چین: تصمیم ترامپ سازمان بهداشت جهانی را تضعیف می نماید

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین، جائو لی جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین از تصمیم اخیر آمریکا درباره تعلیق یاری های اقتصادی به سازمان بهداشت جهانی به شدت انتقاد کرد.

چین: تصمیم ترامپ سازمان بهداشت جهانی را تضعیف می نماید

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، تصمیم اخیر آمریکا قابلیت های سازمان بهداشت دنیای را تضعیف می نماید و به همکاری های بین المللی در زمینه مبارزه با ویروس کرونا آسیب می رساند.

به گفته این دیپلمات چینی، تصمیم آمریکا بر همه کشورهای دنیا به ویژه کشورهای با توان کمتر تأثیر منفی خواهد داشت.

لی جیان در ادامه همچنین از آمریکا خواست به طور جدی وظایف و تعهدات خود را انجام دهد و از رهبری سازمان بهداشت دنیای در اقدامات بین المللی مبارزه با ویروس کرونا حمایت کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین با اعلام حمایت کشورش از سازمان بهداشت دنیای، از نقش این سازمان در مقابله با کرونا استقبال نموده است.

شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد که به دولت دستور داده است یاری آمریکا به بودجه سازمان بهداشت دنیای (دبلیو اچ او) را معلق کند.

او گفت که سازمان بهداشت دنیای در انجام وظایفش در ارتباط با اپیدمی دنیای ویروس کرونا ناکام مانده است.

این اقدام ترامپ علیه سازمان بهداشت دنیای با خشم و واکنش های منفی دنیای روبرو شده و از جمله در واکنش به تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان امروز چهارشنبه از این تصمیم ترامپ درباره قطع حمایت اقتصادی از سازمان بهداشت دنیای انتقاد کرد و خواهان آن شد که به جای اتهام زنی، برای اتخاذ رویکردی دنیای در مواجهه با کرونا، به اتحاد و همبستگی روی بیاوریم.

از سوی دیگر، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب کاربری خود به اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه سازمان بهداشت دنیای و قطع یاری های اقتصادی به این سازمان واکنش نشان داد و در این ارتباط گفت: عمیقاً از تصمیم آمریکا برای تعلیق یاری های اقتصادی به سازمان بهداشت دنیای متأسفم.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3941

به "چین: تصمیم ترامپ سازمان بهداشت جهانی را تضعیف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: تصمیم ترامپ سازمان بهداشت جهانی را تضعیف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید