند.

نگرانی جدی فرانسه درباره شیوع ویروس هندی

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا و انواع جهش یافته آن بویژه نوع هندی در اروپا همچنان جولان داده و عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی بیشتری به بار می آورد.

نگاه انتقادی مقام های بهداشتی آلمان به واکسیناسیون بچه ها

تازهترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که آندریاس گاسن، رئیس انجمن فدرال پزشکان بیمه درمانی (KBV) با دید انتقادی به طرح واکسیناسیون بچه ها نگریسته و از موضع کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان (Stiko) که در هفته گذشته واکسیناسیون برای بچه ها بالای 12 سال را تنها در صورت داشتن بیماری های زمینه ای خاص توصیه نموده بود حمایت کرد.

گاسن در مصاحبه با روزنامه زوددویچه سایتونگ بیان کرد که خطر واکسیناسیون برای بچه ها سالم حتی اگر پایین هم باشد باز هم بیشتر از خطر ابتلا به کرونا است. وی این ایده را کمی عجیب و غریب دانست که بعضی ها می گویند برای دستیابی به ایمنی گله ای واکسیناسیون بچه ها لازم است.

تمدید محدودیت های کرونایی در انگلیس

به علت توسعه سریع ویروس جهش یافته هندی مردم انگلیس باید مدت طولانی تری برای لغو همه محدودیت ها منتظر بمانند . بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اقدامات کرونایی را تا 19 جولای (28 تیرماه) تمدید کرد. این خبر را وی شب گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی بیان کرد. بعلاوه لندن در واکنش به شیوع گسترده ویروس هندی در این کشور یک بار دیگر تسریع برنامه های واکسیناسیون را در دستور کار قرار می دهد.

به این ترتیب روز موسوم به آزادی که برای 21 ژوئن در انگلیس مقرر شده بود و قرار بود در این روز همه محدودیت ها در انگلیس لغو گردد به مدت 4 هفته دیگر به تعویق افتاد.

با وجود اینکه کمپین واکسیناسیون سراسری در انگلیس به سرعت پیش می رود، اما شیوع ویروس جهش یافته هندی در این کشور بار دیگر جان تازه ای به نمودار مبتلایان تازه در این کشور داده و فرایند ابتلا به این بیماری در این کشور سرعت پیدا نموده است.

در انگلیس تا به حال حدود 57 درصد بزرگسالان اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده اند. تعداد مبتلایان تازه به کرونا در انگلیس که مدتی بود فرایند کاهشی خوبی داشت و به زیر 20 نفر در ازای هر 100 هزار نفر رسیده بود دوباره به حدود 68 نفر رسیده است.

ضرر بالای کرونا به صادر نمایندگان آلمانی

نتایج تازهترین آنالیز تازه انستیتو بازار کار و تحقیقات شغل در آلمان (IAB)هم نشان می دهد که حدود نیمی از صادر نمایندگان آلمانی از زمان بحران کرونا متحمل ضرر شده اند و بیشتر شهفرایندان آلمانی از لغو استفاده اجباری از ماسک در کلاس های درس حمایت می نمایند. بر اساس تازهترین نظر سنجی موسسه یوگو 59 درصد شهفرایندان خواهان این مسئله بوده و 31 درصد هم این مسئله را رد می نمایند. 10 درصد هم اعلام نموده اند که هیچ اطلاعی در این باره ندارند. زنان بیشتر حامی این طرح هستند.

93 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم از ابتلای 652 مورد به کرونای تازه در عرض 24 ساعت خبر داده و به این ترتیب موارد ابتلا به کرونا در ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته به 15.5 کاهش پیدا نموده است. 93 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

تمایل شهفرایندان آلمانی به لغو قانون استفاده اجباری از ماسک

بیشتر شهفرایندان آلمانی بر این عقیده اند که با توجه به کاهش آمار مبتلایان در آلمان استفاده اجباری از ماسک در مکان های بیرونی مانند عابرهای پیاده و یا زمین های بازی مدارس باید لغو گردد. 80.5 درصد شهفرایندان چنین اعتقادی داشتند.

افزایش چشمگیر تولد نوزادان در آلمان

تعداد تولد نوزادان در آلمان در ماه مارس به بیشترین اندازه از بیش از 20 سال گذشته افزایش پیدا نموده است.

بر اساس اطلاعات اداره آمار فدرال که در روز سه شنبه اعلام شده است تعداد تولد نوزادان در این ماه 5900 یعنی معادل 10 درصد صعود نموده و به 65903 مورد رسیده است. بیش از 65 هزار مورد تولد در ماه مارس آخرین بار در سال 1998 اتفاق افتاده بود.

نزدیک به نیمی از شهفرایندان آلمانی واکسینه شده اند

تعداد افراد کاملا واکسینه شده در آلمان هم در حال افزایش است و بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان 22.3 میلیون نفر در آلمان کاملا واکسینه شده اند که شامل حدود 26.8 درصد کل جمعیت است. حدود 40.5 میلیون نفر هم (48.7درصد) حداقل یک دوز ولکسن کرونا را دریافت نموده اند.

کاهش عایدی شهفرایندان آلمانی در دوران کرونا

نتایج یک آنالیز هم نشان می دهد که بحران کرونا تقریبا به کاهش عایدی حدود 40 درصد از شهفرایندان آلمانی منجر شده است. در اواخر آوریل 2021 حدود 16.4 میلیون خانواده پول کم تری در اختیار داشتند که تعداد آن ها حدود 1.7 میلیون بیشتر از نظر سنجی قبلی اجرا شده در اکتبر 2020 بوده است. این را پاتریک- لودویگ هانتز، از اقتصاددانان ارشد درباره نظر سنجی اجرا شده در این باره گفته است.

حدود یک سوم شهفرایندان آلمانی هم نگران این مسئله هستند که در دوازده ماه آینده هم قادر به پرداخت بدهی های عادی و یا فوق العاده خانوار خود نباشند. این بدهی ها بیش از هر چیز شامل هزینه های برق و گرمایش و خریدهای فوری و ضروری برای خانه و اجاره است.

بر اساس این آنالیز حدود 10 درصد شرکت نمایندگان در این نظر سنجی هم گفته اند که در 12 ماه گذشته حداقل یک بار این احساس را داشته اند که بدهی های آن ها بیش از حد افزایش پیدا نموده است.

شروع واکسیناسیون بچه ها در فرانسه

حدود یک هفته بعد از آلمان فرانسه هم واکسیناسیون بچه ها بالای 12 سال را شروع نموده است. این خبر را نهادهای بهداشتی این کشور اعلام نموده اند. شرط واکسیاسیون بچه ها در فرانسه این است که هم کودک و هم والدین با این امر موافق بوده و پدر یا مادر هنگام واکسیناسیون حضور داشته باشند.

لغو واکسیناسیون بر اساس گروه سنی در یونان

واکسیناسیون بر اساس گروه سنی هم در یونان لغو می گردد و بر اساس اطلاعات کمیته واکسیناسسیون یونان از روز چهارشنبه همه افراد بالای 18 سال در این کشور می توانند واکسینه شوند.

بر اساس اطلاعات بهداشتی در یونان تا به حال حدود 11 میلیون نفر حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

نگرانی درباره شیوع ویروس هندی در فرانسه

در فرانسه هم نگرانی ها درباره شیوع ویروس جهش یافته هندی توسعه می یابد. وزیر بهداشت فرنسه اعلام نموده که در حال حاضردر دو تا 4 درصد تست هایی که برای آنالیز انواع مختلف این ویروس انجام می گردد آلودگی به این ویروس بسیار مسری دیده می گردد.

تازهترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس تازهترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 689نفربه کرونا مبتلا شده اند و 63 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 7,742نفر به کرونا مبتلا شده اند و 3 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 907نفر به کرونا مبتلا شده اند و 36 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند

در اسپانیا هم بر اساس تازهترین آمارها در عرض 24 ساعت 2674نفر به کرونا مبتلا شده و 6 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب بر اساس تازهترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,741,354نفر از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 110,454در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,573,419نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,907نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس تازهترین آمارها تا به حال 4,245,779نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,907نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,741,767نفر به کرونا مبتلا شده اند و 80,517 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,724,201نفر به کرونا مبتلا شده اند و 90,527نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 12887

به "نگرانی جدی فرانسه درباره شیوع ویروس هندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی جدی فرانسه درباره شیوع ویروس هندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید